کد خبر: ۶۷۱۹۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
 

حکیم مهر: رئیس اتحادیه مشاوران املاک ایران در خصوص اعلام وصول طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک و مضر» گفت: مجلس نماینده ما است و وقتی نماینده ملت یک تصمیمی می‌گیرد، من بی مقدار چطور بگویم که مجلس خدای نکرده خلاف کرده است؟!

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیده‌بان ایران، «مصطفی قلی‌خسروی» رئیس اتحادیه مشاوران املاک ایران در خصوص اعلام وصول این طرح در مجلس یازدهم گفت‌وگویی داشته است که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

آقای خسروی ! نظر شما در خصوص طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک و مضر» چیست؟

در گذشته هم اگر به ما می‌گفتند که فلان  مستاجر حیوان خانگی سگ دارد به مالک و همسایه‌ها اطلاع می‌دادیم. به محض این‌که این طرح در مجلس تبدیل به قانون شود، ما هم سریعا بخشنامه‌ای در جهت رعایت این قانون صادر می‌کنیم؛ چون باید به هر آن‌چه که مجلس گفته است چشم گفت. از طرفی شریعت ما اجازه نمی‌دهد که سگ را در برنامه‌های کاری خانواده‌هایمان جای دهیم. بنابراین بنده به طرح صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات اعتراضی ندارم؛ ان‌شاءالله عزیزان این موضوع را بپذیرند و جلوگیری از حضور سگ‌ را در منازل مسکونی پیگیری کنند.

دلیل موافقت شما با این طرح مجلس چیست؟

دلیل این است که شرع ما می‌گوید این حیوانات به‌ویژه سگ نجس هستند. اگر ما شریعت‌مان را پذیرفتیم، باید به دستورات آن هم توجه کنیم. ما که نمی‌توانیم با شریعت‌مان سر جنگ داشته باشیم! وقتی شرع به ما می‌گوید که سگ نجس است و نباید در منزل نگهداری شود ما نباید کوچک‌ترین اعتراضی در این خصوص داشته باشیم. بنده فرمایشات مجلس در این رابطه را بر روی چشم می‌گذارم. در شریعت اسلام بدین قضیه تاکید شده است که اگر سگ 10 متر هم از انسان فاصله داشته باشد باز هم ترشح بزاقش به فرد می‌رسد و این ترشح بسیار برای انسان مضر است.

آقای خسروی! االبته دلیل مجلس برای مقابله با حیوانات خانگی بحث شرعی آن نیست بلکه دلیل صیانت از حقوق عامه است یعنی براساس اظهارات مجلس این حیوانات به‌ویژه سگ جان افراد جامعه را در معرض خطر قرار می‌دهد؛ در صورتی‌که در این خصوص اصلا بحث شرع مطرح نشده است !

*البته روی صحبت این طرح بیشتر با کسانی است که حیوان خانگی سگ را نگهداری می کنند وگرنه کسی که تمساح و مار و سوسمار در خانه نگهداری می کند که این حیوانات را برای گرنداندن به پارک و خیابان نمی‌برند! فقط حیواناتی مثل سگ و گربه هستند که برای گرداندنش به بیرون از خانه آورده می شوند.

به هر جهت مجلس نماینده ما است و وقتی نماینده ملت یک تصمیمی می‌گیرد، من بی مقدار چطور بگویم که مجلس خدایی نکرده خلاف کرده است؟!

بالاخره انسان جایزالخطاست و نماینده‌ها هم امکان خطا و اشتباه دارند !

بله اما به هر جهت سگ با انسان مشکل دارد.

چه مشکلی؟

همین بحث ترشح بزاق این حیوان که انسان را دچار مشکل می‌کند.

شما آماری دارید که بگوید در تهران حدوداً چند خانه دارای حیوان خانگی می‌باشند؟

خیر؛ آماری ندارم اما در مجتمع 90 واحدی‌ای که بنده زندگی می‌کنم تنها یک واحد از سگ نگهداری می کردند که با مخالفت ما و دیگر واحدها ایشان مجبور شد که حیوان خانگی‌اش را بفروشد. تا قبل از فروش این سگ توسط صاحب آن، همسایه ها دائم به من گزارش می دادند که چرا ما باید با یک «سگ» در داخل آسانسور باشیم! بالاخره ما در فرهنگ اسلامی یکسری قوانین داریم که باید بدان توجه ویژه شود. امروزه در کشور ما عده بسیار اندکی از چنین حیواناتی نظیر سگ نگهداری می کنند و غالب این افراد فکر می کنند که داشتن سگ یک تمدن است که متاسفانه در حال حاضر این نگرش بسیار رواج پیدا کرده است. این فرهنگ نگهداری از سگ در خانه را اکثریت افراد در جامعه نمی‌پسندند!

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
محمد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
1
1
بله حیوانات خطرناکی هستند
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
3
3
متاسفانه بی ربط میگویند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
1
7
از اصول عزت نفس این است که هیچ کس خود را کم مقدار نخواند، وگرنه تواضع را به نحو دیگری ابراز می کنند. همچنین درست است که نگهداری از حیوانات خانگی فرهنگ و اصول مشخصی دارد که باید رعایت شود تا آزاری برای هیچ کس و حتی خود ِ فرد نگهدارنده نداشته باشد ولی موضوع آلودگی بزاق سگ از فاصله ده متری چه ماخذی دارد؟!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
1
7
به قول خودت حقیقتا بی مقدار هستی. حالا اگر مجلس حق کمیسیون رو هزار تومن کم کنند مثل اسپند روی آتیش بالا پایین میپری بعد سر دشمنیت با سگ اینجوری گردن خم می کنی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
1
5
با این حساب سگ از کرونا هم خطرناکتره. فاصله ایمن اجتماعی برای کرونا دومتر و نیمه ولی بر اساس آخرین یافته ایشان سگ از ده متری هم ایجاد خطر میکنه. کاش فرمایشات ایشان به انگلیسی هم ترجمه می شد تا مردم جهان نیز از این خطر مهلک آگاه شوند
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
0
3
البته انصافا حکیم مهر سراغ خوب منبعی رفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
0
0
شیر مادر نون بنگاه حلالت
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
0
3
خودت را خوب توصیف مردی، همان صفاتی که خود را توصیف کردید به حق لایق شماست. در ضمن همه می‌دانیم انتصاب شما به همین جهت بوده که همین روزها طرف بی عدالتی را بگیرید. بارها گفتم که دوست و دشمن انسان در لحظه حساس شناخته می‌شود که آیا به سمت عدالت می‌رود یا فقط انتصاب شده که در لحظه حساس به عنوان سرعت‌گیر عمل کند و جلوی اعتراض مردم را بگیرد تا بعضی ها خوششان بیاید.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
0
2
خوداتن را خوب وصف کردید در ضمن شما انسان راستگویی هستید حداقل واضح می‌گویید اختیاری ندارید و فقط باید هر آنچه به شما از بالا دستور داده می‌شود اجرا کنید ولی این نمایندگان مجلس همین را هم نمی گویند مثلأ مردم نمی‌دانند که اینها فقط فرمانبر هستند. در ضمن بنده معنی کلماتی را بکار بردید نمی‌دانم می‌شه برایم توضیح بدهید مثلأ شرع، نجس میشه بگید این اغات اصلأ چه معنی می‌ده؟ بهش فکر کردید؟
نظر شما
ادامه