کد خبر: ۶۷۱۸۳
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با نماینده امضاکننده طرح «صیانت حقوق عامه در مقابل حیوانات»:
«دکتر مهرداد ویس‌کرمی» افزود: معمولا طرح‌های زیادی به مجلس می‌آید. بنده پیش از این یک نگاهی به آن انداختم و یک پیش‌نویسی از آن را دیدم. این طرح خیلی خام و در حد حرف طراح است ...
 
حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» که هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و به امضای ۷۵ تن از نمایندگان مجلس رسید، موجی از انتقادات را در میان اقشار مختلف جامعه برانگیخته است.
به منظور اطلاع از چرایی وصول این طرح، در گفت‌وگویی اختصاصی به سراغ «دکتر مهرداد ویس‌کرمی» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و یکی از ۷۵ نماینده امضاکننده این طرح رفتیم.

وی به حکیم مهر می‌گوید: «بعضی مواقع ممکن است شخصی در یک آپارتمان یا در یک جای عمومی علاقه داشته باشد که تمساح بیرون بیاورد که این باعث ترس دیگران یا آسیب‌هایی به لحاظ بهداشتی، اجتماعی و روانی شود و لذا قانون‌گذار باید در این مساله ورود کند.»

حکیم مهر: آقای دکتر، طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات با چه منطقی تهیه شده است؟

بنده متن طرح را ندیدم، چون هنوز حداقل در مرحله‌ای قرار نگرفته که از کمیسیون عبور کرده باشد. احتمالا این طرح به کمیسیون اجتماعی و کمیسیون بهداشت برود و در آنجا بارگزاری ‌شود و آن موقع می‌توانیم متن کامل آن را ببینیم.

حکیم مهر:‌ یعنی طرح را ندیده‌اید و امضا کرده‌اید؟!

 معمولا طرح‌های زیادی به مجلس می‌آید. بنده پیش از این یک نگاهی به آن انداختم و یک پیش‌نویسی از آن را دیدم. این طرح خیلی خام و در حد حرف طراح است.

حکیم مهر: اصلا چرا مطرح شده است؟

نظر همکاران بنده در خصوص این طرح این است که ما با دو مساله مواجه هستیم؛ یکی مساله اجتماعی است که باید بالاخره حقوق عامه رعایت شود. در همه جا هم همین‌طور است اما در هر جا با توجه به عرف و فرهنگ خود، تعریف‌ها متفاوت می‌شود. مساله بعدی بعد شرعی قضیه است.

بعضی مواقع ممکن است شخصی در یک آپارتمان یا در یک جای عمومی علاقه داشته باشد که تمساح بیرون بیاورد که این باعث ترس دیگران یا آسیب‌هایی به لحاظ بهداشتی، اجتماعی و روانی شود. احساس من این است که دوستان می‌خواهند این مساله را مدیریت کنند.

از طرفی در فرهنگ دینی ما سگ نجس است و این سگ‌ها به اماکن عمومی می‌روند. یک زمان است که شخص می‌خواهد سگی را در خانه خودش نگهداری کند، اینجا خودش است و مهمانان او که مهمانان هم می‌توانند خود را تنظیم کنند و هر کس که نخواست، می‌تواند نرود. اما وقتی فرد سگی را که به لحاظ شرعی نجس است، در یک کشور مسلمان به پارک و جاهای عمومی می‌آورد، این مساله حق عمومی حساب می‌شود و از نظر اجتماعی جای بررسی دارد. قانون‌گذار نه‌تنها حق دارد که ورود کند، بلکه وظیفه دارد که ورود پیدا کرده و تکلیف را روشن کند؛ این کلیت کار است.

حکیم مهر: این طرح در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

اینکه از این طرح چه نتیجه‌ای گرفته شود و چه مصوباتی به دنبال داشته باشد، جزئیات قضیه است. طرح باید به کمیسیون مربوطه برود و در آنجا رد یا تایید شود. بعد بارگزاری می‌شود و همه نمایندگان روی آن پیشنهاد می‌گذارند و در ادامه روی صحن می‌آید. از صحن و شورای نگهبان که بگذرد، تبدیل به قانون می‌شود. الان هنوز قبل از کمیسیون است. چون اگر از کمیسیون گذشته بود، من می‌دیدم، چون معمولا همه طرح‌هایی را که از کمیسیون عبور می‌کنند، می‌بینم و بالاخره اگر درجاهایی هم نظری داشته باشم، اعمال می‌کنم. اما فکر می‌کنم که این طرح را در مرحله قبل از کمیسیون دیده یا شاید هم در رسانه‌ها دیده باشم.

حالا باید دید که هیات رئيسه این طرح را به کدام کمیسیون ارجاع می‌دهد. به احتمال زیاد آن را به کمیسیون بهداشت و کمیسیون اجتماعی ارجاع می‌دهد. در آنجا بحث‌های کارشناسی با توجه به قوانین، عرف و اعتقادات کشور صورت گرفته و در آن چهارچوب تعریف می‌شود.

حکیم مهر: چطور امکان دارد که حیواناتی مثل سگ، گربه و خرگوش در کنار حیواناتی مثل تمساح قرار گیرند؟

حکمی که برای این حیوانات در نظر گرفته شده، شبیه هم نیست. یک نفر گنجشک نگهداری می‌کند، یکی سگ و دیگری گربه. شاید گربه فقط به لحاظ بهداشتی مسائلی داشته باشد اما سگ نجس است و شرایط آن تفاوت می‌کند. جایی که تماس داشته باشد نجس می‌شود و باعث مشکلاتی برای مردم می‌گردد.

غیر از اینها، مسائل اجتماعی و اخلاقی هم وجود دارد؛ کسانی که در این زمینه بیشتر مطالعه کردند، می‌دانند که اینها در بعضی جاها مسائل خانوادگی و اخلاقی هم در جامعه ایجاد می‌کنند که شاید خطرناک‌تر از بهداشت و نجاست باشد.

حکیم مهر:‌ اشاره کردید که برای تصویب نهایی این طرح از نظر کارشناسان هم استفاده می‌کنید. آیا از دامپزشکان هم نظرخواهی می‌‌کنید؟

قطعا. تمام سازمان‌هایی که مسئول هستند و به نوعی به این قضیه ربط دارند، به کمیسیون دعوت می‌شوند و از آنها نظرخواهی می‌شود. دولت به معنای عام کلمه یکی از کسانی است که به کمیسیون دعوت می‌شود. گاهی وزارت بهداشت به‌عنوان نماینده دولت به کمیسیون می‌آید و گاهی وزارت اطلاعات و زمانی نیروهای مسلح. این بستگی دارد که موضوع به چه مسائلی ارتباط داشته باشد و گاهی ممکن است که ۵ تا ۱۰ سازمان هم دعوت شوند. در این میان مرکز پژوهش‌های مجلس هم نظر می‌دهد. همه اینها جمع‌بندی می‌شود و بعد نماینده‌ها رای می‌دهند.

افرادی که برای مشورت به کمیسیون می‌آیند، حق رای ندارند و فقط اظهار نظر می‌کنند و نظر کارشناسی می‌دهند و تصمیم نهایی را نمایندگان می‌گیرند. حتی دولت هم وقتی لایحه‌ای می‌آورد، وقتی به کمیسیون می‌آید دیگر مالک آن نیست. ممکن است مجلس آن را کلا عوض کند. در نهایت دولت می‌تواند آن را پس بگیرد و بگوید منظور من این نبود.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.
 
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
علی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
5
7
آقایان هر .....ی هم میخان بزنن اسمش رو میزارن صیانت
چه صیانت از فصای مجازی چه صیانت از حقوق فلان
واقعا یه نفر نیست که مجلس ازش مشورت بگیره ؟ دیگه این شوک های پیاپی رو نمیتونه جامعه تحمل کنه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
2
8
آخه از وقتی کروکودیل و لاک پشت خلق شده تا به امروز هیچ کس سراغ داره کسی اونا را قلاده زده باشه آورده باشه تو خیابون که ایشون میگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
یعنی لاک پشت و کروکودیل ندیدید تو منزل نگهدارن خرگوش و موش نگهدارن؟من حتی مار هم دیدم
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
ناشناس ۱۱:۱۴
شما دیدی مثلأ کسی در کشور کروکدیل در خانه به عنوان پت داشته باشه و بیاره بیرون هواخوری؟ حالا کروکدیل باشه قبول شما میگی خطرناکه، لاکپشت چی؟ ان که میگی موش هم همستر و خوکچه همدی است. اینها چه ربطی به شما داره؟ شما بشین در‌خانه‌ات و به قول خودت موش نداشته باش. هیچ کس به زور که نمی‌آید به زور ۱۰۰ تا موش به شما بده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
4
8
پس مشخص شد اون کروکودیل و لاک پشت و گربه و خرگوش و موش بیچاره کاری باهاشون ندارن و مشکل فقط همون سگ هست و بقیه صرفا برای پوشش سگ بودند که همه نگویند چرا فقط سگ
دامپزشک
|
Hong Kong
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
2
4
شما هم که صبح جمعه خبردار شدین!
.............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
10
3
این که سگ نجس است درست و صحیح ولی گربه و خرگوش و لاک پشت مانند این ها که نجس نیستند و حتی به انسان حمله هم نمی کنند را چرا در این لیست قرار داده اید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
خیر. سگ نجس نیست. اگر هم باشد من دوست دارم نگاه دارم. به تو و دیگران ربطی ندارد. در خصوص پارک ها هم، دولت باید پارک های مخصوص سگ درست کند تا این بهانه های واهی تمام شود. یک سری قوانین هم برای کسانی که سگ وحشی نگاه می دارند باید تصویب شود تا جلوی جولان انها را بگیرد ولی کسانی کا سگ های کوچک و بی ازار نگاه می دارند باید از قوانین سختگیرانه مستثنی شوند
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
نجس را تعریف کن ببینم؟ ما اسیر مغلطه کلمات شدیم از کلماتی استفاده می‌کنیم که هیچ معنای خارجی ندارد و فقط در ذهن است یا به عبارت دیگر توهم است چون واقعیت ندارد. خیر سرت دانشگاه رفتی که خانواده‌ات بهت افتخار کنند مه اینکه از لحاظ فکری عقب بیافتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
بحث نجس بودن یا نبودن نیست شما مرغ و خروس و کبوتر هم طبق قانون نمیتونی تو محیط شهری نگهداری طبق قانون دامپزشکی مصوب ۱۳۵۲ چه برسد به حال
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
ناشناس ۱۱:۱۶
اینکه بخواهی برای خرابکاری که میکنی از بقیه و حکومتهای دیگر مثال بیاوری دلیل نمی‌شه که حکومت شما خیلی خوبه هرچند که زمان دیگر متفاوته. اصلأ فکر کن حکومت قبلی خراب و بد،‌ این مثلأ باعث میشه حکومت شما خوب به نظر بیاد؟ خیر عزیزم پس مثلل بی خود نزن. برو یکبار همان قوانین که از آن دم میزنی را بخوان، همان قانون و ماده اول پر از توهمه و اصلأ مسخرست که مثلأ جند ادم بالغ علقل نشستن این ....... را بنام قانون نوشتن؟ مسلمان برو قران را به فارسی بخوان تا بفهمی چی نوشته و کپی قانون هم انلاین موجوده ببین چی نوشته.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
1
6
لطفا یک مجموعه عاقلی پیدا شود و طرح صیانت در برابر این همه صیانتهای مجلس را ارایه دهد
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
7
1
حکیم مهر باید قسمت نظر ها را محدود به اعضا کند تا همه ببینیم دقیقا کسی که نظر کارشناسی می‌دهد شماره نظام دار است یا نه، دکتر است یا کاردان یا مهندسین دامپروری که چون دستشان به دام کوچک نمیرسد می‌گویند پیف پیف بو میده. خلاصه که دوستان جدید دانشجویان جدید حواستان باشد. این جا از این قشر ادم های نابلد و غیر مرتبط بسیارند
پاسخ ها
یک دکتر دامپزشک دیگر
| United States of America |
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
شما هم که بدتر از این مجلس و وزرا هستید. اگر نظر محکمی داری خوب بگو و دلایل بیار و بقیه راضی کن که در سمت تو باشند نه اینکه بگی من و چند نفر خاص نظر بدیم و بقیه اطاعت کنند مگر این مجلس و نمایندگانش همین کار را نمی‌کنند؟ وس شکا چه فرقی داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
به اصل حرف دقت کن نه به گوینده . اصطلاحا شنونده خودش باید عاقل باشه
دانشجوی سال 6
| France |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
دکتر عزیز... بنده به عنوان دانشجوی سال آخر افتخار میکنم که سایتی وجود داره که سایر رده های دامپزشکی و دامپروری در اون حضور دارن و میشه از نظراتشون بهره جست. کاردان ها و کارشناسان و مهندسین دامپروری قطعا نقش به سزایی در آینده ی دامداری کشور خواهند داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
شما که خودت با پرچم خارجی و بدون نام نظر میدی ، چطور میخوای الزام به شماره نظام کنی؟؟؟؟
اول از خودت شروع کن و خودت را معرفی کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
7
2
جناب آقای سید علی خامنه ای

رهبر معظم انقلاب

سلام علیکم

متاسفانه مدتیست که نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم به تصویب طرح هایی تحت عنوان ( صیانت) گرفته اند که همچون مشتی محکم بر آخرین لبخند های دست و پا شکسته ی جمعیت بالایی از مردم اند. طرح هایی که نه تنها ضرورتی ندارند بلکه قطعا در نسل جدید کینه ای ماندگار بر جای خواهند گذاشت.

سوال این جاست که در چنین شرایطی که کشور درگیر بسیاری از مشکلات و مفاسد اقتصادیست و فاصله ی میان مردم و مسئولین به بیشترین حد خود رسیده، اصرار نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای دشوار تر کردن شرایط زندگی مردم چیست؟

آیا هدف ایشان فراری دادن جمعیت ایران از مرز های این کشور است؟ آیا برنامه ی ایشان بدبین کردن مردم به مسوولان و سیاستمداران حکومت است؟ یا به راستی در تشخیص مصلحت نظام و مشکلات ممکلت ناتوان گشته اند؟

آیا مشکلات مهم تری برای رسیدگی موجود نیست؟

آیا طرح های صیانتی که نه تنها متضاد با متن صریح اسلام و احادیث و روایات صحیح اند، بلکه بازی با احساسات مردم شمرده می‌شوند و درونشان جای خالی نظرات کارشناسانه به وفور احساس می‌شود، بهتر نبود با طرح صیانت از سرمایه مردم در بورس و طرح صیانت از مردم در برابر فلان موسسه اعتباری و فلان سهام جایگزین شوند؟

حتما خاطر مبارکتان هست که چندی پیش طرح صیانت از فضای مجازی بدون کسب نظر از مهندسان این امر در مجلس عنوان شد. طرحی آن چنان مبتدی که تمام مهندسین این حوزه را به خنده وا داشت. ذوق زدگی نمایندگان در آن روز را هم اگر به خاطر داشته باشید قطعا در کنارش بغض ملت از این ذوق زدگی را هم به یاد می آورید.

و امروز طرح صیانت از عامه در برابر حیواناتی چون گربه که مورد لطف و توجه ائمه و پیامبر اسلام بوده و حتی دفتر حضرت عالی در پرسشی شرعی نگهداری از آن را بلامانع ذکر نموده است، ارمغان جدید بهارستان است. طرحی که تعصب های مذهبی و عقیدتی عده ای در آن چنان غالب گشته که فرصت ابراز وجود به متخصصان این امر اعم از دامپزشکان و روانشناسان نمی‌دهد

حقیقتا اگر به جامعه مجازی نگاهی بیندازید می‌بینید نگرانی مردم این است که این طرح های صیانت به جایی برسد که روزی مجبور به جمع آوری امضا برای مخالفت با طرح صیانت از اکسیژن در برابر ریه های مردم شویم.

به راستی مصوبات مجلس شورای اسلامی که باید در مسیر خواسته های مردم باشد چرا به این مسأله چنین بی توجه است و هیچ نماینده ای در حقیقت نماینده ی مردمش نیست و تنها نماینده امیال و تعصبات و خواسته های خود است؟

حضرت ایت الله خامنه ای؛

عاجزانه از شما رهبر دلسوز انقلاب، خواستار نظارت و تذکر جدی به نمایندگان مجلس در این خصوص می باشیم چرا که در چنین شرایط سخت و طاقت فرسای اقتصادی، نمایندگان محترم کمر به نابودی دلخوشی های ناچیز این مردم غیور بسته اند و هر روز با طرحی جدید روح جمعی مردم شریف ایران را خدشه دار می‌کنند.

با تشکر از شما

امضا : تمام مردم ایران زمین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
جناب تصمیمات همانجا که نامه نوشتی گرفته شده و فقط از زبان مجلسی‌ها قراره خارج بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
شما حق ندارید از طرف من نظر دهید.
من جزو مردم ایران هستم و شما نوشتید که «امضا : تمام مردم ایران زمین»
نمی دانم ولی شاید شما که با پرچم خارجی پیام می دهید ، جزو «مردم ایران زمین» نیستید و آلبانی نشین هستید
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
2
4
تحمل شنیدن این حرف ها خودش یک آزمون الهی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
4
5
نمایندگان چرا طرح شفافیت آرا را از دستور کار خارج کردند؟؟؟؟؟
بنده خودم از هر چی سگ و سگباز و پت و مت و... این دست سوسول بازی هاست حالم به هم میخوره
اصلا متاسفم برای عمری که برای دامپزشکی صرف کردم که امروز دغدغه ش شده بودن یا نبودن سگ در آپارتمان!!!!!!!
مجلس اگر اون چیزی که ما بهش میگیم جیگر را داره بره جلوی تکرار کرسنت را بگیره!
قوه قضاییه را ملزم به مجازات بانیان کرسنت کنه!
پول ویلموتس را کی و از کجا داد؟
برو پیدا کن آقای مجلس!
من تاکید می کنم از سگ و هرگونه حیوان خانگی غیر از مرغ و خروس متنفرم
ولی مجلس اولویت های دیگری دارد که خیلی خیلی خیلی لازم و اورژانسی باید انجام بده
مثلا ساماندهی سربازی
اشتغال
و.......
یا حق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
پس معلوم شد سربازی دغدغه توئه ...........! نترس عمو جون پشت این همه هارت و پورت من یه بچه ننر میبینم که با بدیهیات هر مملکت مثل سربازی مشکل داره !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
نه داداش!
سربازی مشکل من نیست من 20سال پیش سرباز بودم
الان چون سربازان در مرزها و شهرها در درگیری با اشرار و ... مظلومانه کشته میشن و ضمنا نمایندگان در تبلیغات قول حلش را داده بودند عرض کرد
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
3
6
سگ نجس است و در پارک نمی شود آورد ؟
باید پرسیدچی چیزی باعث‌غیر نجس شدن سگ موادیاب ، جسد یاب ، زنده یاب ، چوپان و نگهبان می شود ؟
گربه که نجس نیست . این سگها مگر مخلوفات خدا نیستند ؟ کجا باید زندگی کنند . ؟ آیا مشکل عامه مردم حضور یک موجود نجس در پارک هست ؟ گرسنگی و بدبختی عامه مردم نیاز به مدیریت ندارد ؟ این طرح همانطور که ناپخته اومده میره تو سطل آسغال و فقط ابن وسط عامه مردم مورد استهزا قرارگرفتن . دست بردارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
4
8
نه در کتاب قران‌ ما نه کلام پیامبر ما از نجاست سگ حرفی زده‌ نشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
1
1
عوض همه ای نخا با عاملان مقصر در دامپزشکی برای مستقل شدن مسولین فنی بهداشتی در خود سازمان برخورد کنیدومعلوم نیست این افراد طرفدار قانون هستند یا کارفرماهای متخلف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
2
8
دراکثر کشورهای دنیا نگهداری حیوان خانگی قوانین وضوابط خودش رادارد.مثلا درپارکی که خانواده یا بچه ها هستند شما اجازه نداری که سگ گردانی کنی که باعث ترس احتمالی شوند یا درچمنی که خانواده نشسته سگ و..ادرار کند.صاحبان این حیوانات فرهنگ مربوطه راهم باید یاد بگیرند.به نظر من باید پارکهای خاصی باورودیه برای این افراد درنظربگیرند وبرای نگهداری سگ و... مالیات نیز پرداخت کنند.
پاسخ ها
بی طرف
| Canada |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
احسنت به شما، ارائه نظرات اگر جانبدارانه نباشد کارگشاست، متاسفانه نظرات به 2 بخش تقسیم شده یک عده کسانی که حیوانات خانگی نگهداری میکنند و یا کار و زندگیشان به کلینیک دام کوچک و یا پت شاپ وابسته است نظرات مخالف میدهند و دسته دوم عموم مردم و موافق طرح هستند که الزاما نه متعصب مذهبی هستند و یا اینکه از حیوانات خوششان نمیاد بلکه فقط موافق وجود قانون برای صاحبان حیوانات هستند که موجب سلب حقوق شهروندی نشوند و همچنین موافق حمایت قانون از حقوق حیوانات در برابر افرادی هستند که حیوان آزاری و یا حداقل رفاه حیوانات را سلب میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
5
6
طرف سگ هیکل و سیاه تو خونش نگه میداره اداره ش و واق واقش همسایه ها رو کلافه کرده بعد میبره پارک به بچه مردم حمله میکنه و صاحبش هرهر میخنده اینجا نباید دولت و نمایندگان وارد مسئله بشن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Turkiye |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
طرف زن و بچش تو خونه آزار میده و میره تو خیابون به حقوق دیگران هم تجاوز میکنه!
به نظر من دولت و مجلس در این مورد هم ورود کرده و همه رو با یک چوب بزنند و تر و خشک با هم بسوزانند و بگند هیچ انسان دو پایی حق تردد در مکان های عمومی رو نداره
نظر شما چیه؟
مسول فنی اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
0
0
اصفهان متاسفانه آب ته کشیده و همه بیکار شده ویا حقوق اندک درمیاورند فکر کنید
ناشناس
|
Turkiye
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
1
2
خنده دار ترین بخش موضوع اینجاست که در شهرستان های کم تر برخوردار، در وسط شهر اقدام به نگهداری گاو و گوسفند و شتر و ... میشه!
نه شهرداری ورود میکنه، نه بهداشت!
از لحاظ خطر بیماری های مشترک این دام ها از هر حیوان دیگه ای خطرناک تر هستند، چون نه تنها شامل خدمات دولتی دامپزشکی نمیشوند، بلکه صاحبین این حیوانات هم هیچ برنامه ای در جهت رفاه یا سلامت این دام ها ندارند...
بماند بوی دام و فضولات اونها...
اگر این موضوع شامل حقوق عامه نمی شود، پس چیست؟ دوستان فقط به دنبال چند تا حیوان خانگی هستند که حداقل در 90 درصد موارد خیال آدم راحت که تحت نظر دامپزشکی از لحاظ بیماری های مشترک و سلامت خودشون رسیدگی می شوند؟

این دامداری ها و بعضا زنده فروشی های وسط شهر به هیچ کس و هیچ چیز آسیب نمی زند؟
خدایا به خودت پناه می برم!
خودمان کردیم که لعنت بر خودمان!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
توجیه دامداری در شهر و خانه ها حتما تولید میتونه باشه ضمن اینکه:
چاردیواری اختیاری!
اما در خصوص سگ و خرگوش و کروکودیل تولید و ... در کار نیست
بیشتر جنبه تجمل و تفاخر است بعلاوه زئونوزها
ناشناس
| Turkiye |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
دوست عزیز خودتون از تناقض صحبت تون با خبرید؟!
چهار دیواری اختیاری، بعد در سطر بعدی...
بیشتر شبیه یه عقده گشایی میاد تا نظر!
نظر شما
ادامه