کد خبر: ۶۷۱۳۵
تعداد نظرات: ۱۰۱ نظر
ضرورت موضع‌گیری جدی تشکل‌های دامپزشکی:
بر اساس این طرح، نگهداری حیواناتی از قبیل گربه، خرگوش و سگ ممنوع بوده و مرتکبین، به جزای نقدی معادل ۱۰ تا ۳۰ برابر حداقل حقوق کارگری و ضبط حیوان محکوم می‌گردند ...
 

حکیم مهر: هفته گذشته «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

به گزارش حکیم مهر، متن کامل این طرح که به امضای ۷۵ تن از نمایندگان مجلس رسیده و در پایگاه خبری اختبار منتشر شده، به شرح زیر است:

«طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک»

الحاق موادی به قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم تعزیرات)

ماده واحده: چهار ماده به شرح ذیل به عنوان ماده (۶۸۸ مکرر ۱)، (۶٨٨ مکرر ٢)، (۶٨٨ مکرر ۳) و (۶۸۸ مکرر ۴) به  قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم- تعزیرات) الحاق می گردد:

ماده ۶۸۸ مکرر ۱: واردات، تولید، تکثیر، پرورش، خرید و فروش، حمل و نقل و گردانیدن اعم از پیاده و یا با وسیله نقلیه و نگهداری حیوانات وحشی، نامتعارف، مضر و خطرناک، از قبیل: کروکودیل (تمساح)، لاک پشت، مار، سوسمار، گربه، موش، خرگوش، سگ و سایر حیوانات نجس العین و میمون ممنوع می باشد و هر یک از مرتکبین، به جزای نقدی معادل ۱۰ تا ۳۰ برابر حداقل حقوق کارگری (که سالانه توسط دولت و اتحادیه های مربوطه تعیین و اعلان می گردد) و نیز ضبط حیوان مربوطه محکوم می گردند.

تبصره ۱: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مراکز و آزمایشگاه های تحقیقاتی، علمی، تخصصی، دارو و واکسن سازی دولتی و یا غیر دولتی دارای مجوز رسمی از دستگاه های ذیربط مانند وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سازمان محیط زیست و سازمان دامپزشکی به تناسب ماموریت ها و نیازهای علمی و تحقیقاتی خود از شمول این قانون مستثنی می باشند و همچنین روستانشینان، عشایر و گله داران، صرفاً در محدوده فعالیت و متناسب با نیازهای زندگی خود می توانند از سگ نگهبان استفاده نمایند. سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و متقاضی استفاده از حیوانات یاد شده، درخواست مکتوب خود را به دادستانی استان و یا شهرستان مربوطه جهت بررسی و اقدام مقتضی در کمیته مذکور در تبصره ۲ این ماده تقدیم می نمایند.

تبصره ۲  در راستای اجرای این قانون کمیته ای با مسئولیت دادستانی هر شهرستان و با عضویت نمایندگان ذیربط شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی (اداره بهداشت و درمان)، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان دامپزشکی، نماینده تام الاختیار فرماندار برای بررسی و تعیین تکلیف موارد ذیل تشکیل می گردد:

 ۱ . بررسی در خواست اشخاص حقیقی و حقوقی یا متقاضی استفاده از حیوانات موضوع این قانون، تائید یا رد ضرورت و لزوم استفاده متقاضی از حیوانات مورد تقاضا و صدور مجوز استفاده برای متقاضیانی که تقاضای آنان مورد تائید قرار گرفته است.

۲. تعیین تکلیف در خصوص حیوانات ضبط شده و مصادره ای و یا حیوانات رها شده در سطح جامعه.

ماده ۶۸۸ مکرر ۲: اتحادیه صنف مشاورین املاک موظف است حداکثر ۳ ماه پس از ابلاغ رسمی این قانون، ممنوعیت نگهداری حیوانات موضوع این قانون را جهت اطلاع و رعایت موجرین و مستاجرین، در قراردادهای اجاره گنجانیده و ذکر نماید.

در صورتیکه هر یک از دفاتر مشاورین املاک، بعد از زمان مقرر یا دشده، این موضوع را رعایت نکنند، مستنکف از قانون تلقی و برای هر بار تکرار تخلف، به مجازات ذکر شده در ماده ۶۸۸ مکرر ۱ محکوم می شوند. تبصره: چنانچه موجرین در عقد قرارداد از قید ممنوعیت نگهداری حیوانات موضوع این قرارداد، در مورد اجاره خودداری نماید و مستاجرین مرتکب نگهداری حیوانات یا شده در ملک مورد اجاره شوند، هر یک از موجرین و مستاجرین مستقلا به جزای نقدی ذکر شده در ماده ۶۸۸ مکرر ۱ محکوم می شوند.

ماده ۶۸۸ مکرر ۳: چنانچه هر یک از شهروندان از نگهداری حیوانات موضوع این قانون توسط همسایگان، گزارش یا شکایت نمایند، دستگاه قضائی و نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضائی، موظف به رسیدگی و اعمال این قانون می باشند و اگر فرد گزارشگر یا شاکی، خواستار عدم افشای هویت خویش باشد، دستگاه قضائی موظف است ضمن حفظ هویت فرد موصوف موضوع گزارش را بدون نیاز به پیگیری شاکی و گزارشگر، رسیدگی و مورد اعمال این قانون قرار دهد.

ماده ۶۸۸ مکرر ۴: در صورت حمل و گردانیدن حیوانات موضوع این قانون با وسائل نقلیه، علاوه بر مجازات نقدی مالک یا حامل حیوان، راننده خودرو نیز به جزای نقدی تعیین شده در این قانون محکوم و خودروی مربوطه نیز علاوه بر جریمه توسط پلیس به مدت ۳ ماه توقیف می گردد.

امضاکنندگان طرح :

 

پینوشت حکیم مهر:

1. تجسم یک سناریو: پدری برای فرزند خود خرگوشی خریداری نموده و آن را در قفسی گوشه حیاط خانه نگهداری می کند. بر اساس این طرح، قانونگذار این پدر را به دلیل ارتکاب این جرم غیرقابل بخشایش، به پرداخت ۲۶ تا ۷۸ میلیون تومان جریمه و ضبط این خرگوش خطرناک محکوم مینماید!!!

2. کاملاً مشخص است که هدف طراحان از ارائه این طرح، صاحبین کروکودیل و مار و عقرب و میمون(!) نبوده و هدف اصلی ایشان صاحبین حیوانات خانگی بوده است.

3. ارائه طرح عجیب نمایندگان مجلس که نگهداری از حیوانات خانگی از قبیل گربه، خرگوش و سگ را همارز حیوانات وحشی نظیر کروکودیل و مار و سوسمار دانسته و مجازات آن را برابر در نظر گرفته است، جای بسی تعجب دارد!

4. با توجه به گسترش فرهنگ نگهداری حیوانات خانگی در کشور، تصویب این طرح میتواند منجر به نگهداری مخفیانه حیوانات در خانوادههای ایرانی شده و بسیاری از صاحبین حیوانات خانگی از ترس پرداخت این جریمه سنگین، از مراجعه به مراکز دامپزشکی خودداری نموده و بدون شک این امر منجر به گسترش غیرقابل کنترل بیماریهای زئونوز نظیر هاری و کیست هیداتید در جامعه انسانی خواهد شد.

5. در صورت تصویب این طرح، بسیاری از مراکز ارائه دهنده خدمات دامپزشکی تعطیل یا نیمه تعطیل خواهد شد و هزاران دانشآموخته دامپزشکی و پیرادامپزشکی بیکار خواهند شد.

6. با توجه به اینکه امضای ۷۵ تن از نمایندگان مجلس در پای این طرح وجود دارد و با توجه به فضای حاکم بر مجلس یازدهم، احتمال تصویب این طرح بسیار زیاد میباشد.

7. با توجه به موارد فوقالذکر، از همین امروز کلیه سازمانها، ارگانها، انجمنها و تشکلهای دولتی و خصوصی دامپزشکی از جمله سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی بایستی اهتمام جدی خود را برای روشنگری نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره عواقب ناگوار اجرای این طرح به کار برده و از تصویب آن در صحن مجلس جلوگیری نمایند.

 

انتشار یافته: ۱۰۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
4
33
جای تاسف هست. امیدوارم نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی این بار هم فقط سکوت نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
هههه، این همه در چند سال اخیر تبلیغ ضد سگ و گربه می‌شه از مسئولی صدایی در امده؟ همه اینهایی که مسئول هستند .............. هستند که وظیفه آنها توجیح یک عمل غیراخلاقی مثل همین کار هست.
ناشناس
| Germany |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
روزی میرسه که مردم را به اردوگاههای کار اجباری می‌فرستند، باور ندارید لختی صبر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
این طرح انصافا در راستای دفاع از حقوق عامه و حقوق حیوانات است در برابر افرادی که از سر ... این حویانات را در منزل نگهداری می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
نگهداری حیوانات ربطی به دامپزشکی ندارد که اظهار نظر کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
اگر ربطی به دامپزشکی ندارد پس چرا در اینجا شما نظر می دهید
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
چیزی برای عرضه به ملت ایران ندارند و هر‌چند وقت یکبار چندتا چیز برای خودشان عوض می‌کنند مثلأ همین حکم و همراه ان باید چندتا فرم یا چندتا سربرگ و قانون نامه عوض بشه که همه اینها هزینه و بودجه می‌بره و دور همی مینشینند و بودجه را تقسیم می‌کنند و از سفره انقلاب بهره می‌برند و به ریش مردم می‌خندند. تمام ماجرا این بود و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
اتفاقا خوب هم به دامپزشکی ربط دارد، با عدم مراجعه صاحبین حیوانات به مراکز دامپزشکی و گسترش بیماریهای زئونوز ربط اولش هست
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
وقتی داشتن نظارت کوشت و مرغ را از دامپزشکان می‌گرفتند و به ناظران شرعی می‌دادند اعتراض نکردیم حالا رسید به خود ما. فرقی نمی‌کند در چه صنفی از دامپژشکی باشید باید هماهنگ ‌اعتراض کنید وگرنه بعدی نوبت خود شماست. باید پشت هم بایستیم و اعتراض کنیم زیرا الان با پخش این خبر در حال محک زدن جامعه هستند که اگر ما ساکت بودیم اجرایی کنند وگرنه چند سال عقب بیاندازند. دست خود ماست که چگونه جواب دندان‌شکن بدهیم وگرنه درگیر خواهیم شد
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
خیلی خوب الان جناب رئیس نظام، رئیس سازمان، جناب ماکنعلی، مخبر دزفولی، نمایندکان دامپزشک مجلس کجا تشریف دارند؟ ...................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
درود بر حکیم مهر که با دقت مسائل دامپزشکی را رصد می کند. ولی کاش نظام و سازمان دامپزشکی به جای دعوا در فضای مجازی و ... اولین نفری باشند که درباره این موضوعات اظهار نظر کنند. جالب است که در زمان تنظیم چنین طرحی اصلا از مراجع دولتی و خصوصی دامپزشکی هیچ مشورتی نگرفتند!!
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
دوست عزیز، وقتی یکی یک پستی منصوب میشه یا مصاحبه‌ای می‌کند تند تند میان بنام خودشان تند تند مامنت می‌گذارند دکتر فلانی، پروفسور فلانی و تبریک می‌کویند ولی الان همه‌شان ساکت هستند، الان کجا هستند همین دکارها و پرفسورها ؟ می‌دانی چیه؟ این قشر… …………
در ضمن فرمان این ممنوعیت پت را همه می‌دانیم کی داده و تنظیم کننده هم همین دامپزشکهایی هستند که در مجلس هستند یا کار اجرایی دارند مثل ........... و ........... و ........... و غیره پس بیخود به دلتان صابون نزنید که اینها بیایند و طرف مردم باشند زیرا اصلأ نه ایرانی و نه مردمی هستند و بلکه …… تنها راه هماهنگی همه قشر و صنف دامپزشکی است یادتان باشد وقتی همین مجلسی ها یکسال پیش کتاب رفرنس پزشکی را آنش زدند و گفتند طب سنتی اسلامی بر همه جیز ارجح است پزشکام چه آنشی به پا کردند وگرنه تا الان شتید دانشکده‌های پزشکی را تعطیل هم مرده بودند.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
3
32
مجلسی که با حداقل ارا روی کار باشد این جور تصمیم میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
......... چشمت دراد میومدی رای میدادی که اینجوری نشه
ناشناس
| Luxembourg |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
امثال شما هستید که رای فرق دست چپ و راست نمیدانید و خوب را از بد تشخیص نمیدهید. ................. متاسفم برای کلمه دامپزشک و دامپزشکی که برای شما استفاده بشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
وای چه بی ادب چشمت دراد چه حرفیه!!!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
جایی که نظرت را برای خشنودی دیگرا سانسور کنند و آزادانه نتوانی از نظرت دفاع کنی و عقاید دیگران بر بقیه برتری داشته باشد جایی برای گفت‌و گو نمی‌ماند. تنها راه ………
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
شما همه رو رد صلاحیت نمیکردی میذاشتی دو تا آدم حسابی بیاد بعد میدیدی رای میدیم یا نه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
1
35
این بنده های خدا کم آوردن. نمی دانند کشور رو چطوری اداره کنند دنبال حاشیه سازی هستند. در شرایطی که کشور ................ قرار دارد و مسئولین متهمین ردیف اول وضع فلاکت بار موجود هستند، اعلام وصول چنین طرح هایی باعث جریحه دار کردن افکار عمومی شده و حس تنفر ملی را در برابر مسئولانی که بعید می دانم ایرانی باشند و به ایران و ملت ایران کمترین علاقه ای داشته باشند را تحریک می کند. چه خوب بود اگر طرح صیانت از حقوق ملت ایران و کشور ایران را در برابر مسئولان اعلام وصول می کردند. دایره ای از قدرت که روز به روز حلقه را بر مردم تنگ تر می کنند تا در نهایت مردم آن را پاره کنند. تا در قدرت هستید از تاریخ درس بگیرید و برای جبران مافات اقدام کنید که در آینده ای نزدیک، خیلی زود فرصت های از دست رفته تان بر باد خواهند رفت. تاریخ به قضاوت نامردمی ترین مجلس تاریخ ایران نشسته است تا ببیند نمایندگان کم رای و پشتوانه مردم که الحق نماینده ملت ایران نیستند، در مجلسی که داعیه نمایندگی مردم را دارد چه می کنند. با این طرح حداقل پنج میلیون نفر از مردم ایران به صورت مستقیم هدف قرار گرفته می شوند و صد البته بعد از تصویب طرح باید به زندان بروند. فقط سوالی که ایجاد می شود این است که چنین مسئولان بی لیاقتی که کشور گل و بلبل ما را بدین فلاکت و ورشکستگی کشانده اند بودجه نهار و شام و نگهداری از این همه زندانی را چطور می خواهند فراهم کنند؟ و کلام آخر، این طرح هم حتی در صورتی که تصویب شود، با نافرمانی مدنی گسترده ای که توسط مردم روی خواهد داد همچون سایر طرح های غیر انسانی، در ابتدا باعث سر و صدا و کمی زد و خورد در سطح جامعه شده و سپس به دلیل سر و صداهای ایجاد شده به زباله دان تاریخ سپرده خواهد شد. و اما سخنی با نمایندگان: درست است حداقل رای را دارید ولی فرصت یافتید تا در مجلس نوکر ملت باشید. به جای طرح های صیانتی (شما بخوانید ریاضتی) فکری به حال توسعه روابط با جهان و اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی و سلامت مردم باشید که این فرصت هم زود از دست می رود. شرم بر کسانی که برای ماندن در جایگاه قدرت هموطنان خود را تحت فشار می گذارند و الحق که این افراد ایرانی نیستند. از حکیم مهر انتظار می رود نظرات مخالف را هم منتشر کند. از بس که سانسور کردید امثال متولیان این طرح فکر می کنند مخالفی ندارند. حکیم مهر رسانه باش و صدای همه را به گوش برسان
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
ما به حاشیه انتخاب نمایندگان کاری نداریم، باید یک قانون برای برهم زنندگان آرامش مردم تصویب شود که افراد با نگهداری از حیوانات هرچند اهلی مثل سگ و گربه برای دیگران ایجاد مزاحمت نکنند، در آپارتمان، راه پله، پارک، کوچه و خیابان هرجا میری آرامش نداری، ما از اروپا هم در آزادی نگهداری از حیوانات خانگی پیشی گرفتیم، حداقل کشورهای پیشرفته برای این افراد قانون دارن و باید رعایت کنند و ایجاد مزاحمت نکنند، زندگی در جامعه پیشرفته متعلق به همه با هر تفکری است و باید به عقاید هم احترام گذاشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
درود بر تو. حرف حساب
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
حرف حق را زدی ولی الان یک مشت کاربر نامحترم میان شروع می‌کنند به ماله کشیدن که سگ و گربه حق آنها را خورده و باید نابود بشه. حکومت طالبان هم درست شد ولی این اینها نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
اینکه شما می فرمایید قانون درست است ولی نه این قانون که گربه را با کروکودیل یکی میداند
دامپزشک
| Hong Kong |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
اقای محترم اروپا قانون داره برای نگهداری حیوانات خب شما هم قانون بذار نه اینکه کلا نگهداری حیوانات غیرقانونی اعلام کنی
بابا والا بلا با این کارا نه کسی بچه دار میشه نه پای منبر میره
پرسنل اداری
| Japan |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
اگر‌ امروز در برابر این ناعدالتی نایستیم فردا شغلی برای بقیه نیز نخواهد ماند حتی دام بزرگ، دارو خانه و غیره، زیرا بخش عظیمی از پتانسیل دامپزشکی گرفته می‌شود و همه به دام بزرگ و داروخانه هجوم می‌برند وضع خرابتر می‌شود. از هر گروهی هستید و در هر شغلی هستید اگر به دامپزشکی کوچکترین ارتباطی دارید باید با عزیزان دام کوچک هماهنگ شویم و به این ناعدالتی اعتراض کنیم وگرنه فردا نوبت بقیه هم می‌رسد. دام بزرگ، اداری، داروخانه‌دار، علوم دامی، کارشناسی دامپروری، تکنسین دامپزشکی و حتی صاحبان پت و دام باید همصدا اعتراض کنیم وگرنه آینده‌ سیاهتری در پیش است.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
بند بعنوان شاگرد همه شما میگم اون فردی که با آوردن سگ توی پارک یا مراکز عمومی مخالف است اتفاقا حرفش با اونیکه دوستدار حیوانات و سگشو میارتوی پارک و دوستدار حیوونش از مواهب طبیعت که حقشه استفاده کند این دو عزیز حرفشون یکیه این دو عزیز دردشون مشترک .....
میخوام نتیجه اخلاقی بگیرم که سوء مدیریت وبی کفایتی همین آقایان مثلا نماینده باعث شده تا امروز من وشما بجای زندگی دوستان در کنار هم رو در روی قرار بگیریم .....اگر مثل همه جای دنیا یک مکان خاص در هر منطقه سر یک تایم خاص برای اونا که میخوان حیوانات خانگیشونو بیارم برای هوا خوری و تخلیه انرژی تعیین می کردن امروز هموطنان عزیزم در قالب موافق و مخالف درگیر نبودن...
پس همه با هم علیه سوه مدیریت وبی توجهی این مثلا نمایندگان متحد شویم و پیگیر این مطالبه اصلی باشیم که موجب حل همیشگی مشکل باشد ....
باهم دوست و مهربون باشیم ......دوستان فراموش نکنید هدف ایجاد چالش برای من وتو میباشد پس بیدارباش!!!!!!! یا علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
38
5
مجلس انقلابی یعنی این الله اکبر الله اکبر الله اکبر خاموش بشید ........ چی میخواید نگهداری کنید اینها همه نجس هستند شما باید هیچ چیزی نگهداری نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
به شما چه ربطی داره مردم چی نگهداری می کنند؟ تا کی می خواهید سرتون تو آستین مردم باشه؟ اگه خیلی از وضعیت موجود ناراحت هستید از ایران بروید.
ترابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
اونوقت یه طرحی باید باشه که صیانت کند در مقابل کسانی که بزور می خوان ادمو خاموش کنند مثل شما
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
خجالت بکش کسی با هموطنانش اینطوری حرف میزنه بی تربیت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
1
21
سیرکه قشنگ
پاسخ ها
حمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
کسی که مجرد شده چیزی به جز خرگوش نداره بی آزار اینارو بدم بره سکته میکنم
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
3
37
ما فقط از دولت و مجلس و... محترم درخواست داریم مطابق با دو رقم آخر شماره ملی برایمان تاریخ اعدام تعیین فرمایند.
طناب و گلوله را هم به انتخاب شما خودمان تهیه و تقدیم می کنیم.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
3
31
این طرح اشکال شرعی دارد!؟ چون تکلیف اشد مجازات کسانی را که گربه های ولگرد به خانه هایشان تردد می کنند را مشخص نکرده است! مخصوصا انهایی که غذا برای گربه های خیابانی می دهند را .‌‌.‌. مثلا قطع ید! تا دزدان و اختلاس کنندگان منابع عمومی و صاحبان بانک های شریک در غارت زندگی ملت عبرت بگیرند!!!
ناشناس
|
Canada
|
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
53
10
بنده با این طرح موافقم چرا که با همسایگانی که با نگهداری از حیواناتی مثل سگ های بزرگی که باید در یک مزرعه از آنها نگهداری کرد ولی متاسفانه در آپارتمان به عنوان همسایه باید تحمل شوند نمیتوان بدون وجود قانون برخورد کرد و افسوس که تا کنون این افراد در جواب تذکر نه تنها توجهی ندارند بلکه خود را بسیار محق میدانند.
در مورد حیوانات حیات وحش هم که از گذشته قانون ممنوعیت نگهداری وجود داشته و جرم انگاری شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
اشتباه لایک شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
وقتی همسایت یک بزغاله آورد بر دلت میفهمی ، اونوقته که آرزو میکنی مجدد همون گربه و سگ رو بیاره و پشگل تو حیاط نبینی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
اتفاقا حضور افراد با طرز فکر پوسیده از صدای سگ و گربه خیلی آزار دهنده تره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
55
10
اقدام بسیار شایسته ای انجام شده است . از شر سرو صدای بی موقع و ناهنجار سگ وگربه در آپارتمان راحت می شویم. خدا هفت جد وآبادتان را بی نوبت بیامرزد .آمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
انشالله روزی می رسه در ارتباط با تک تک شما هم اقدامات شایسته ای انجام بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
فقط چرت حمایت میکنید، گربه چه صدایی داره که ازش ناراحتی؟؟؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
وقتی تو حرف میزنی سگ و گربه حرف نزنه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
از سر و صدای همسایه نفهم به کی شکایت کنیم که از صبح تا نیمه شب از دستش آرامش نداریم
این زبان‌بسته که بهش بگی ساکت دیگه صدایی ازش نمی سنوی
همکار اداری
|
Germany
|
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
2
8
هدف اصلی همان سگ است نه بقیه، ............... یک نفر مدام زیر خبرها می‌نوشت سگ خلأ عاطفی را پر می‌کند و دسیسه دشمن برای فرزنداوری کمتر است و باید عاطفه با فرزنداوری همراه شود. من فکر می‌کردم طرف برای خنده داره می‌نویسد ولی نگو این جماعت بدتر از طالبان هستند و دنبال گوشت دم توپ هستند وگرنه بچه و فرزنداوری هم برایشان اهمیتی ندارد. این مجلس و رئیس جمهور تنها کارگذارانی بیش نیستند. ....................... دام بزرگ که بعلت خشکسالی نابوده، دام کوچک هم که ............. تعطیلش کردند، نظارت‌ها را هم همه دادن به ...........ها، پس دامپزشک برای چی تربیت می‌کنید؟
آخه لامصبا چکار مردم دارید؟ فقط مانده .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
2
26
اگر نعوذبالله پیامبر هم در زمان ما بودند به خاطر نگه داری معزه(مشهورترین داستان در مورد او این است که یکبار وقتی اذان گفته شد، معزه بر یکی از آستینهای عبای پیامبر اسلام خوابیده بود؛ پیامبر گربه را بیدار نکرد بلکه آستین را جدا کرد، و بقیه عبا را برداشت تا گربه به خواب ادامه دهد. و حیوانی است که پیامبر اجازه داده در خانه باشد.) الان باید نعوذبالله جریمه می شدند.در ضمن چگونه می توان تمام حیوانات را یک گونه و خطرناک دانست.کرو‌کودیل با موش یکی هستند؟این اقدامات جز زیان به جامعه اسلامی مواهب دیگری ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
5
15
با این کارهای بی حساب و کتاب نام انقلابی گری را نابود نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
44
7
درود بر این طرح مجلس
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
44
6
حکیم مهر اگه راس میگی چرا پرورش گاو وگوسفندو تبلیغ نمیکنی؟ فقط فرهنگ غرب و حیوانات نجس رو میخوای تبلیغ کنی؟؟ الانم میترسی حرف منو پخش کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
این طرح فقط صورت مساله را پاک می کند به جای آنکه مجلس انقلابی موضوع را حل کند.ایا گربه با کروکودیل و یا موش یکی است؟ همچنین این طرح باعث مخفی کاری مردم و شیوع بیماری های مختلف به علت عدم درمان حیوانات می شود.همچنین بر اساس این طرح نعوذبالله اگر پیامبر مهربانی هم بودند به خاطر نگه داری از گربه(معزه،مشهورترین داستان در مورد او این است که یکبار وقتی اذان گفته شد، معزه بر یکی از آستینهای عبای پیامبر اسلام خوابیده بود؛پیامبر گربه را بیدار نکرد بلکه آستین را جدا کرد، و بقیه عبا را برداشت تا گربه به خواب ادامه دهد. و حیوانی است که پیامبر اجازه داده در خانه باشد.)نعوذبالله جریمه می شدند.ایا مجلس درک و فهمش نعوذبالله از پیامبر خدا بالاتر بوده است؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
تو دیگه صد مرحله پرت هستی از ماجرا
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
نکنه تو فکر میکنی سگ و گربه رو امریکا و اسراییل خلق کرده ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
47
8
طرح خوبیه هر کی میخاد از حیوانات نگهداری کنه بره تو روستا زندگی کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
توی روستا بریم زندگی کنیم؟ قبلا می‌گفتین هرکی ناراحته جمع کنه از ایران بره‌‌‌‌....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
مشکل آمدن بعضیها از روستا به شهرهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
مشکل اومدن شما از روستا به شهره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
این مشکل اتفاقا از آنجا ناشی میشه که بعضی ها از روستا به جایی مهاجرت کردن که ظرفیت زندگی در آنجا را ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
30
5
از نظر تفکر اسلام شیعی سگ نجس است،
نمی‌شود هم مسلمان بود و هم سگ داشت،
هم خدا هم خرما نمی‌شود،
مردم باید تصمیم بگیرند خدا یا خرما؟
باهم نمی‌شود....!! ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
حالاست هیچی گربه و خرگوش چی؟ آیا با سگ یکی هستند؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
آیا شما قران را قبول دارید؟ اگر بله پس شما ........ هستید زیرا در دین بدعت ایجاد کردید. در قران چیزی بنام نجسی سگ نیامده و برعکس شکار توسط سگ را مجاز و حلال می‌داند. قبول داری ......... هستی؟ مسلمان برو قران به زبانی بخوان که بفهمی چی نوشته در آن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
خرما
ناشناس
| France |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
با دیدن کسانی که انتخابشان خدا بود ما انتخابمان را کردیم، قطعا خرما!

شما شاید مدتی کوتاه یک ملت را تحت فشار بگذارید ولی با این کار حق انتخاب خودتان در اینده را از دست میدهید و اونوقت ما هم خرما را به شما تحمیل خواهیم کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
بنده هم با افتخار مثل تمام ایرانی ها خرما رو انتخاب می‌کنم،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
آقای مسلمان قرآن خوانده اگر آدرسی در قرآن دادی که اشاره به نجس بودن سگ شده بوده من در همین پیج اعلام میکنم غلط کردم و اگر دوست داشتی بدونی چرا بعضی از حضرات سگ را نجس اعلام کردن شماره یا ایمیلی از خود بزارید براتون توضیح بدم چون اینجا بنویسم قطعا سانسور خواهد شد!!!؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
3
6
..........................
(حکیم مهر سانسور کردن ها و خفه خون گرفتن ها وضع کشور را به اینجا رسانده. بخاطر مسئولان و خانواده هایشان سانسور نکن شاید همین تذکر جانشان را نجات داد.)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
1
10
رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند, چنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند.... این روزها هم می‌گذره و این قانون‌های سوژه‌های کمدی تاریخ میشه...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
خیر، در حال محک زدن دامپزشکان و جامعه هستند تا آن را عملی کنند و اگر ساکت باشیم قطعأ اتفاق خواهد افتاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
8
همه این آتش ها از ایالت خودمختار شرقی شروع شده و دامن همه کشور رو میگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
0
مگر آقای بی تربیت نماینده ها از طریق رای وارد مجلس میشن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
3
5
مجلس فرمایشی همینه دیگه، اینا با رای ما که روی کار نیستن چون اصلا دیگه مردم اعتقادی به کل این مجموعه ندارن
ناشناس
|
France
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
35
4
خیلی خیلی طرح خوب و بجایی هست. وسط شهر نصف دل شب با زوزه سگ همسایه که کنار حیاط بسته نوزاد تازه خوابیده بیدار میشه و بعد فحش و نفرین مادر و پدر خسته که تازه چشمشون گرم شده. تو خیابون داری میری میبینی تو باغچه جلو خونه که گل کاشتی سگ همسایه اومده نجاست کرده وقتی هم تذکر میدی طلبکار میشن. سناریو میسازی حکیم جان؟ پدر و خرگوش؟؟؟ خیلی پدر مسئوله بره روستا زندگی کنه و هرچقدر دلش خواست حیوان نگه داری کنه. شهر نشینی آداب خودش رو داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
با این طرح وضع بدتر می شود که بهتر خیر
ناشناس
| France |
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
عجیبه یک عده کامنت میذارن حیوان خانگی نمی‌خواهیم، خوب نگه نکن برو بشین تو خونت ودهیچ حیوانی راه نده ولی چکار بقیه داری؟ دیوانه شدی؟ برای جیزی که الان نداری و نمی‌خواهی دعوا می‌کنی؟ چته تو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
من فکر کنم شما تازه اومدی توی شهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
1
17
سلام بر دوستان،
۱: طرحی که اساسا غیر علمی و غیر عملی باشد ،سعی میشود اجرا شود ولی اجرا نمیشود.(مثال: جمع آوری دیشهای ماهواره ای)
۲: مسلما ،باید، اقشار مختلف در گیر این ماجرا،اعم از
اعضای محترم جامعه ی نظام دامپزشکی،
و صاحبان حیوانات خانگی،و غیره...
تحت قالب یک کارزار رسانه ای متشکل وقانونی ،اقدامات اساسی را شروع کرده و به پایان برسانند،چرا که نبایستی چندی از نمایندگان محترم مرتکب چنین خطایی میشدند و مسلما و سریعا ، طرحشان را پس خواهند گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
اشتباه می‌کنید، با این خبر در حال محک زدن جامعه برای عملی کردن هستند و اگر ساکت باشیم قطعأ عملی خواهند کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
البته که ساکت نخواهیم بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
14
اقا پس ملخ خونگی میشه نگهداری کرد؟
اها از پنجره میپره رو سره ملت میترسن راست میگید!
کرم خاکی که دیگه اشکال نداره نه ؟!
اها میره تو باغچه همسایه داستان میشه راست میگید!
دیگه پروانه که میشه نگهداری کرد درسته ؟
البته باید با توجه به اسمش برای ذکور مجرد ممنوعیت گذاشت :))
خدایا این مجلس طناز رو از ما نگیر
مجید
|
Canada
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
15
دلار رفته روی ۳۰ هزار اقتصاد کشور ورشکسته شده تحریم ها کمر مردم را شکسته خشکسالی کم آبی و قطع برق پدر مردم را در آورده آنوقت این آقایان سیرک راه انداختند افتادن دنبال چند تا حیوان بی پناه خانگی طرح صیانت از حقوق عامه! مگر اشتغال رفاه ازدواج تفریح جزوه حقوق عامه نیست ! واقعا جای شرم دارد برای آقایان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
2
1
پیشنهاد میشه برای حل یکی از مهمترین معضلات مملکت و بلکه اهم آن از نظر حضرات، کلیه حیوانات که در حیطه شهرها قرار دارند بطور دسته جمعی تلف شوند‌ بدین ترتیب مشکل از بیخ حل شده و خیال حضرات دلواپس برای همیشه راحت خواهد شد.
ترابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
1
11
عالیه
تمامی مشکلات مملکت زیر سر همین موجودات خطرناک خرگوش و گربه بود که به یاری درایت نمایندگان انقلابی این مشکل هم حل شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
3
13
اوناییکه میگن این طرح خیلی خوبه یه مشت .......ی هستن که حتی یه لقمه غذا رو به این حیوانات نمیبینن امیدوارم کلا نسل ایرانی منقرض بشه و این فرهنگ سقوط کرده نابود بشه و ................ با این افکار نشون میدین که ....................
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
این کامنت نشان دهنده همان سقوط فرهنگی است که می فرمائید، فرهنگ زمینه همه پیشرفت هاست، تا زمانی که تحمل نظر مخالف را نداریم دموکراسی را نمیفهمیم و با نگهداری از سگ و گربه به فرهنگ مدرن دست پیدا نمیکنیم، متاسفانه برخی از ما فقط یک نمایش از فرهنگ غرب رو اجرا میکنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
13
مملکت نیس که دیوونه خونست
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
1
8
عمق نگاه و کیفیت کامنتا آدم رو به وجد میاره...
این که یه سری کماکان باور دارین که اینجا قانون وجود داره
یا یه سری دیگه میگین تعداد رای این بوده و اون بوده
انگار تازه از سیاره دیگه تشریف آوردین
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
1
12
این طرح ها فقط فاصله زیاد مردم از دولت و حکومت را روز به روز بیشتر و بیشتر و انزجار مردم را از دولتمردان ..... بیشتر و بیشتر می کند.
مظلوم ترین مردم دنیا مردم ایران هستند.
دامپزشک بخش خصوصی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
8
دامپزشکی تعطیل کنید
حالمون دارین بهم میزنین
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
1
4
امام علی(علیه السلام) : «لَاتَرَى الْجَاهِلَ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطا دیده نمى شود نادان مگر، آنکه تندرو است یا کند رو .
شما این طرح را اجرایی کنید، دوستان روزی را خواهید دید که مردم تمساح و میمون و شیر رو قلاده زدند و در شهر میگردانند.
قانون باید عقلایی باشد بزرگواران .
همکار پیرا دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
17
3
من به عنوان دوستدار حیوانات موافق این طرح هستم چرا که افرادی را دیدم که در نهایت خودخواهی سگ هایی همچون نژاد شیانلو را در آپارتمان نگهداری میکنند و در حالی که وقت برای گردش و فعالیت فیزیکی این نوع سگ ها ندارند باعث آتروفی عضلات تحتانی و در نهایت منجر به فلجی آنها میشوند، اتفاقا قوانین نگهداری از حیوانات باید با کمک تشکل ها، دامپزشکی و محیط زیست به صورت تخصصی تدوین شود و همه ما در تکمیل و اجرای این قوانین یاری کنیم چرا که در بر گیرنده حقوق حیوانات و انسان ها خواهد بود. زندگی در جوامع بشری نیازمند وجود قوانین است و بیاییم به جای جلوگیری از قانونگذاری انرژی خود را جهت اصلاح و اجرایی کردن آن بکار ببندیم.
پاسخ ها
همکار همکار پیرا دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
آتروفی عضلات تحتانی و فلجی بخاطر آپارتمان نشینی سگ ها عجب نشنیده و ندیده بودم
رهگذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
خیالت راحت با این طرح از گرسنگی خواهند مرد یا تزریق سم میشند میمیرند در هر صورت میمیرند دیگه آتروفی عضلات تحتانی و فلجی بخاطر آپارتمان نشینی نمیگیرند
عباسی
|
Russian Federation
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
11
2
طرح بسیار خوب است . امید می رود با تصویب آن مزاحمت های سگ ها که صاحبان بی ملاحظه ، آنها را در هر پارک و فضای عمومی و پیاده رو راه انداخته و موجب آزار مردم میشوند ، به پایان رسیده و کنترل شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
متاسفانه ظاهرا متوجه نیستید که این سگها نیستند که مزاحمت ایجاد میکنند بلکه مزاحمت از طرف انسانهایی است که در جامعه و سیستم آموزشی و پرورشی ، تربیت شده اند که ارزشی برای حقوق دیگری قائل نباشند !!
اتفاقا همین طرح هم نمونه دیگری از بی ارزش انگاشته شدن حقوق دیگری است !!
قوچعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
8
یاد داستان اون پادشاه افتادم که دستور داد از فردا باد معده در دادن ممنوع است و جریمه سنگین دارد و بقیه اش رو همه میدونید برای اینکه بتوانی بر مردم حکومت کنی آنها را از حقوقشان محروم کن تا برای بدست آوردن حقوق مسلم خود شکر گذار باشند
اهالی ملک آن پادشاه بعد از ول کردن باد معده در خلوت خودشان میگفتند اخیش یه باد در دادم کسی نغفهمید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
6
سلام فقط میتونم بگم متاسفم همین،ایکاش نسبت به جمع آوری افراد معتادخطرناک و افراد فاسد و تن فروش هم اینقدر حساسیت بخرج داده بشه،یعنی مجلس همه گرفتاریها و مشکلات را حل کرده فقط مونده بحث نگهداری حیوانات؟!ملت دارن از گرسنگی تلف میشن یک فکری به حال این اوضاع اقتصادی بکنید
دانشجوی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
3
ما غلط کردیم داروسازی و پزشکی قبول نشدیم اومدیم تو این رشته ؟؟؟
لعنت خدا بر اون مشاور کنکوری که گفت دامپزشکی عالی میشه تو شهر های بزرگ مثل تهران و ...پرستاری و رادیولوژی و ...نرو
هم محلی دلخوش اباتری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
1
1
دلخوش! دلخوش مباش که فامیلت اباتر است
برائت از تو و این طرح مضحکت برایم گواراتر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
3
.چقدر دنبال خالی کردن جیب اخه سرگرمی مردم چیه ی حیون دارن ک جزیی ازخانوادشونه چطور مبشه این جنایتو درحق مردم اعمال کرد وای خدا ب فریادمون برس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
3
جناب آقای دکتر ماکنعلی ریاست محترم سازمان دامپزشکی سلام و خسته نباشد الان وقتش رسیده که نشان بدهید چند مرده حلاج هستید،منتظر عکس العمل شایسته و بایسته شما هستیم چون با تصویب این طرح غلط و نابجا خیانتی بزرگ در حق جامعه دامپزشکی خواهد شد!!!!
افران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
0
2
آقایان نماینده مجلس خواهشن طرحی را امضا کنید که بتونید در برابر خدا جوابگو باشید. پیامبر اسلام داشتن یک گربه را برکت نام بردند در خانه .
آریان
|
United States of America
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
1
1
........ کدوم آمار از مردم گرفتین که ما گفتیم با نگهداری گربه و خرگوش و همستر مخالفیم؟ ............‌.‌‌.‌‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
0
0
آقایان و عزیزان که با تصویب این طرح فکر میکنید که دگر دنیا به آخر میرسد،بایک مقدار عوض کردن سبک فکری وبالا بردن سطح عرفان خودتون !درسته دنیا تون رو با اینکه مالک سر سوزنی از آن نبودید را بی اجازه از صاحبان مالکان مهربان و دلسوز صوفی و بی ادعا و مهم تر از همه خیرخواهی،که همین قانون فوق گواه و شاهد آن است و بسیاری دیگر از همین نوع ودسته قوانین چه بسا خیرخواهانه تر و کاملا سخاوتمندانه ؛به فنار میدهی ولی درآن دنیا حورالعین بهشتی را عندالمطالبه مال خودت میکنی،آقاجان همه چیز که پول نیست اصلا پول بد و کثیفه خدایی نکرده آلوده هم که به کروناست دیگه بدتر،اصلا آقایون بزرگی کردن اجازه دادن درس خواندنی خوب ناراحتی نداره مملکت خداروشکر وسیع،چهار فصل،تا دلت بخواد تنوع جانوری بندازید تو این کوه ودشت بیابون اونا رو درمان کنید وفیضش رو ببرید.لپ کلام مال دنیا و قم و اندوه بابت کمی،که چی بگم نبودنش رو نخوردید حتمآ یک حکمتی توشه لابد خدا نخواسته شما پول نداشته باشی و آقایون بالازاده داشته باشند تا دست شما تمیز و دست اونا کثیف بشه،(والا)فکر بیماریم نکنید که این طرح باعث اشتغال زایی هم میشه نشدم بازم خدا نخواسته وتو اینم یه حکمتی بوده...
نظر شما
ادامه