کد خبر: ۶۷۰۷۰

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان مازندران با بیان اینکه طاعون نشخوارکنندگان کوچک تاکنون سرایتی به دام‌های اهلی مازندران نداشته است؛ گفت: این بیماری یک بیماری مشترک بین انسان و دام نیست و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از راه دانا، «دکتر محمدحسن گلپایگانی» در خصوص آخرین وضعیت شیوع طاعون در مازندران اظهار کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک تاکنون سرایتی به دام‌های اهلی مازندران نداشته است.

وی افزود: هر چند تلفات بیش از 80 کله بز وحشی را به اذعان محیط زیست استان داشتیم، اما خوشبختانه تاکنون تلفاتی را در حوزه نشخوار کنندگان دام اهلی نداشتیم.

مدیرکل دامپزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: به محض اطلاع از این موضوع، به صورت ضربتی کار واکسیناسیون دام‌های اهلی را به ویژه در مرز مشترک دام‌های اهلی با حیات وحش، در دستور کار قرار دادیم.

گلپایگانی ادامه داد: فعلا مورد خاصی در خصوص ابتلا دام‌های اهلی نداریم و موردی از کانون بیماری نیز تاکنون گزارش نشده است.

وی تاکید کرد: این بیماری یک بیماری مشترک بین انسان و دام نیست و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران، تصریح کرد: لاشه‌های مورد مصرف مردم نیز این احتمال که بخواهد بیماری را به انسان منتقل کند، وجود ندارد؛ اما مصرف کنندگان یقینا باید گوشت را از مکان‌های دارای مجوز خریداری کنند.

گلپایگانی متذکر شد: لاشه‌ها باید ممهور به مهر بهداشتی و دارای تاریخ انقضا باشند که این امر حاکی از نظارت دامپزشکی از لاشه‌ها است.

وی یادآور شد: در حوزه دام‌های اهلی هیچ رخدادی نداشتیم که بخواهیم مهار کنیم و با واکسیناسیون به موقع، پیشگیری لازم انجام شده است.

 

نظر شما
ادامه