کد خبر: ۶۶۹۵۳
 

حکیم مهر: شورای مدیران دامپزشکی خراسان شمالی با حضور رئیس مرکز ملی تشخیص و مدیرکل بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور تشکیل شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، مدیرکل دامپزشکی در این نشست ضمن تشریح ویژگی های جغرافیایی و جمعیتی این استان، آماری از وضعیت دامپزشکی منطقه هم ارائه کرد و گفت: دامپزشکی خراسان شمالی صیانت از سرمایه دامی 2 میلیون و 400 هزار رأس دام سبک و 60 هزار رأس دام سنگین را بر عهده دارد.

«دکتر حمید رمضانی» آمار اجمالی از وضعیت استان به لحاظ تولیدات طیور، آبزیان و زنبورعسل و ظرفیت آزمایشگاه اداره کل هم ارائه کرد و حمایت و مساعدت بیشتر سازمان دامپزشکی برای غلبه بر کاستی ها و چالش های موجود را خواستار شد.

رئیس مرکز ملی تشخیص و آزمایشگاه های مرجع سازمان دامپزشکی هم با قدردانی از اهتمام مدیران دامپزشکی استان در تکمیل و بهره برداری آزمایشگاه تخصصی، مباحث مربوط به حوزه تشخیص را از موضوعات موردتاکید رئیس سازمان و لازمه اجرای برنامه های فنی و تخصصی دامپزشکی توصیف کرد.

«دکتر محمد حبیبی» ازجمله سیاست های سازمان دامپزشکی را سطح بندی آزمایشگاه ها به لحاظ عملکردی برای پاسخگویی به نیازهای ملی و منطقه ای برشمرد و گفت: تلاش می کنیم از ظرفیت و توانمندی آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی خراسان شمالی در سطوح فرااستانی بهره بگیریم.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی هم به مهم ترین برنامه های جاری یا در دست اجرای این دفتر، ازجمله صدور گواهی سلامت الکترونیک برای جمعیت دامی کشور، ارزیابی واکسن های مصرفی، تولید واکسن های چندگانه و ارتقای سامانه های تخصصی سازمان اشاره داشت.

«دکتر علیرضا اکبرشاهی» هم چنین در پاسخ به پرسش های تخصصی روسای ستادی و شبکه های دامپزشکی استان درخصوص مسائل مرتبط، توضیحات فنی لازم را ارائه کرد.

ابتدای این جلسه حجت الاسلام دهقان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان ضمن ارائه توصیه های اخلاقی، نکاتی درباره قانون نظارت ذبح شرعی مطرح کرد و بازدیدهای مدیران سازمان دامپزشکی از استان ها را زمینه ساز توفیقات و دستاوردهای بیشتر دانست.

«دکتر دلیرصحرایی» معاون سلامت دامپزشکی استان نیز با اشاره به 1300 واحد اپیدمیولوژیک دامی استان، مهم ترین چالش های فنی و چند پیشنهاد کاربردی را مورد اشاره قرار داد و مساعدت سازمان دامپزشکی برای تقویت منابع و امکانات و اعتبارات دامپزشکی خراسان شمالی را خواستار شد.

پایان بخش این نشست، پرسش و پاسخ روسای ستادی و شهرستان های دامپزشکی استان با دو مسئول کشوری بود.

دکتر حبیبی و دکتر اکبرشاهی در این سفر ضمن بازدید از منابع، تجهیزات و ظرفیت های اداره کل و آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان و توانمندی نیروهای آن، از شبکه دامپزشکی شیروان نیز دیدن کردند.

 
نظر شما
ادامه