کد خبر: ۶۶۸۷۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
در رابطه با مشکل بازگشایی بیمارستان دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز:
در بخشی از این جوابیه آمده است: بازگشایی‌ها با توجه به وضعیت شیوع بیماری و رنگ‌بندی شهرها می‌باشد و ستادهای استانی مقابله با کرونا ملزم به اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی کرونا هستند ...

حکیم مهر: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پاسخ به جوابیه دانشگاه شهید چمران اهواز درباره مشکل بازگشایی بیمارستان دامپزشکی این دانشگاه جوابیه‌ای صادر کرد که بنابر وظیفه رسانه‌ای در باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران منتشر می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسکانیوز، «محمدرضا سبزپوش» یکی از دانشجویان دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز، چندی پیش در گفت‌وگو با ایسکانیوز به تعطیلی بیمارستان دامپزشکی این دانشگاه و مجازی شدن کلاس‌های دانشگاه اعتراض کرد. روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز درپی انتشار این گفت‌وگو جوابیه ای صادر کرد و مدعی شد ستاد کرونای خوزستان پاسخگوی نامه‌های مکرر این دانشگاه برای بازگشایی بیمارستان دامپزشکی نبوده است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در پاسخ به دانشگاه شهید چمران اهواز جوابیه صادر کرده است که بنابر وظیفه رسانه‌ای در باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران منتشر می‌شود. متن جوابیه به شرح زیر است: 

«در خصوص مطالب منتشره در خبرگزاری ایسکانیوز با عنوان «ستاد کرونای خوزستان عامل تعطیلی بیمارستان دامپزشکی اهواز» و انتقادات دانشجویان از تاخیر در بازگشایی حضوری کلاس‌های عملی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز و توضیحات منتشره از سوی این دانشگاه به اطلاع می‌رساند:

در ابتدا باید به این مهم اشاره کرد که بازگشایی و نحوه فعالیت کلیه مراکز آموزشی تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و با توجه به وضعیت شیوع بیماری و رنگبندی شهرها می‌باشد و ستادهای استانی مقابله با کرونا ملزم به اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی بوده و صدور مصوبه برخلاف تصمیمات ستاد ملی در چارچوب اختیارات ستادهای استانی نمی‌باشد.

مطابق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در وضعیت قرمز شیوع بیماری برگزاری کلاس‌های حضوری در کلیه مراکز آموزشی اعم از زیرمجموعه وزارت علوم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ممنوع میباشد و لذا درخواست دانشگاه شهید چمران اهواز برای برگزاری حضوری برخی کلاس‌های عملی در روزهایی که شهرستان اهواز در وضعیت قرمز قرار داشته است بنا به مصوبات ستاد ملی با موافقت مواجه نشده است.

شایان ذکر است درخواست شماره ۱۴۰۰/۲/۰۱/۴۷۰۹ مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۳ دانشگاه شهید چمران با موضوع بازگشایی بیمارستان دام دانشکده دامپزشکی در نیم سال اول ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با توجه به خروج از وضعیت قرمز کرونا در هفتادمین جلسه ستاد استانی به تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۷ مطرح و در بند ۱۳ مصوبات فوق الذکر با درخواست این دانشگاه مشروط به واکسیناسیون دانشجویان و اساتید ( مطابق الزام مصوبات ستاد ملی به واکسیناسیون جهت برگزاری کلاس ها) موافقت بعمل آمد. گفتنی است مراتب موافقت ستاد استانی کرونا به رییس دانشگاه شهید چمران ابلاغ شد و مستندات مربوطه نیز موجود است.

لازم به ذکر است دانشگاه شهید چمران در اجرای مصوبات ستاد استانی مبنی بر همکاری کلیه دستگاههای استان بمنظور پیشبرد طرح واکسیناسیون کوید ۱۹ و راه اندازی پایگاه تجمیعی برای واکسیناسیون جمعیت هدف زیر مجموعه ( شامل دانشجویان، اساتید و کارکنان آن حوزه) نیز متاسفانه همکاری لازم را نداشته است.

با توجه به مطالب پیشگفت روشن است که ادعای مطرح شده از سوی دانشگاه مذکور در رابطه با تاخیر در پاسخگویی به مکاتبات و عدم همکاری برای صدور مجوز فعالیت حضوری، عاری از واقعیت می‌باشد و به نظر می‌رسد ادعاهای مطرح شده ناشی از عدم اطلاع و آگاهی از مصوبات ابلاغی از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا می‌باشد.»

 

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
11
بیمارستان دانشکده دامپزشکی کلاس درس نیست که با مصوبه ی مربوط به آن تعطیل کنید. بیمارستان مرکزی درمانی است حتی اگر متعلق به دانشگاه وزارت علوم باشد. فعالیت های دامپزشکی از ابتدای کرونا جزء مشاغل ضروری محسوب شد و مجوز فعالیت حتی در قرنطینه ی صد درصدی را هم داشتند و دارند.
آیا شما بیمارستان های آموزشی غیر مرتبط به بیماران کرونایی خود را تعطیل کردید؟؟ مثلا کلینیک پوست و مو یا ارتوپدی و..؟؟ چرا بیمارستان دامپزشکی را تعطیل کردید.
درسته دامپزشکی در وزارت بهداشت نیست ولی بخاطر وجهه ی علمی خودتان هم شده کمی درباره ی نقش این رشته در بهداشت عمومی و سلامت جامعه اطلاعات کسب کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
فقط حقوقهای 40 میلیونی اساتید می گیرند راحت تو خونه دور از خطر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
4
2
ببین حکیم مهر چه دعوایی انداخته بین دانشگاه و دانشجو و ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
متاسفیم بر احوال حکیم مهر که بجای مهربانی فقط دنبال نامهربانی، اشوبگری و فتنه گریست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
1
5
به نظر من دانشکده دامپزشکی همت و جدیت کامل را برای بازگشایی کلاسها نداشته.
اصلا از اول نباید تعطیل میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
6
دانشگاه پزشکی گفته "مراکز آموزشی طبق مصوبه ستاد ملی باید تعطیل میشدند".
درحالی که بیمارستان دامپزشکی بیشتر مرکز درمانی (جزو مشاغل گروه 1 و غیر قابل تعطیل) هست تا یک مرکز آموزشی!
دقیقا مثل بیمارستان های آموزشی دانشگاه پزشکی! و مثل اینکه بیمارستان مثلا گلستان اهواز که جنبه اموزشی دارد را تعطیل کنند...!

این مسئولیت مدیریت دانشگاه چمران و دانشکده دامپزشکی بود که با توجیه درست و پیگیری جدی این قضیه را تفهیم و مانع تعطیلی اون میشدن. .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
6
تعطیلی مراکز درمانی ربطی به رنگ بندی ندارد.
داروخانه ها و مطب های دامپزشکی هم در وضعیت قرمز باز بودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
1
3
این دعوای بین 2 مدیریت بود که چوبش داشجو خورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
متاسفانه علیرغم پیگیری فراوان دانشکده دامپزشکی و دانشگاه شهید چمران و علیرغم اینکه دکتر محمدیان و دکتر جلیلی فر با حضور در جلسات مرتبط با ستاد کرونا بر ضرورت بازگشایی بیمارستان دام دانشکده دامپزشکی تاکید نموده و ظاهراً دبیر ستاد هم قانع شده بود ولی مجوز بازگشایی بیمارستان یکبار با مخالفت روبرو شد، بار دوم پاسخی دریافت نشد و بار سوم به دلیل خروج از وضعیت قرمز چاره‌ای جز موافقت نبود. این در حالی است که بیمارستانهای دامپزشکی در اکثر دانشگاه‌ها تعطیل نشد و دانشگاه علوم پزشکی اهواز خودش به هیچ وجه پروتکل‌های به بهداشتی را رعایت نکرد. در دانشگاه علوم پزشکی اهواز تمام جلسات دفاع از پایان نامه‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شد و دانشجویان تحصیلات تکمیلی هم در تمام این ایام کلاسهای حضوری داشتند، ولی همانگونه که در پاسخ دانشگاه علوم پزشکی هم ذکر شده به دلیل اینکه دو دانشگاه بر سر برخی مسائل با یکدیگر اختلاف داشته‌اند تاخیر در بازگشایی بیمارستان دامپزشکی هم توجیه شده است. واقعاً برای ستاد کرونای استان خوزستان و مدیریت آن متاسفم.
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
مگه مشاغل مرتبط با دامپزشکی جزو مشاغل گروه یک محسوب نمی شوند؟؟؟؟ بر مبنای کدوم وظیفه از دانشگاه علوم پزشکی درخواست مجوز کردین؟ آیا سایر دانشکده ها دامپزشکی هم جهت بازگشایی از ستاد کرونای استانی درخواست عاجزانه داشتند؟؟؟!!!!
نظر شما
ادامه