کد خبر: ۶۶۸۱

حکیم مهر - رئیس پژوهشگاه رویان تولید حیوانات شبیه سازی شده را از فعالیت های مهم این پژوهشگاه نام برد و گفت: در این راستا موفق به تولید دو نمونه بز ترانس ژن شدیم که در شیر آنها فاکتور 9 انعقادی و TPA ترشح می شود.
دکتر حمید گورابی در مراسم معرفی طرحهای برتر کنگره بین المللی رویان با اشاره به تحقیقات این پژوهشگاه در زمینه سلولهای بنیادی افزود: محققان پژوهشگاه رویان اولین رده سلولهای بنیادی جنینی انسانی را در سال 2002 تولید کردند و پس از آن به دانش فنی تولید سلولهای بنیادی رده های جنینی و ips، بالا بردن راندمان تولید، حفظ بنیادینگی و یا تمایز آنها از طریق شناسایی و دستکاری مسیرهای سیگنالینگ و تولید موشهای ترانس ژن دست یافتند.

رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به افتتاح بانک سلولهای بنیادی، اظهار داشت: این بانک حاوی 250 رده سلولهای بنیادی مختلف مانند سلولهای بنیادی جنینی انسانی، موشی و سلولهای مزانشیمی و ips است.

وی ایجاد بانک خون بندناف با بیش از 23 هزار نمونه را از دیگر دستاوردهای این پژوهشگاه نام برد و ادامه داد: علاوه بر این تحقیقاتی در زمینه تولید حیوانات ترانس ژن از دیگر زمینه های پژوهشی این مرکز تحقیقاتی است که تاکنون دو نمونه بز ترانس ژن تولید شده است که در شیر آنها فاکتور 9 انعقادی (برای درمان هموفیلی) و TPA ترشح می شود.

گورابی تولید و فروش جنین های منجمد گاوی، دستکاری ژنتیکی رده های سلولی برای تولید فراورده های نو ترکیب و سلول درمانی برای درمان بیماریهای پوست و غضروف را از دیگر خدمات علمی پژوهشگاه رویان ذکر کرد.

رئیس پژوهشگاه رویان به بیان فعالیت های مرکز رشد زیست فناوری رویان واقع در استان البرز پرداخت و ادامه داد: با برنامه ریزیهایی که صورت گرفته قرار است 3 تا 5 شرکت دانش بنیان نوپا پذیرش شود. این اقدام گامی در جهت تجاری سازی نتایج تحقیقات در این حوزه خواهد بود.

 

نظر شما
ادامه