کد خبر: ۶۶۷۱۱

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی اهواز از شناسایی و پلمب سردخانه‌های غیر مجاز نگهداری فرآورد‌های خام دامی در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «رضا حفیظی» رئیس اداره دامپزشکی اهواز گفت: طی بازرسی‌ها و رصد‌های شبانه روزی کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی این کلانشهر در خصوص چگونگی عرضه فرآورده‌های خام دامی طی امسال، چندین سردخانه غیر مجاز نگهداری و توزیع فرآورد‌های خام دامی شناسایی شدند.

او افزود: سردخانه‌های غیر مجاز بدون اخذ مجوزات لازم بهداشتی از سازمان دامپزشکی کشور فرآورده‌های خام دامی را عرضه و پخش می‌کردند که با هماهنگی‌های صورت گرفته با مقام محترم قضایی دستور پلمب آن‌ها جهت بررسی و تصمیم نهایی صادر شد.

حفیظی اظهار داشت: با همکاری نیروی انتظامی، اداره اماکن و سازمان آتش نشانی شهرستان اهواز ورود به این سردخانه‌ها صورت پذیرفت و محموله‌هایی از قبیل؛ چربی حیوانی، مرغ منجمد، خرده گوشت منجمد و گوشت منجمد کشف و ضبط شدند و جهت تعیین تکلیف فرآورد‌های خام دامی موجود در سردخانه‌ها از لحاظ بهداشتی، نمونه برداری‌های لازم انجام گرفت و به آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای اداره کل دامپزشکی استان خوزستان جهت آزمایش‌های تخصصی ارسال شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هر واحدی که خواهان انجام فعالیت در زمینه نگهداری، پخش، عرضه و تولید فرآورده‌های خام دامی را دارد، باید پس از اخذ پروانه بهداشتی و رعایت همه دستور العمل‌ها و قوانین سازمان دامپزشکی کشور اقدام نماید، در غیر اینصورت از فعالیت آن واحد از سوی اداره‌های دامپزشکی برابر ضوابط قانونی مصرح در ماده ۶۸۸ به مراجع قضایی معرفی و از انجام فعالیت آن‌ها جلوگیری بعمل می‌آید.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز اظهار داشت: از شهروندان خواهشمندیم با توجه به حساسیت مسائل بهداشتی و ضرورت توجه ویژه به موضوع، فراورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از خرید فرآورده‌های فاقد هویت و شناسنامه بهداشتی (تاریخ تولید و انقضا، کد ردیابی و ...) خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در خصوص عرضه فراورده‌های خام دامی غیر بهداشتی مراتب را با شماره تماس ۰۶۱۳۳۳۶۹۱۲۱ اطلاع رسانی نمایند.

 
نظر شما
ادامه