کد خبر: ۶۶۵۳

حکیم مهر - سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت : دامپزشکی نیازمند توجه جدی مسئولان است.
 دکتر صالحی در دیدار با فرماندار شهرستان بیله سوار با بیان این مطلب گفت: اختصاص اعتبارات کافی به این حوزه موجب تقویت خدمات رسانی دامپزشکی در منطقه خواهد بود و خواهان اختصاص درصد بیشتری از اعتبارات فصل کشاورزی به این حوزه شد.

وی که در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید شبکه دامپزشکی بیله سوار در فرمانداری  این شهرستان سخن میگفت، افزود: حوزه دامپزشکی، حوزه ای وسیع و گسترده بوده و دامپزشکی در تامین غذا و امنیت غذایی از مزرعه تا سر سفره غذا  نقش مهم و اساسی ایفاد می نماید.

دکتر صالحی با تاکید بر اینکه شهرستان بیله سوار یکی از شهرهای مهم استان از نظر دامپروری است ،گفت :بیله سوار بالاترین آمار جمعیت دامی استان را در دام کوچک به خود اختصاص داده و در فصولی از سال اکثر دام کوچک استان به این منطقه منتقل میشود و باتوجه به مرزی بودن  این شهرستان ، مبارزه با بیماریهای دامی در منطقه و واکسیناسیون دامها بسیار مهم و ضروری است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان ادامه داد : علیرغم مراودات مرزی خیلی بالا ، با تلاش دامپزشکی استان خوشبختانه در حال حاضر هیچگونه بیماری دامی حادی در منطقه وجود ندارد .

دکتر صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث قرنطینه در نقطه صفر مرزی این شهرستان اشاره کرد و افزود به جرات میتوان گفت قرنطینه مرزی بیله سوار در سطح کشور یکی از اولین قرنطینه هایی است که
داکت ضدعفونی با تلاش دامپزشکی استان و همکاری بین بخشی دستگاههای اجرایی در آن راه اندازی شده است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان: این مقام مسئول با بیان اینکه نظارت بهداشتی و کیفی بر واردات نهاده های دامی از مهمترین وظایف دامپزشکی است، واردات نهاده های دامی از کشورهای حوزه قفقاز و از طریق گمرک مرزی بیله سوار را به نفع استان دانست و خاطر نشان کرد بدیهی است که این واردات به رونق اقتصادی منطقه و استان کمک خواهد کرد .

وی در عین حال از آمادگی این اداره کل جهت تاسیس آزمایشگاه تشخیص  دامپزشکی در راستای تسهیل امور وارد کنندگان در این گمرگ مرزی در صورت تامین اعتبار خبرداد.

در این مراسم زیبا نژاد  فرماندار بیله سوار نیز تعامل و همکاری دامپزشکی با دستگاههای اجرائی شهرستان را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود : کمبود اعتبارات ،امکانات و نیروی انسانی در بیله سوار مشکل اساسی  است که بایستی با همکاری بین بخشی نسبت به حل این مساله  اقدام شود.

فرماندار بیله سوار با بیان اینکه شهرستان بیله سوار حدود 2000 کیلومتر مساحت دارد و از این نظر بزرگترین شهرستان استان است خاطر نشان کرد: با یک پراکندگی خاصی که در منطقه وجود دارد اگر یک بیماری دامی در منطقه اتفاق افتد با این شرایطی  که حاکم است کنترل بیماری بسیار مشکل خواهد بود . وی در عین حال آمادگی خود را در حمایت از دامپزشکی اعلام و درخصوص تخصیص اعتبارات کافی به دامپزشکی این شهرستان قول مساعد داد.

در پایان این مراسم آقای دکتر اکبر شعبانی بعنوان سرپرست جدید شبکه دامپزشکی شهرستان بیله سوار منصوب و از زحمات چندین ساله دکتر علی نوروزی رئیس قبلی این شبکه تقدیر بعمل آمد .

 

 

نظر شما
ادامه