کد خبر: ۶۶۴۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سید بهمن نقیبی» افزود: باتوجه به فاسد بودن لاشه‌ها امکان انجام نمونه‌برداری وجود نداشت ولی طی دو سه روز گذشته در سواحل مازندران و گمیشان گلستان لاشه‌های تازه از فک‌ها پیدا شده است ...

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره با انجام نمونه‌برداری از لاشه فک‌ها در سواحل مازندران و گلستان، گفت: نمونه‌ها برای انجام بررسی به مرکز ملی تشخیص ارسال شده که پاسخ نمونه‌ها هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، مدتی است ماجرای تلف شدن فک‌های خزری سروصدای زیادی به پا کرده و در این زمینه شاهد مشاهده لاشه‌های فک‌ها در سواحل استان‌های شمالی هستیم.

نکته مهم در ارتباط با تلف شدن فک‌های خزری و بررسی‌های انجام شده باید نمونه‌برداری برای انجام آزمایش و اعلام علت مرگ صورت گیرد که بررسی روی لاشه‌ها ثابت کرده مدت زیادی از مرگ گذشته و همین موضوع ادامه بررسی‌‌ها در ارتباط با علت دقیق تلف شدن فک‌ها را درپی داشته است.

«دکتر سید بهمن نقیبی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در این‌باره اظهار کرد: باتوجه به فاسد بودن لاشه‌ها امکان انجام نمونه‌برداری وجود نداشت ولی طی دو سه روز گذشته در سواحل مازندران و گمیشان گلستان لاشه‌های تازه از فک‌ها پیدا شده است.

وی با اشاره با انجام نمونه‌برداری از لاشه فک‌ها، افزود: نمونه‌ها برای انجام بررسی به مرکز ملی تشخیص ارسال شده است.

معاون پیشگیری و بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور در ارتباط با احتمال علت تلف شدن فک‌های خزری، خاطرنشان کرد:  حیات وحش ویژگی‌های منحصر به فرد خاص خود را دارند و در این زمینه نمی‌توان اظهارنظر کرد.

نقیبی در پایان گفت: پاسخ نمونه‌ها هفته آینده اعلام می‌شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
0
به همین سادگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
0
0
هنوز یک هفته نرسیده؟؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه