کد خبر: ۶۶۲۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

حکیم مهر: به مناسبت هفته دفاع مقدس و هفته دامپزشکی نخستین آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان مشگین شهر استان اردبیل روز یکشنبه مورخه 1400/07/04 با حضور سرپرست فرمانداری، مدیرکل دامپزشکی، رئیس شورای نظام دامپزشکی، روسای انجمن صنفی بخش خصوصی و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مشگین شهربا اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، مدیر کل دامپزشکی در مراسم افتتاح گفت: این آزمایشگاه با تجهیزات و امکانات مطلوب، فضای مناسبی را در اختیار دامداران و فعالان صنعت دامپروری منطقه قرار میدهد.

 «دکتر بهلول تکلوی» با بیان اینکه با افتتاح این آزمایشگاه امکانات بیشتری در جهت مبارزه و پیشگیری از بیماریهای دامی فراهم آمده و سطح ایمنی در واحدهای مختلف دامی روز به روز افزایش می یابد افزود در حال حاضر علاوه بر آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان به عنوان آزمایشگاه مرجع  4 باب آزمایشگاه دولتی تشخیص دامپزشکی در شهرستان های بزرگ استان و نیز 4 باب آزمایشگاه بخش خصوصی در راستای آزمایش های تشخیص و پایش بیماری ها در استان فعالیت می نمایند.

این مقام مسئول دامپزشکی جوابدهی آزمایشات در سریع ترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت و زمان و جلوگیری از هزینه های اضافی حمل ونقل، اشتغالزایی در بخش خصوصی دامپزشکی و کم کردن تصدی نیروی انسانی در بخش دولتی و کیفیت بخشی به خدمات دامپزشکی  را از مزایای مهم ایجاد این آزمایشگاه در شهرستان مشگین شهر عنوان کرد.

دکتر تکلوی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سالجاری 53 هزار و 185 مورد آزمایش تشخیص در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان انجام شده است افزود این آزمایشات با محوریت تشخیص انواع بیماریهای دام و طیور و آبزیان، عوامل میکروبی آلوده کننده مواد غذایی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی، بررسی باقیمانده های سموم در مواد غذایی و خوراک دام و طیور و کنترل کیفی محصولات صادراتی در استان انجام شده است.

در این مراسم سرپرست فرمانداری مشگین شهر به ظرفیت بالای دامپروری در منطقه اشاره کرد و ضرورت اهمیت بخشی به فعالیت های دامپزشکی در راستای تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت عمومی را مورد تاکید قرار داد.

رمضان علی نژاد افتتاح این آزمایشگاه را فرصت ارزشمندی برای فعالان حوزه دامپروری دانست و ابراز امیدواری کرد با فعالیت این آزمایشگاه بستر مناسبی برای انجام آزمایش های مختلف در جهت تشخیص و درمان بیماریهای مختلف دامی فراهم شود و دامپروران و مرغداران و آبزی پروران از خدمات آن بهره مند شوند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Germany
|
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
2
1
واقعا با این سیاه‌نمایی ها رشته دامپزشکی به قهقرا میره،آزمایشگاه با این نام چندین سال هست که داره فعالیت میکنه فقط مسئول فنی عوض شده!
دامپزشک
|
Japan
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
2
0
از اتفاقات جالبی که فقط در دامپزشکی مشاهده می شود.
افتتاح پس از ۶ سال فعالیت .
نظر شما
ادامه