کد خبر: ۶۶۲۵۶
 

حکیم مهر: ترس و اضطراب سگ ها در تاریکی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITpet ، در زیر به چند تا از این موارد اشاره می کنیم:

 - دید ضعیف: سگ ها معمولاً در تاریکی می توانند به خوبی ببینند اما چنانچه بینایی آنها دچار مشکل شده باشد (بنا به دلایل مختلف سن، نژاد، آسیب، یا مشکلات مربوط به سلامتی) در تاریکی نمی توانند خوب ببینند و در نتیجه استرس آنها بیشتر می شود.

 - آسیب و تروما: چنانچه سگی در گذشته دچار استرس و آسیب روحی یا جسمی (مثلا از صاحب قبلی خود) شده باشد با تاریک شدنِ محیط استرس بر او غلبه می کند. این حالت معمولاً در سگ های بالغی که به سرپرستی گرفته می شوند بسیار دیده می شود.

 - تغییر در محیط پیرامون: سگ ها به محیط پیرامون و روال معمول زندگی خو می گیرند بنابراین هرگونه تغییری احساس ناامنی را در آنها زنده می کند. درست همانند جابجایی منزل و اثاث کشی به خانۀ جدید که برای آنها همراه با استرس است ماندن در تاریکی هم همین حس را برای آنها به وجود می آورد.

 - استرس جدایی: شاید یکی از مهم ترین عوامل ترس سگ ها از تاریکی همین بیدار شدنِ حس «استرس جدایی» در آنها باشد. سگ هایی که طولانی مدت در خانه تنها می مانند معمولاً دچار این حس می شوند.

 - تربیت سگ: تربیت خوب سگ از نکاتی است که بسیار حائز اهمیت است چرا که اگر خوب تربیت نشود در هر موقعیتی دچار استرس و ترس خواهد شد.

به هر حال اگر متوجه ترس و اضطراب سگتان از تاریکی شدید راههای ساده ای برای آن وجود دارد. شب ها حتماً چراغی با نور کم، روشن بگذارید تا از استرس حیوانتان بکاهید. اما مهم ترین نکته برای کم کردن استرس دوست خوبتان از تاریکی این است که در تاریکی با او وقت بگذرانید و بازی کنید تا ترس او از تاریکی از بین برود سگ ها بسیار عمیق و احساسی هستند و احساس صاحب خود را می گیرند شاید اگر ببینند که شما به عنوان صاحبش ترسی از تاریکی ندارید و ریلکس هستید همین حس به او هم منتقل گردد.

ترجمه: ندا ترابی

 

نظر شما
ادامه