کد خبر: ۶۶۲۱۵
 

حکیم مهر: یک کارشناس محیط زیست درباره استفاده از اسب در مسابقات اسب‌دوانی و المپیک، گفت: اسب سواری یک جنبه تفننی در حال حاضر دارد و هیچ الزامی به استفاده از اسب نداریم، چراکه در گذشته از اسب برای جابه‌جایی استفاده می‌شد و امروز دیگر این استفاده را اسب ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از برنا، «سپهر سلیمی» با اشاره به اینکه به طور کلی هرگونه استفاده از اسب در 99 درصد موارد بهره‌کشی محسوب می‌شود، افزود: در مسابقات ورزشی که از اسب استفاده می‌کنند به مراتب این بهره‌کشی، بدتر و وحشیانه است. اسب‌های مسابقه برای مسابقه پرورش داشته می‌شود و باید از لحاظ بدنی اسب‌های چابکی باشند.

وی ادامه داد: این اسب‌ها اگر در مسابقه دچار حادثه شوند به دلیل اینکه دیگر نمی‌توانند در مسابقه استفاده شوند، حذف می‌شوند چراکه هزینه نگهداری، خوراک و بهداشت حیوان حادثه دیده گران است، به همین دلیل با شکستن دست اسب اقدام به درمان نمی‌کنند و اسب را حذف می‌کنند.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه این عمل یک اقدام غیراخلاقی و ضد حقوق حیوانات است که متاسفانه انجام می‌شود، اضافه کرد:  خرید و فروش اسب یک صنعت پر رونق و با گردش مالی زیاد است و افراد متمول و سران کشورها از اسب استفاده می‌کنند و یکی از جنبه‌های فخرفروشی در تمام دنیا، داشتن اسب است.

نظر شما
ادامه