کد خبر: ۶۶۱۹۰
تعداد نظرات: ۹ نظر

حکیم مهر: اولین جلسه برنامه ملی بهداشت دام عشایر استان با محوریت دامپزشکی و با حضور دستگاه های ذیربط در اداره کل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد، اولین جلسه برنامه ملی بهداشت دام عشایر استان  صبح روز سه شنبه  30 شهریور ماه  با حضور مدیران، معاونین و روسای دستگاه های عضو کمیته بهداشت دام عشایر استان در محل سالن جلسات دامپزشکی استان تشکیل گردید.

«دکتر عبداله بهمنش»، مدیرکل دامپزشکی استان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تقدیر و تشکر از حضور اعضاء در اولین جلسه هماهنگی کمیته بهداشت دام عشایر گفت: برنامه ملی بهداشت دام عشایر کشور یک برنامه در حوزه بهداشت دام است که با اجرای آن خدمت رسانی به جامعه عشایری سرعت خواهد گرفت و حفظ منابع دامی کشور و ارتقاء سطح بهداشت جامعه در حوزه بیماری های مشترک بین انسان و دام را بدنبال خواهد داشت.

وی به ظرفیت های بالقوه عشایر و دام عشایر بعنوان یک منبع پروتئینی در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و  گفت: دام عشایر یکی از ذخایر اصلی جمعیت دامی کشور است که در صورتی که به آن پرداخته شود، کاهش بیماری‌های واگیر و مشترک را در سطح کشور خواهیم داشت و در صورت غفلت از آن، به عنوان یک تهدید برای کشور بشمار می‌آید؛ زیرا دام عشایر دام کوچ رو است و در صورتی که حامل بیماری واگیردار باشد، موجب انتشار بیماری به اقصی نقاط کشور خواهد شد و تدوین این برنامه هم در راستای بهبود شرایط بهداشتی در حوزه دام عشایر می باشد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد به موضوع آموزش بهره برداران و استفاده بهینه از طرفیت های مجموعه ترویج و مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی استان پرداخت و گفت: اداره کل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد در سنوات گذشته نسبت به شناسایی افراد روستایی و عشایری علاقمند با عنوان «بهداشتیاران دامپزشکی» اقدام و بیش از 70 نفر را با صدور کارت معرفی نموده است که شایسته است در اجرای بهینه این طرح از ظرفیت سایر دستگاه ها از جمله ترویج بمنظور اطلاع رسانی و گزارش دهی بیماری های دام و همچنین آموزش جامعه عشایری استان بهره مند گردید.

«دکتر کرم چهارلنگ» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد و دبیر برنامه ملی بهداشت دام عشایر استان ضمن تقدیر و تشکر از حسن توجه دستگاه های عضو به تبیین و اهداف سند ملی بهداشت دام عشار پرداخت و گفت: هدف از تبیین و اجرای این سند ملی جلوگیری از موازی کاری های بین بخشی و همچنین ساماندهی خدمات بهداشتی دامپزشکی به جامعه هدف  اعم از معاینه و درمان، واکسیناسیون، آموزش بهره برداران و ... بوده که شایسته است دستگاه هایی نظیر بسیج سازندگی، بسیج جامعه مهندسین کشاورزی، امور عشایر و ... قبل از شروع و اجرای طرح های حوزه دام، هماهنگی های لازم را با دبیرخانه این طرح بعمل آورده تا خدماتی همسو، یکپارچه و در خور شان جامعه عشایر استان ارائه گردد.

وی به موضوع آموزش و ترویج جامعه عشایری استان پرداخت و گفت: باید در بحث آموزش جوامع عشایری بیش از پیش ورود کرده که شایسته از ظرفیت های خوب مدیریت ترویج و مرکز تحقیقات کشاورزی و همچنین استفاده از برنامه های رادیویی و تلویزیونی جهاد با حضور کارشناسان دامپزشکی بهره های کافی و وافی را ببریم.

در این جلسه فرماندهان سازمان بسیج سازندگی، بسیج جامعه مهندسین کشاورزی، بسیج جامعه عشایری، نمایندگان امور عشایر، مدیریت ترویج، مرکز آموزش تحقیقات کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی و محیط زیست گزارش جامعی از همکاریهای انجام شده درخصوص اقدامات ترویجی و آموزشی در نقاط محروم، مایهکوبی دامها علیه بیماری دامی در قالب اردوهای جهادی، احداث جایگاه حمام ضد کنه، همکاری در سمپاشی دام و جایگاه دام در نقاط روستایی و ... ارائه و ضمن قول مساعد جهت اجرای بهینه برنامه ملی بهداشت دام عشایر استان بر همکاری و مساعدت همه دستگاه های ذیربط تاکید نمودند.


انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Poland
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
5
پس ماهام که درس خوندیم و دکتر شدیم بریم دنبال ........؟؟ متاسفم .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
خوب شما خودت میری توی اون مناطق کار کنی؟ قطعا نه
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
یعنی عملا ورود 70 نفر درمانگر غیر مجاز به عرضه درمان غیر مجازو دستیابی به دارو و خراب کردن هم بازاز و هم به خطر انداختن موقعیت هم کلنیسین ها و هم داروخانه ها . نظام دامپزشکی هم طبق معمول خواب و دنبال منافع اندکی از پایتخت نشین ها ..
وزارت بهداشت یا سیستم های موازی در بقیه کشورهای دنیا کجا با رشته خودشون اینکارها را میکنند ؟؟؟؟؟
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
7
همین کم بود که بهداشتیار های عشایر از فردا ورود به معاینه و درمان کنند. عجب هدفی هم برای سندشان تبیین کرده اند. معاینه، درمان، مایه کوبی...
بیچاره دامپزشک
مجید
|
Canada
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
6
این کار صحیح نیست از فردا جلوی همین افراد را نمیشود گرفت هر کس یک سرنگ برمیدارد و واکسن میزند . اداره جهاد همین اشتباه را کرد به راننده ها واکسن زدن یاد دادن بعد از یکی دو سال همین افراد که به طور موقت کار کردن مزه پول مفت را چشیدن و شدن رقیب کاردانها بخت برگشته دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
0
5
خیلی طرح غلطیه
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
3
0
دوستان و همکاران عزیز اشتباه نکنید منظور مدیرکل محترم این بوده که این بهداشتیاران فقط وظیفه اطلاع رسانی رخداد بیماری و هماهنگی در خصوص برگزاری کلاسهای آموزشی هست و دخالتی در واکسیناسیون و معاینه و ... ندارن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
شاید منظور مدیر کل محترم این چیزی بوده که شما نوشتید؛ اما قطعا کار به جاهای دیگری کشیده خواهد شد.
ورود افراد غیر مجاز به حیطه فعالیت های دامپزشکی
فقط صدور یک کارت کافی است که این افراد به خودشان اجازه بدهند از فردا با ماشین هایی پر از واکسن و دارو در مناطق روستایی به تجارت دارو و واکسن مشغول شوند.
متاسفانه این کارها شلیک به سمت خودی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
0
1
تیر خلاص
نظر شما
ادامه