کد خبر: ۶۶۱۷
تعداد نظرات: ۴۸ نظر
با تحقیقات اولیه ای که انجام دادم مشخص شد که کوری ماهی ها به خاطر کمبود اکسیژن محلول در آب بود.بنابراین به اداره ی شیلات مراجعه کردم بلکه راه حلی پیدا کنم. یکی از کارمندان شیلات وقتی شنید که ماهی ها کور شده اند به تمسخر گفت برای ماهی ها عینک بگیرید / شاید نخستین سوال هر شنونده ای این باشد که چطور ممکن است فردی با سواد دوم ابتدایی،با این همه تحقیقات،اختراعی در ایران و آمریکا به ثبت رسانده باشد؟...

حکیم مهر - مخترع شیرازی با ساخت نخستین دستگاه اکسیژن ساز مکانیکی جهان به عنوان اولین مسلمان سازنده سامانه های هوادهی، موفق به ثبت اختراع خود در آمریکا شد .


به گفته فریدون محمدی دهسروی ، مخترع دستگاه ، این دستگاه نسل جدیدی از دستگاههای اکسیژن ساز است که بدون نیاز به منابع الکتریکی یا فسیلی با انرژی پتانسیلی جریان گردابی سیال کار می کند. این دستگاه بدون نیاز به پمپ و کمپرسور تولید اکسیژن ، تنها با ایجاد خلأ در اثر فشار آب ، باعث تولید اکسیژن با بازدهی 100 درصدی می شود . دستگاه اکسیژن ساز مکانیکی علاوه بر ثبت اختراع در کشور پس از 4 سال آزمایش امسال در آمریکا نیز به شماره uspto7644908 به ثبت رسید . این نخستین اختراع ثبت شده یک مسلمان در آمریکا در زمینه سامانه های هوادهی نیز هست .

از سال 1922 تا کنون این چهاردهمین و کامل ترین دستگاهی است که در این زمینه به ثبت رسیده است.

به گفته دکتر مصطفی اخلاقی ، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز، دستگاه اکسیژن ساز مکانیکی علاوه بر مزایایی چون کاهش مصرف انرژی ، قیمت مقرون به صرفه ، سهولت استفاده و سازگاری با هرگونه شرایط اقلیمی ، قادر است دو برابر بیشتر از نمونه های تولید شده اکسیژن موجود در آب را افزایش دهد.

کاربرد اصلی این دستگاه اکسیژن دهی حوضچه های پرورش آبزیان است .

یکی از مهم ترین فاکتورها در پرورش آبزیان تأمین میزان استاندارد اکسیژن محلول در آب است که گاه از تأمین غذا مهم تر است . وجود اکسیژن در آب سبب هضم و جذب غذا می شود و بنابراین اکسیژن می تواند ضریب تبدیل غذایی را بهبود بخشد و آبزیان بیشتری در واحد سطح نگهداری شود .

اکسیژن کافی در آب همچنین از سمی شدن آب به وسیله مواد دفعی آبزیان می کاهد که برای پرورش ماهی قزل آلا این میزان حداقل 6 میلی گرم در لیتر تعیین شده است. از این دستگاه در حوضچه های پرورش میگو در بوشهر نیز استفاده شده است. بر اساس تایید اداره کل شیلات بوشهر ، میزان اکسیژن تولیدی این دستگاه به نسبت دستگاههای رایج همچون ایرجت و پدل ویل 1تا2 میلی گرم در لیتر بیشتر است.

به گفته مهندس سیامک سهامی، کارشناس اداره کل شیلات فارس ، هیچیک از دستگاههای موجود در بازار که اغلب خارجی هستند، بازده دستگاه ابداعی این مخترع شیرازی را ندارند . دستگاه اکسیژن ساز مکانیکی در تصفیه هوازی فاضلاب نیز کاربرد دارد . تامین اکسیژن فاضلاب باعث فعالیت بیشتر باکتری ها برای تجزیه سریعتر مواد آلی موجود در فاضلاب می شود . به طور معمول دو درصد کل ظرفیت انرژی جهانی، معادل 800 هزار مگاوات با هزینه سالیانه 40 میلیارد دلار ، صرف تصفیه خانه های فاضلاب می شود . در کشور ما هم سالانه277 میلیارد کیلو وات ساعت انرژی معادل 21 هزار میلیارد ریال صرف تصفیه فاضلاب در 112 تصفیه خانه کشور می شود که با استفاده از این دستگاه و با بهینه سازی مصرف انرژی می توان از صرف انرژی مازاد در این بخش جلوگیری کرد. از این دستگاه در تصفیه فاضلاب شهر مرودشت نیز استفاده شده و به میزان قابل ملاحظه ای در مصرف انرژی صرفه جویی شده است. فریدون محمدی، مخترع این دستگاه خرداد امسال موفق به کسب رتبه اول جشنواره فناوری و نوآوری خلیج فارس شد. این درحالیست که این مخترع تنها تا کلاس دوم ابتدایی درس خوانده است. انگیزه آقای محمدی از ساخت این دستگاه نجات سرمایه گذاری خود در مزرعه پرورش ماهی بود. به گفته این مخترع کمبود اکسیژن آب ، باعث مرگ ماهی ها و نابودی تمام سرمایه وی می شد و استفاده از دستگاههای هوادهی هم به دلیل مشکل تامین انرژی الکتریکی در روستای محل سکونتش میسر نبود. این مخترع عضو بنیاد ملی نخبگان فارس با مطالعه موفق به تجاری سازی ایده خود تحت عنوان سیستم هوادهی کاس( kas aeration system) شد. به گفته دکتر علی خلفی نژاد، رییس بنیاد ملی نخبگان فارس تجاری سازی ایده های مبتکران و مخترعان کشور یکی از گامهای شکوفایی اقتصادی کشور در سال جهاد اقتصادی است.

این دستگاه 12 ژانویه 2011 در امریکا به ثبت رسیده است. همچنین این اختراع در 17 فروردین 79 به شماره 26436 در کشورمان ثبت شده است .

این ایده گواهی انحصاری بهره برداری از جهاد کشاورزی و گواهی مصوبه هیأت علمی پژوهشکده مکانیک شیراز را هم دارد .

فریدون محمدی دهسروی هم اکنون در روستای ده سرو بخش کوهمره سرخی شهرستان شیراز ساکن است.

 

مسعود بهره‎بر هم  در سایت koochlib.ir درباره این مخترع نوشته است :

با فریدون محمدی در زمستان سال 1387  آشنا شدم. در منزل استاد بهمن بیگی. قصیده ای طولانی را از حفظ برای استاد می خواند. استاد به دقت گوش می داد و سر خود را به علامت تایید و اشتیاق به شنیدن حرکت می داد. حافظه فریدون تحسین برانگیز بود. استاد او را دانشمند فیزیک خطاب می کرد. فریدون از جمله کسانی بود که برخی شب ها را در کنار استاد بهمن بیگی می گذراند. او شیفته و مرید استاد بهمن بیگی بود. فقط تا کلاس دوم ابتدایی در یکی از مدارس عشایری درس خوانده بود و همین کافی بود که آتش عشق بهمن بیگی و تعلیمات عشایر به جانش بیفتد. حالا حاضر بود همه دار و ندار خود را فدای بهمن بیگی کند. خیلی مشتاق بودم بیشتر او را بشناسم. دو سه بار دیگر او را در منزل استاد بهمن بیگی دیدم و متوجه شدم او مخترع یک وسیله استثنائی برای اکسیژن دهی به آب حوضچه پرورش ماهی خود است که در دامنه کوهی زیبا و در کنار چشمه ای دل انگیز در منطقه کوهمره سرخی بنا کرده است. سعادت این را یافتم که به اتفاق دایی ارجمندم آقای اسکندر کاظمی در کنار حوضچه پرورش ماهی میهمان او شویم. او داستان اختراعش را برایمان تعریف کرد و از حضورش در موسسه ثبت اختراعات امریکا (US Patent) و سخنرانی در مقابل بیش از 400 دانشمند فیزیک و مکانیک، سخن گفت. تحسین برانگیز و مایه فخر و مباهات بود. آن روز فهمیدم چرا بهمن بیگی او را دانشمند فیزیک خطاب می کرد.

اکنون او به افتخار دیگری دست یافته است و در نخستین جشنواره نوآوری و فناوری خلیج فارس که در اوائل خردادماه 1390 در شیراز برگزار گردید مقام اول را کسب نمود. این افتخاری بزرگ برای جامعه عشایر فارس و دانش آموختگان تعلیمات عشایر است. این مطلب را به سفارش موکد بانو بی بی سکینه بهمن بیگی در کوچ لایب منتشر کردم تا دوستان مطلع و از آن خرسند  شوند. لذا از طرف خانواده استاد بهمن بیگی و دانش آموختگان تعلیمات عشایر این موفقیت بزرگ را به دوست عزیز فریدون محمدی و خانواده گرامیشان و همچنین جامعه عشایر تبریک عرض میکنم و موفقیت های بیشتری برایشان آرزو می نمایم.

ویژه نامه جشنواره مذکور با فریدون مصاحبه ای انجام داده است و چگونگی اختراعش را پرسیده است. اکنون داستان اختراع او را از زبان خودش که در ویژه نامه جشنواره به چاپ رسیده است بخوانید و لذت ببرید

فریدون محمدی مخترع حاضر در جشنواره از ماجرای اختراع خود می گوید:

"با تحقیقات اولیه ای که انجام دادم مشخص شد که کوری ماهی ها به خاطر کمبود اکسیژن محلول در آب بود.بنابراین به اداره ی شیلات مراجعه کردم بلکه  راه حلی پیدا کنم. یکی از کارمندان شیلات وقتی شنید که ماهی ها کور شده اند به تمسخر گفت برای ماهی ها عینک بگیرید؛شما کاری که نیاز به تحقیقات و معلومات دارد را بدون هیچ دانش و معلوماتی شروع کرده اید.و من پاسخی نداشتم.

استاد من زنده یاد بهمن بیگی در سال 1349 سخنرانی کرده بود که یک جمله از سخنان وی همیشه در ذهن من مانده بود.بهمن بیگی می گفت کلید تمام مشکلات در لابه لای الفبا نهفته است. من این جمله را باور داشتم هر چند که مدت زمان زیادی به مدرسه نرفته بودم و تنها تا کلاس دوم ابتدایی درس خوانده بودم.اما همواره با کتاب مالوف بودم و همواره به مطالعه می پرداختم. وقتی با این مشکل روبرو شدم تصمیم گرفتم که در این زمینه مطالعه کنم.در حدود سیصد کتاب و مقاله که در زمینه سیستم های هوادهی بود را مطالعه کردم.در این بین متوجه شدم از چهرصد سال پیش که در اروپا کلان شهر ها به وجود آمده اند،یکی از معضلات دفع فاضلاب بود.فاضلاب را اگر در چاه میریختند،آب های زیر زمینی را الوده میکرد،اگر در سطح رها میکردند مشکل بوی بد و جمع شدن حشرات بود.در رودخانه ها هم موجب مرگ بسیاری از جانداران میشد.خداوند در اکوسیستم طبیعت موجودی به نام باکتری را آفریده که پنج میلیون از آن ها در یک سانتی متر مکعب از آب زندگی می کنند.این باکتری ها برخی مواد عالی را تجزیه و اکسید می کنند اما برای تکثیر خود و ادامه حیات خود نیاز به اکسیژن دارند.منبع لایزال اکسیژن هم که اتمسفر هواست."

بنابراین مشکل،گرفتن اکسیژن از این منبع لایزال و انتقال آن به آب بود.تا کنون اساتید و موسسه های  علمی فراوانی در این زمینه کار کرده اند و تا کنون پنج روش برای این کار کشف شده است که همه این روش ها از یکی از منابع انرژی استفاده میکنند.در جایی که فریدون محمدی زندگی میکرد(جایی در جنوب غرب استان فارس،منطقه ی کهمره و روستای دهسرو)،برق وجود نداشت.بنابراین توانایی استفاده از سیستم های معمول اکسیژن دهی هم نبود.این شد که وی تصمیم گرفت هر طور شده راهی بیبد تا اکسیژن محلول در آب مورد نیاز خود را تامین کند.

"شروع به مطالعه کردم به سراغ قوانین نیوتون و ارشمیدس و استثناهای آن ها رفتم.متوجه شدم یکی از عوامل طبیعی ایجاد خلع،در واقع گرد بادها هستند.بر همین پایه و با تحقیقات بیشتری که انجام دادم توانستم اولین نمونه دستگاه خود را بسازم و این اختراع را ثبت کنم.

در نهایت سازمان پژوهش های علمی صنعتی ایران این اختراع را تایید کرد.مرکز تحقیقات خلیج فارس و مرکز تحقیقات شیلات ایران هم تایید کردند و موفق به دریافت دیپلم افتخار شدم.

بعد از این ماجرا به تحقیقات خود ادامه دادم و در زمینه میگو کار خود را ادامه دادم.در مدت یک سال در مقایسه با دستگاه ژاپنی و دستگاه آمریکایی،دستگاه من توانست PPM2 بیشتر اکسیژن تولید کند.به همین خاطر موفق شدم گواهی انحصار از جهاد دریافت کنم.بعد از آن طرح را در خصوص فاضلاب و در مرودشت ادامه دادم. موفقیت آمیز بود و همین امر سبب شد به کشور آمریکا دعوت شوم.آنجا از تئوری دستگاه خود دفاع کردم و عملا دستگاه را مجددا ساختم و وارد مراحل پتنت کردن اختراعم شدم.چهارسال طول کشید و در سال 2011 در نهایت پتنت دستگاه را گرفتم."

شاید نخستین سوال هر شنونده ای این باشد که چطور ممکن است فردی با سواد دوم ابتدایی،با این همه تحقیقات،اختراعی در ایران و آمریکا به ثبت رسانده باشد؟ اما پاسخ خود مخترع شنیدنی است.

"آن چنان که ابر گره خورده با گریستنش،آن چنان که گل،همه عمرش،مسخر شادی است،آن چنان که هستی آتش،اسیر سوختن است،تمام پویه انسان به سوی فهمیدن است.فهمیدن لذت دارد.مطالب علمی هم زیبایی خاص خودشان را دارند.اما هرگز با زبان داوودی به ما گفته نشده اند و این باعث شده همیشه از فهمیدن مسائل علمی تا قله ی قاف گریزان باشیم.

اختراع زاییده ی نیاز است.وقتی ماهی ها کور شدند من همه سود و سرمایه ام رفته بود.آبرو داشتم.ادعایی کرده بودم و غروری داشتم.تمام این ها داشت از بین می رفت.از طرف نهادهای دولتی حمایت نمی شدم.برای بقیه که حرف میزدم،من را یک آدم مالیخولیایی تصور می کردند.وقتی با این که دو کلاس بیشتر سواد نداشتم،می گفتم بین استثنای ارشمیدس و استثنای نیوتن،یک استثنای دیگری هم وجود دارد،به جز تمسخر چیز دیگری نمیشنیدم.اما نیاز من و باور به این که کلید هر مشکلی در لابه لای الفبا است و اینکه درخت تو گر بار دانش بگیرد به زیر آوری چرخ نیلوفری را،باعث شد که هر طور بخوانم و مطالعه کنم ولو اینکه گاهی اصلا متوجه نشوم.چکیده ها را یادداشت و جمع آوری میکردم.علم جادو و جنبل نیست،علم کشف رابطه هاست.بسیاری از دانشمندان هم الزاما تحصیلات آکادمیک نداشتند.وقتی به تصاویر سه بعدی نگاه میکنید،در نگاه اول چیزی مشخص نیست اما وقتی با دقت بیشتری تماشا می کنید،متوجه می شوید چشم شما از قابلیتی برخوردار است که شما از آن باخبر نبودید.مغز انسان هم همینطور است.وقتی باور کردید و متمرکز شدید،و تلاش کردید،چرخ نیلوفری را به زیر خواهید کشید."

محمدی تا کنون بارها به کشور های اروپایی و امریکا سفر کرده است و آخرین بار شش ماه در آمریکا به مطالعه و تحقیق پرداخته است. "40 درصد انرژی دنیا در آمریکا مصرف میشود و 8 تا 12 درصد این انرژی صرف تصفیه ی فاضلاب میشود.با کاری که ما انجام دادیم از هدر رفتن انرژی زیادی در تصفیه ی فاضلاب جلوگیری کردیم.

پروسه ثبت اختراع در آمریکا به این شکل است که ابتدا بعد از این که ادعایی کردید،باید نمونه ی خود را آزمایش کنید.سپس از شما می خواهند.که تحقیقات خود را اصطلاحا فایل کنید.به من گفته شد که سه هزار مقاله در  این مبحث تا کنون ثبت شده است.من باید ابتدا همه ی این مقالات را ترجمه کرده و می خواندم،سپس مقاله ای می نوشتم و و توضیح می دادم که طرح من با همه ی این طرح ها متفاوت است.در خلال مطالعه این مقالات مطالب زیادی یاد گرفتم.بعد از تهیه ی این فایل در یک جلسه با حضور اساتید متخصص باید از طرح خود دفاع می کردم و در نهایت مورد تایید قرار گرفت. اگر در اینترنت آدرس 7644908 USPTO را وارد کنید،ده بیست صفحه  راجع به من ملاحظه خواهید کرد که نشان میدهد من کم الکی نیستم.در آمریکا شما فقط پتنت یا دانش فنی را می فروشید و کمپانی های بسیار با تجربه و نیرومند دانش فنی شما را به تولید انبوه می رسانند.در واقع شما با گرفتن مبلغی کنار می روید. تا بیست سال اگر اطلاعات فنی  طرح را بازگو نکنید علاوه بر آن به شما مبلغی را تحت عنوان رویال سکوریتی پرداخت می کنند.جالب است بدانید که این پول ها  را نمی توانید از آمریکا خارج کنید. آن ها اجازه نخواهند داد نه مغزی از کشورشان خارج شود و نه ثروتی.

محمدی هرگز به مهاجرت و زندگی در خارج از ایران فکر نکرده و می گوید:" ز پوچ جهان هیچ اگر دوست دارم،تو را،ای کهن بوم و بر، دوست دارم. من اینجا را دوست دارم.من فرزندان سرزمین خودم را دوست دارم. آن ها مخترع و مکتشف کم ندارند.آن ها همه چیز دارند.این سرزمین من است که به من نیاز دارد."

 

انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
مزدک
|
-
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
1
3
آفرین بر این فطرت پاک باد.من دو سال در این منطقه کار کرده ام.امیدوارم چشمه هایش همچنان خروشان بماند.از نام این ده نمایان است که ده سرو ها بوده، خواهد بود؛ و جناب محمدی که افتخار دیدارشان را داشته ام یکی از سرورقامتان این ده و ایران زمین است. همانند سرو قامت عشایر بهمن بیگی
مهدی پور
|
-
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
1
2
با نهایت سپاس از زحمات فراوان آقای فریدون محمدی که با این اختراع ثابت کردن فکر و هوش ایرانی در دنیا بی نضیر است.و با دستان خالی هم میتوان این ادعا رو ثابت کرد.
لطفا تصاویر دستگاه اکسیژن ساز رو تو سایت بزارین. قیمت و طریقه ی کار کردنش رو به طور ساده توضیح بدین.تشکر
اسفندياري
|
-
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
1
3
با سلام و تشكر از زحمات آقاي محمدي
آيا اين دستگاه به توليد انبوه رسيده است؟كجا ميتوانيم از اين دستگاه خريداري كنيم؟
ممنون
علی
|
-
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
1
0
با تشکر از مدیریت سایت
به امید روزی که افرادی مثل آقای محمدی را سر مشق خود قرار دهیم و دائما دنبال مدرک گرایی نباشیم که واقعا آفت ما ایرانیان شده است.
برومند
|
-
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
1
0
البته کارشناس تنگ نظر شیلات مشکل رو تو زیادی بیش از حد اکسیژن میدونسته که زود ماهی رو کور میکنه . هر کسی که چند سال پرورش ماهی داشته باشه اینو میدونه
حسین
|
-
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
2
1
با سلام میخواستم بدونم این اختراع واردبازارشده یانه؟وچطوری می تونم یکی تهیه کنم؟باتشکر-حسین
mahdikhafan
|
-
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
1
0
چگونه میشه این دستگاه رو خرید
علی میرزاحسینیان
|
-
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
1
4
با سلام و تشکر از مسولان سایت
من دارم رو کاهش آمونیاک آب در استخرهای پرورش قزل آلا کار می کنم
چطور میتونم با آقای محمدی ارتباط داشته باشم09113542477
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
حذف امونیاک با هوادهی مقدارش به صفر میرسه...مشکل اصلی نیترات و نییترت هست دوست عزیز
افشین
|
-
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
1
1
با سلام و خسته نباشید کی این محصول ب تولید انبوه میرسه
عباس
|
-
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
1
0
با سلام خیلی خوشحالم و افتخار می کنم از این همه موهبت الهی که بدست توانای شما به بهره برداری رسید دوست دارم خرید کنم و اطلاعات بیشتری از قیمت و نوع کاربری در شمال داشته باشم اینجا در منطقه بابلسر آب بخاطر وجود آهن و آمونیاک بسیار مشکل داره لطف کنید راهنماییم کنید
حمید
|
-
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
1
1
سلام چگونه میتوان دستگاه راخرید
بصیری
|
-
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
1
0
با سلام،
سه شنبه 25 فروردین ماه 1393 به طور کاملا اتفاقی، و همراه با خانواده، با ایشان در محل کارشان، افتخار ملاقات داشتم. مردی ادیب، فاضل، آگاه، با هوش، ... و در عین حال متواضع. اگر به اعجاز نبوغ اعتقاد نداشتم، هرگز باور نمی کردم که تحصیلات رسمی او بیشتر از دو کلاس ابتدایی نباشد.
(طبق تعریف، نبوغ هیچ نیست جز تمرکز روی یک موضوع بخصوص. دانش، از مواهب آزاد و رایگان الهی است؛ تنها گیرنده ای می خواهد که خود را با فرکانس های این مرکز فرستنده وفق دهد. در این صورت است که از در و دیوار هم می توان الهام گرفت.)
دیدار با ایشان برای من و خانواده، یک فرصت کاملا استثنایی و رؤیایی بود که تا مدت ها می تواند ما را به تفکر وادار کند.
جمشیداسفندیاری سبوکی فرزندمحمداسفندیاری ازسبوک
|
-
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
1
1
ضمن تبریک به مخترع ودانشمندعزیزکوهمره,مابه دانشمندانی مانند شماافتخارمیکنیم,به امیدروزی که بتونیم قدمی هرچندکوچک برای پیشرفت کوهمره سرخی برداریم
امیر
|
-
|
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
1
1
با سلام وتشکر از زحمات شما امیدم موفقیت روزافزون شما در همه مراحل زندگیتان است
حامد
|
-
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
1
1
باسلام و آرزوی توفیق روز افزون میخواستم بدونم چطور میشه این دستگاه رو خرید باتشکر 09165440034 حامد میر
فرزان
|
-
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
1
0
با درود شما باعث افتخار ایران عزیزمون هستید آرزوی بهروزی و سلامت دارم برای شما. لطفا در مورد نحوه تهیه و استفاده و قیمت اطلاعات رو بفرمایید. با سپاس
حسین غفران
|
-
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
1
3
سلام.من با اقای مهندس محمدی تلفنی صحبت کردم.تصور من قیل از تماس این بود که ایشون وقت کمی رو به من اختصاص بدن.اما در کمال ناباوری با اینکه ایشون در جاده بود و صدا به سختی منتقل میشد.با صعه ی صدر به حرفهای من التفات فرمودند‌.من ارشد عمران دارم.و چند دوزه مسابقات جودو مقام گرفتم.اما بزرگترین افتخار من در زندگی همصحبتی با اقای مهندس محمدی بود.ممنونم اقای مهندس
رستمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
1
2
یک نمونه دیگر توسط دانشجویان دانشگاه شریف ساخته شده است.
این دستگاه هم اکنون تجاری شده است و از ظریق شرکت سازنده یعنی زیست تجهیز شریف در سایت http://oxygenplus.ir قایل تهیه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
1
0
با عرض سلام وخسته نباشید به غیور مردان ایرانی
.روش تهیه این دستگاه لطفا بذارید.
09305110187
اران رحیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
1
0
احسنت که نام کهمره را پر افتخار تر کردی من یکی از اهالی سیخ هستم وافتخار کردم
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
2
1
با سلام
آیا این دستگاه برای تولید اکسیژن در قفس های شناور پرورش ماهی قزل آلا در پشت سدها موثر است اگه هست لطفا توضیح دهید که از چه طریق می توان خریداری کرد.
ممنون منتظر جواب شما هستم.
saeid karimi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
2
1
با سلام روش خريد اين دستگارو ميخاستم٩١٢٠٧١٨١٥٢
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
3
0
انقد بدم میاد طرف تا اختراعی می کنه میره آمریکا ثبتش کنه، آمریکای ........ هم این فطرت خود پرستی و نیاز به معروف شدن انسان رو میشناسه و ازش نفع میبره، یکی نیست بگه .... اگه ایرانی ها ....... اختراع تو رو نپذیرند باز حق نداری اون رو به دشمنانت بدی، چرا ایرانی ها انقدر به دنبال معروف شدنن و آمریکا رو نقطه عطف آمال خودشون میبینن؟!! .................. که اینگونه مغزهای ما رو میدزده، و ایران همیشه ویران می ماند، من خودم چندین اختراع بی نهایت بزرگ دارم که حتی برای خانوادم هم نگفتم، چرا که می دونم تو ایران محیط برای استفاده و به ثمر نشاندنش نیست، اما اگه بیرون بدمش قطعا دشمنان شیعه و ایران نفع بیشتری از اون میبرن، خواهش می کنم به این فکر کنید، آیا معروفیت نه چندان ما ارزش کمکی که به دشمن می کنیم رو داره؟؟؟؟؟
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
1
0
با عرض سلام و تبریک
روش تهیه لطفا 09125778326
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
1
0
سیناخان بهتراست مقاله رابخونی بفهمی بعد نظر بدی
حسین دوجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
1
0
سلام واقعا خوشحال شدم امیدوارم پیشرفت های بیشتری داشته باشین درضمن مایلم قیمتشو بدانم
معدندار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
1
0
با تبریک و آرزویموفقیتهای بیشتر برای این مخترع نابقه که بنظر من نبوغ هیچ ربطی به سطح تحصیلات ندارد من معلم بازنشسته ای هستم که مشغول کار کشاورزی هستم با توجه به داشتن استخری بزرگ و علاقه شدید به پرورش ماهی بعلت محرومیت از نعمت برق قادر به انجام آن نیستم لطفاً اگر اختراع فوق تجاری سازی شده اینجانب را جهت تهیه آن راهنمایی فرمایید باتشکر ۰۹۱۹۱۲۲۳۴۸۲ و۰۹۳۹۱۲۲۳۴۸۲
saber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
1
0
کجا میتوان این دستگاه پیدا گرد واسه خرید
محمد حسین پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
1
1
خسته نباشید چگونه میشه دستگاه رو خرید
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
1
0
درود بر آقای محمدی عزیز که الگوی بزرگی هستن حیف که مردم منطقه قدر ایشان رانمیدانند وآزارش میدهند درود به شرفت که نام کهمره را پر آوازه کردی
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
1
0
با سلام
افرین به غیرت ایرانی لطفا راهنمایی کنید چگونه دستگاه رو تهیه کنم
۰۹۱۳۱۸۳۳۳۸۷
رحیم هاشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
1
0
باسلام.
مرحبا به غیرتت ایرانی.
لطفاً راهنمایی کنید دستگاه رو چگونه میشه تهیه کرد.
ناشناس
|
Finland
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
1
0
با سلام. کسانی که میخواهند این دستگاه رو داشته باشند، به صدای مکش هوا موقعی که شیر آب حیاط رو میبندند و اتصال شلنگ به شیر کمی شل هستش توجه کنند
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
1
0
سلام.شماره مخترع را میخواستم09138288320
مسلمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
1
0
شماره مخترع یا فروشنده دستگاه را میخوام 09111533396
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
2
1
جناب آقای محمدی ازافتخارات کوهمره وایران میباشد وی به گفته مرحوم بهمن بیگی نه تنها نابغه است بلکه دراوج نبوغ می باشد که نظام جمهوری اسلامی باید قدراووامثالهم رابداند
سرداری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
1
0
سلام
اگه امکان داره محل فروش این دستگاه شماره آقای محمدی رو بفرستید برام
باتشکر09166648757
شایانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
1
0
با سلام و تشکر .لطفا قیمت دستگاه و شماره آقای محمدی . 09179216203
معدندار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
1
0
سلام من از تیر ماه 96پیام گذاشتم برای تهیه پمپ ولی متاسفانه هیچ جوابی دریافت نکردم اگر واقعا چنین پمپی اختراع شده و تجاری سازی شده چرا روش تهیه آنرا جهت علاقه مندان اطلاع رسانی نمیکنید تلفن تماس اینجانب 09391223482و09191223482میباشد منتظر تماس آقای محمدی هستم یا لااقل شماره تلفن ایشان را بفرستید تا ما تماس بگیریم
هرندی زاده
|
Germany
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
1
0
با درود و احترام لطفا تلفن تماس واحد فروش را در صورت امکان پیامک کنید سپاسگزارم ۰۹۱۳۱۱۹۳۹۲۸
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
1
0
سلام و خسته نباشید طریقه تماس با مخترع اقای محمدی میخواستم و طریقه ساخت و اموزش ممنون میشم 09133439244
فلاح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
1
0
لطفا نحوه خرید دستگاه رو اعلام کنید
۰۹۱۲۲۱۸۹۴۲۰
حسن صالحیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
1
0
سلام.لطفا شماره فروش رو ارسال کنید
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
2
0
سلام,چطوری میتونم این محصول را تهیه کنم,راهنماییم کنید تشکر,۰۹۱۳۵۴۷۹۷۰۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
2
0
با سلام ممنون بابت انتشار این خبر . یکی از اشکالات اداره ثبت اختراعات از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ :
اینجانب نیز در این روند مشکل داوری اختراعات را دارم یعنی زمانی که طرح اینجانب نو و جدید و دارای گام ابتکاری است ولی مراجع دانشگاهی و داوران پس از گرفتن هزینه های بالا طرح را تایید نمی کنند و در پاسخ می گویند دوست داریم طرح شما را رد کنیم برو پیش هرکسی که دوست داری بگو این مرجع را قبول ندارم اداره نیز می گوید ما طبق قانون مجبور هستیم طرح شما را رد کنیم . برخی از مراجع نیز می گویند داور متخصص ندارند !
در این خصوص از متقاضیان به کارشناس اداره اختراعات متن زیر را ارسال کرده ام:
كارشناس محترم با سلام ، اينجانب به شخصه اعتقادي به روند ماركسيستي و وارداتي اداره اختراعات كه با قانون اساسي كشور در تضاد مي باشد ندارم . بر فرض مثال متقاضي پرونده خود را به حداقل ۵۰ مرجع ارسال كند و پرونده ۳ ماه در هر مرجع توقف كند تا يكي از اين مراجع داور متخصص داشته باشند و طرح را درست مورد داوري قرار دهند ، اين يعني اتلاف وقت چيزي حدود ۸ سال و پرداخت هزينه چيزي حدود ۳۰ مليون تومان . در حال حاضر ۱۱ مرجع در پرونده هاي قبلي اعلام كرده اند داور متخصص ندارند! . اولا بعد از ۸ سال پرونده به چه درد متقاضي مي خورد ؟ ، دوم اينكه اگر اينجانب بخواهم ۲۰ اظهارنامه با اين روند ثبت كنم يه چيزي حدود ۶۰۰ مليون بايد هزينه كنم ( بنظر شما امكان ثبت اختراع به صورت غير مستقيم از اينجانب سلب نشده است ؟ ) ، ايا بعد از اينكه سند را دريافت كردم همين دولت اين هزينه را مي تواند طي فرآيندي به اينجانب برگرداند ( به قول دوستمون خود سند اختراع ۵ كيلو روغن نباتي ارزش داره ؟ ) ، يا قرار است متقاضي در جامعه رها شود ؟ . در اداره شما مردم دو دسته هستند برخي با سرمايه هاي خود اختراع ثبت مي كنند برخي با دارايي هاي خود. اشخاصي كه با دارايي خود اختراع ثبت مي كنند مثل اعضا هيات علمي ، اشخاصي كه به بدنه آزمايشگاه و پژوهشگاه ها متصل هستند ، اين افراد هر هزينه اي بابت اختراع انجام مي دهند دولت طي فرآيندي اين هزينه را به آن ها برگشت ميدهد يا از طريق گرنت دانشگاهي يا از طريق پژوهش توليد . يعني اين وسط فقط پول جابجا مي شود و كسي ضرر نمي كند. دسته دوم كساني هستند كه با سرمايه هاي خود اختراع انجام ميدهند مثل افراد كه مدارك عاليه دانشگاهي دارند مشغول كار هستند اما به بدنه دولت وصل نيستند ، اين افراد تحت هر شرايطي اگر نتوانند اظهارنامه خود را به ثبت برسانند آن ها هم سرمايه خود را از دست داده اند و هم دارايي خود را كه همان اختراع مي باشد . چون اين افراد مجبور هستند نسبت به افراد اول يك مرحله بيشتر براي فرايند ثبت انرژي صرف كنند ، اين روند به صورتي طراحي شده كه به مرور زمان قشر متوسط جامعه منحل خواهد شد . و جامعه دو قطبي مي شود يعني دو قشر بالا و پايين كه در اين صورت كاپيتاليسم رخ مي دهد و …
https://ipm.ssaa.ir/ENQ/List
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
1
0
شماره فروشنده دستگاه چیه؟
مهرافشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
1
0
سلام آفرین به این مخترع عزیز کشورم لطفاً شماره تماس ایشان را بفرمایید چطور میتونم داشته باشم برای خرید دستگاه
09152062277
نظر شما
ادامه