کد خبر: ۶۶۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - سرپرست اداره کل دامپزشکی استان در دیدار با سید حسین صابری استاندار اردبیل ضمن ارائه گزارش مختصری از فعالیت های دامپزشکی درخصوص مبارزه با بیماریهای واگیر دام و طیور و مشترک بین انسان و دام و اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی توسط اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی در راستای ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه در طول ماه مبارک رمضان گفت: کمبود اعتبارات عمرانی و نیروی انسانی و ناچیز بودن امکانات و تجهیزات دامپزشکی سبب عدم استفاده از توان بالای بخش خصوصی دامپزشکی در حفظ و حراست از سرمایه دامی استان شده و عرصه را برکار و فعالیت دامپزشکی استان تنگ تر کرده است.


دکتر صادق صالحی با بیان اینکه با رشد صنعت دامپروری باید بخش بهداشتی آن توسعه یابد افزود: به رغم رشد و توسعه صنعت دامپروری در این استان، بخش بهداشتی آن که اداره کل دامپزشکی استان است، رشد و پیشرفت لازم به لحاظ امکانات ،تجهیزات ،اعتبارات و نیروی انسانی نداشته است .
دکتر صالحی علت کمبود نیرو در اداره کل دامپزشکی استان را بازنشسته شدن نیروهای فعلی دامپزشکی و همزمانی آن با عدم جذب استخدام در سیستم دولتی دانست و گفت: با این کار، مشکل کمبود نیروی انسانی در دامپزشکی سال به سال ملموس تر می‌شود.
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان در عین حال از آمادگی دامپزشکی استان برای استفاده از توان بالای بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت بالای آن در راستای مبارزه و پیشگیری از بیماریهای دامی درصورت تامین اعتبار کافی خبرداد .
دکتر صالحی گفت: بااین حال نیروهای دامپزشکی با همت و توان مضاعف و با امکانات و تجهیزات فعلی در پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دام و طیور و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه تلاش می نمایند و درحال حاضر خوشبختانه هیچگونه  بیماری در جهت دام و طیور استان وجود ندارد .
استاندار اردبیل در این دیدار سلامت غذایی جامعه را مرهون تلاشهای دامپزشکی دانست و باتوجه به اولویت اقتصادی استان به بحث دامپروری و کشاورزی، ضمن ارائه توضیح درخصوص نحوه تخصیص اعتبارات به دستگاههای اجرایی، نسبت به افزایش اعتبارات و رفع مشکلات دامپزشکی قول مساعد داد.

گفتنی است در این دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز حضور داشت.

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
behruz
|
-
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
0
0
سلام خسته نباشید
تو را خدا فقط حرف نزنید عمل هم کنید امروز وفردا نکنید.
نظر شما
ادامه