کد خبر: ۶۶۰۶۸

حکیم مهر: گرگاس حیوان درنده ایست که حاصل تولیدمثل سگ و گرگ می باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، ضرب‌المثل «گرگ در لباس میش» را شنیده‌اید، این حکایت امروز گرگاس‌ها در برخی شهرهای کشور است؛ موجودی که از جفت‌گیری سگ و گرگ به وجود آمده است، این حیوان از گرگ جسورتر و از سگ باهوش‌تر است و بر خلاف گرگ، از انسان نمی‌هراسد و در شرایط عادی دشمنی در طبیعت ندارد، همچنین سگ‌های گله به علت مشترکات زیادی که با این حیوان دارند نسبت به آن حساسیت چندانی نشان نمی‌دهند از این رو به راحتی به انسان و گله حمله می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه در اینباره گفت: ازدیاد سگ های بلاصاحب در مناطق مختلف و پدیدار شدن موجودی به نام گرگاس تهدید بزرگی برای حیات وحش می باشد که از جفت گیری گرگ با سگ بوجود آمده است.

«داریوش فرخی» افزود: این موجودات شکل سگ دارند اما با خلق و خویی درنده تر از گرگ ها می باشند و حیات وحش منطقه ما از این گونه حیوان دو رگه جدید به شدت در حال آسیب دیدن است چرا که این حیوانات به صورت گله ای به حیات وحش حمله نموده و بشدت به محیط زیست آسیب میزنند.

وی گفت: خطر اصلی این حیوانات در فصل سرما می باشد که امکان دارد این حیوانات به سمت مناطق مسکونی سرازیر شده و به خاطر ظاهر آن که شبیه سگ می‌باشد، مردم از آنها نترسیده و این گونه می تواند آسیب های جبران ناپذیری را وارد نماید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در ادامه افزود: گرگ‌ها فقط در شرایط فشار بیش از حد گرسنگی آن هم در زمستان به انسان حمله می‌کنند اما امکان حمله گرگاس‌ها به انسان در هر فصلی وجود دارد، گرگاس برخلاف گرگ از بدو تولد دارای حالت درندگی است.

 

نظر شما
ادامه