کد خبر: ۶۵۹۹

حکیم مهر - علاوه بر مردم وحشت‌زده از زلزله اخیر سواحل شرقی آمریکا، حیوانات باغ‌وحش ملی اسمیتسون در واشنگتن نیز بعضا عصبی و ترسیده بودند؛‌ در حالی که بسیاری دیگر با این واقعه با آرامش و اعتماد به نفس برخورد کردند.»

این مطالب، ‌بخشی از گزارش «باغ‌وحش ملی آمریکا» است که اخیرا در مورد رفتار پستانداران، خزندگان، ماهی‌ها و پرندگان موجود در آن، در واکنش به زلزله 5.9 ریشتری این منطقه، منتشر کرده است.

طبق این گزارش، برخی حیوانات با حساسیت بیشتری نسبت به سایرین به زلزله واکنش نشان دادند. برای مثال اورانگوتان‌ها پیش از زلزله از خود صداهایی حاکی از نارضایتی و غم درمی‌آوردند که در تمام مدت زمین‌لرزه هم ادامه داشته است.

این اتفاق در زمان غذا خوردن این حیوانات رخ داده و واکنش برخی از حیوانات هم بسیار جالب بوده، از جمله اردکها که بلافاصله با آغاز زمین‌لرزه در آب پریده و میمون‌ها که به بالاترین بخش سکونت‌گاه خود رفته‌اند.

سگ‌های آبی

سگهای آبی در زمان بروز زلزله در حال غذا خوردن بودند که آن را متوقف کرده، ‌روی پاهای خود ایستاده و سپس به داخل آب پریده و تا انتهای واقعه در آب باقی ماندند.

پانداهای عظیم‌الجثه

به گفته نگهبانان باغ‌وحش، این حیوانات هیچ واکنشی به زمین‌لرزه از خود نشان ندادند.

میمون جیغ‌زن

این گونه پس از آغاز زلزله شروع به انتشار اصوات هشدارآمیز کردند.

اورانگوتان

این حیوانات 10 ثانیه پیش از آغاز زلزله از غذاخوردن دست کشیده و به بالای سکونتگاه‌های خود رفته و شروع به داد زدن کردند. این صداها تا پس از زمان زلزله ادامه داشت.

حشره‌خوار جهنده

این حیوان قرمز و سیاه رنگ در زمان زلزله خود را در محل سکونت خود پنهان کرده و حتی برای غذا خوردن بیرون نیامد.

ببرها و شیرها

دامای، یکی از ببرهای ماده این مجموعه در زمان آغاز زلزله به شدت به هوا پریده بود که پس از پایان واقعه به حالت معمولی بازگشت.  این در حالی بود که شیرها ایستاده بوده و به سوی ساختمان نگاه می‌کردند که در جریان زلزله می‌لرزید.

غزال شاخ‌دار آفریقایی

در زمان وقوع زمین‌لرزه، غزالها و اسب‌ها چندان متوجه زلزله نشده و تنها آن دسته از حیواناتی که در داخل سکونتگاه بودند سریع بیرون آمدند.

 سپیداج

این گونه ماهی در زمان زمین‌لرزه به شدت وحشت‌زده شده و در آب می‌چرخید.

 فلامینگو

باغ‌وحش ملی از 64 فلامینگو برخوردار است که پیش از آغاز زلزله به سوی یکدیگر هجوم برده و تا پایان زلزله در کنار هم باقی ماندند.

 مارها

تمام گونه‌های مارها برخلاف عادت همیشگی ثباتشان، در طول زلزله بر روی زمین می‌خزیدند.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه