کد خبر: ۶۵۸۷۳
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر شهرام موحدی» افزود: بنده اذعان می‌کنم که بخش خصوصی دامپزشکی استان اصفهان یک بخش فوق‌العاده و دانشمند هستند و هیچ‌کس نباید در این موضوع شک کند ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «تراکم تعداد نیروهای دامپزشک در استان اصفهان زیاد است و همین تعداد زیاد باعث می‌شود حوزه کاری و حوزه فعالیت درمانگران غیرمجاز خیلی کم و کوچک شود»؛ این را مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان به حکیم مهر می‌گوید: «البته ما نیز در حال کار کردن با دوستان نظام دامپزشکی هستیم و برخی موارد را برای حکم گرفتن به مراجع قضایی ارجاع دادیم و آنها نیز رأی به محکومیت دادند.»

از نظر «دکتر شهرام موحدی» اگرچه پرداخت تسری فوق‌العاده خاص کارکنان دامپزشکی یک اتفاق فوق‌العاده است اما حوزه دامپزشکی از لحاظ حقوق و مزایا از سال‌های گذشته عقب‌ماندگی‌هایی دارد که امیدواریم به همین ترتیب جبران شود.

وی در گفت‌وگو با حکیم مهر اظهار می‌دارد می‌کند که اولین یا تنها مدیرکل دامپزشکی است که چندین مصاحبه درخصوص علت دیرکرد تخصیص واکسن کرونا به حوزه دامپزشکی انجام داده و انتقادات زیادی به حوزه وزارت بهداشت داشته است: «با پیگیری‌هایی که انجام شد الان همه پرسنل دامپزشکی ما در بخش دولتی واکسیناسیون انجام داده‌اند، مگر مواردی که متاسفانه درگیر بیماری کرونا بودند و نمی‌توانستند واکسیناسیون انجام دهند.»

حکیم مهر: آقای دکتر، ارزیابی شما از وضعیت دامپزشکی در استان اصفهان چیست؟

اجازه دهید در ابتدا صادقانه از مجموعه حکیم مهر تشکر کنم که به‌عنوان یک پایگاه خبری تحلیلی و البته در صدر پایگاه‌های خبری حوزه دامپزشکی فعالیت می‌کند و انصافا رسالت بسیار سختی دارد که بخواهد همه را راضی نگه دارد و درنهایت اطلاعات بسیار خوبی را در حوزه دامپزشکی ارائه می‌دهد.

اصفهان یک استان بسیار خاص و درواقع یک ابر استان با حدود ۲۸ شهرستان و یک گستره بسیار وسیع جغرافیایی است که رتبه‌های بی‌نظیری در حوزه تولیدات دامی دارد. به‌عنوان مثال اصفهان رتبه اول تولید شیر کشور با تولیدی برابر با مجموع ۱۵ استان، رتبه اول تولید بوقلمون کشور و رتبه اول تولید ماهیان زینتی کشور را داراست. همچنین در حوزه‌های دیگر مثل گوشت مرغ، شترمرغ و تخم‌مرغ همیشه رتبه‌های اول تا چهارم را از آن خود کرده است.

اصفهان در حوزه دامپروری هم یک ابر استان است. وقتی به اندازه ۱۵ استان کشور، شیر تولید می‌کنیم، یعنی تراکم دام‌های صنعتی استان فوق‌العاده است و این مساله همیشه استان را نسبت به هجوم بیماری‌ها آسیب‌پذیر می‌کند. تا جایی که اگر کوچکترین اهمال، سهل‌انگاری، قصور یا تاخیری اتفاق بیفتد، آسیب آن نه تنها به یک استان بلکه به کل کشور می‌رسد.

حکیم مهر: وضعیت بروز بیماری‌ها در استان اصفهان چگونه است؟

خوشبختانه استان اصفهان در سال‌های گذشته از لحاظ شرایط کنترل بیماری‌هایی که وظیفه حوزه دامپزشکی است، خیلی خوب عمل کرده است. ما در چند سال گذشته با این همه جمعیت دام و طیور مشکل، اپیدمی و بحران خاصی نداشتیم. بیشترین واحد پرورش طیور کشور را داریم که نه تنها از لحاظ واحدهای پرورش طیور بیشترین است، بلکه یک مخلوط از انواع و اقسام طیور تخم‌گذار، طیور گوشتی، بوقلمون، شتر مرغ، کبک، بلدرچین و...  به شمار می‌رود.

امروز به مدت ۴ سال است که استان اصفهان از هرگونه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک بوده و این نشان‌دهنده اقدامات خوبی است که در حوزه دامپزشکی انجام شده است. در ۲ سال گذشته ما حدود ۱۳ هزار تن خامه به روسیه صادر کردیم که این فوق‌العاده است.

حکیم مهر: مهمترین مشکلات دامپزشکی که در استان اصفهان وجود دارد، چیست؟

اجازه دهید پاسخ را به این شکل بگویم که مشکل خاصی در استان اصفهان نداریم. اگر بخواهم در مورد کلیات صحبت کنم و بگویم که خودروی عملیاتی و نیرو کم است، باید به شرایط کشور توجه کنیم. آیا شرایط کشور یک شرایط ایده‌آل است یا در یک جنگ اقتصادی به سر می‌بریم؟ اگر نگاه ما این است که تحریم‌های ظالمانه بر کشور مستولی است، اگر نگاه ما این است که فشارهای اقتصادی وحشتناکی به کشور وارد می‌شود و اگر نگاه ما این باشد که وسط میدان یک جنگ اقتصادی هستیم، من می‌گویم مشکل خاصی در استان اصفهان نداریم و وضعیت مطلوب است.

حکیم مهر: آیا تسری فوق‌العاده خاص کارکنان دامپزشکی برای پرسنل استان اصفهان واریز شد؟

اول وظیفه خود می‌دانم که این اتفاق بسیار میمون را که در حوزه دامپزشکی رخ داده، به همه همکاران تبریک عرض کنم و سر تعظیم فرود بیاورم خدمت عزیزانی که در انجام این کار نقش محوری داشتند. از ریاست سازمان دامپزشکی دکتر ماکنعلی، معاون محترم توسعه مدیریت، مدیر کل محترم دفتر امور اقتصادی و سایر دوستانی که در این مهم نقش داشتند به نمایندگی از کلیه پرسنل دامپزشکی تشکر می‌کنم. اداره کل دامپزشکی استان اصفهان مشکل خاصی در این حوزه ندارد و ما حق تسری را خدمت دوستان و همکاران عزیز پرداخت و تقدیم کردیم. اگرچه تسری یک اتفاق فوق‌العاده است اما حوزه دامپزشکی از لحاظ حقوق و مزایا از سال‌های گذشته عقب ماندگی‌هایی دارد که امیدواریم به همین ترتیب جبران شود.

حکیم مهر: آیا پرسنل اداره کل دامپزشکی استان اصفهان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند؟

بنده شاید اولین یا تنها مدیرکل دامپزشکی باشم که چند مصاحبه خاص انجام دادم درخصوص اینکه چرا واکسن کرونا دیر به حوزه دامپزشکی تخصیص داده شده است و انتقادات زیادی به حوزه دوستان وزارت بهداشت داشتم. با پیگیری‌هایی که انجام شد الان همه پرسنل دامپزشکی ما در بخش دولتی واکسیناسیون انجام داده‌اند، مگر مواردی که متاسفانه درگیر بیماری کرونا بودند و نمی‌توانستند واکسیناسیون انجام دهند.

حکیم مهر: بخش خصوصی دامپزشکی چطور؟

در حوزه بخش خصوصی دوستان ما در نظام دامپزشکی اقدامات خوبی انجام می‌دهند و فکر می‌کنم پاسخ این سؤال را باید از دوستان نظام دامپزشکی بگیرید، اما می‌دانم که فعالیت‌های خیلی خوب انجام داده‌اند.

حکیم مهر: وضعیت ارتباط و تعامل شما با بخش خصوصی دامپزشکی در استان چگونه است؟

واقعیت این است که در استان اصفهان در بحث تعامل دوطرفه با دوستان نظام دامپزشکی فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم. اما انصافا با تیم جدید و ریاست آقای دکتر قلمکاری بر نظام دامپزشکی استان، انصافا تعاملات ما فوق‌العاده است. ایشان یک فرد فرهیخته دانشگاهی و آشنا به مسائل و مشکلات و فوق‌العاده علاقه‌مند به تعامل هستند و حضورشان واقعا باب بسیار خوبی را در حوزه تعاملات دوطرفه باز کرد و هم بنده و هم ایشان حداکثر استفاده را از این مساله می‌بریم. وضعیت تعامل خوب است و مشکل خاصی نداریم. به اضافه اینکه بنده اذعان می‌کنم که بخش خصوصی دامپزشکی استان اصفهان یک بخش فوق‌العاده و دانشمند هستند و هیچ‌کس نباید در این موضوع شک کند. همکاران بخش خصوصی ما که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، انسان‌های بسیار علمی و فرهخیته هستند و ما وظیفه داریم چه در حوزه اداره کل دامپزشکی و چه نظام دامپزشکی خدمت دوستان باشیم و بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

حکیم مهر: معضل درمان غیرمجاز را در استان اصفهان چگونه مدیریت می‌کنید؟

من نمی‌توانم ادعا کنم که درمان غیرمجاز در استان وجود ندارد، اما می‌توانم بگویم نسبت به خیلی جاهای دیگر کمتر است. چون تراکم تعداد نیروهای دامپزشک در استان اصفهان زیاد است و همین تعداد زیاد باعث می‌شود حوزه کاری و حوزه فعالیت درمانگران غیرمجاز خیلی کم و کوچک شود. البته ما نیز در حال کار کردن با دوستان نظام دامپزشکی هستیم و برخی موارد را برای حکم گرفتن به مراجع قضایی ارجاع دادیم و آنها نیز محکوم کردند، اما به نظرم معضل خاصی در استان اصفهان در این خصوص وجود ندارد. نمی‌گویم صفر است اما اینکه به آن به‌عنوان یک مشکل در استان اصفهان نگاه کنیم، شکر خدا نیست چون ارتباطات خیلی خوبی با نظام دامپزشکی داریم.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

در این بحران کرونا برای همه مردم ایران آرزوی سلامتی دارم و واقعا برای این وضعیت متاسف هستم. همین الان متاسفانه یکی از همکاران بسیار عزیز و گرامی ما وضعیت خوبی ندارند و می‌خواهم از همه کسانی که این مصاحبه را می‌خوانند، برای سلامتی ایشان و همه مریض‌ها دعا کنند.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
15
2
خدا بخیر کنه ،رئیس سازمان برنامه و بورجه افاضات فرمودند و بیان داشتند حقوق کارمندان موجب دامن زدن بیشتر به تورم شده و بصورت پلکانی بایست کاهش یابد تسری که جای خود داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
تکذیب شده دوست عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
همه چی رو اول اعلام می کنن و بعدش تکذیب اما سرانجام که گوشمون عادت کرد ، اجرایی اش می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
2
7
سلام
چجوری میشه توی استان مثل اصفهان خیلی ها هنوز تو بخش خصوصی واکسن کرونا نزده باشند چون نظام میگه سهمیه واکسن تمام شده و نیست ولی در ی استان دیگه مثلا اهواز و... فقط دانشجوهای دامپزشکی ی دانشگاه بیش از ۲۰۰ نفر هستند و واکسن هم زدند بخش خصوصی هم کلا واکسن زده ولی تو اصفهان هنوز بخش خصوصی واکسن نزده.
اگه برحسب تعداد هم باشه باید سهمیه ابتداد به شهر های بزرگ بدند.
.................... ی شهر بزرگ و کوچک باهم ی تعداد سهمیه نمیدند
ناشناس
|
France
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
25
8
انصافا دکتر موحدی یکی از مدیران توانمند و با روابط عمومی فوق العاده هستند
همکار دامپزشکی استان اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
22
7
با سلام
ضمن خسته نباشید به دکتر موحدی ،ایشان از مدیران بسیار توانمند و باتجربه و با تلاشگر هستند.خدا قوت به ایشان
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
18
7
تشکر از مدیر کل فهیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
1
20
اتفاقی فوق العاده در واقع اتفاقی عجیب و غیر طبیعی
تسری کجاش غیرطبیعی است.
خیلی هم طبیعی است
در سازمان انتقال خون و پزشکی قانونی سالهاست که وارد احکام کارگزینی شده و پرداخت میشود.
تسری دامپرشکی با این همه سختی کار و مشقت باید از سال ۹۱ پرداخت می‌شد
جایگاه دامپزشکی و دامپزشکان بسیار بالاتر از اینهاست جای تأسف بود دکتر دامپزشک با سابقه ۳۰ سال خدمت صادقانه دریافتی اش بیشتر از ۵ میلیون تومان نباشه و ۲۰ درصد یه نفر دیپلمه در شرکت نفت حقوق بگیره
کجاش اتفاقی فوق العاده است هنوز هم که وارد احکام کارگزینی نشده اگه احکام کارگزینی با تسری صد درصد صادر بشه اونوقت دامپزشکی به بخشی از طبیعی خودش رسیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
3
21
وقتی گفته میشه تسری اتفاقی فوق العاده است عده ای فکر میکنند چه خبره نه خبری نیست بر اساس قانون باید از سال ۹۱ پرداخت می‌شده اما پرداخت نشده حالا اگر صد درصد هم پرداخت بشه که متاسفانه نشده حقوق دامپزشکی باز هم کمتر از حقوق و کارانه پزشکان یا مهندسین شاغل در برخی از شرکتهای دولتی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
5
4
تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
12
7
درود بر موحدی ، مرد روزهای سخت.
ناشناس
|
Italy
|
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
14
6
.................
آفرین بر شما، بالاخره اصفهان آرام گرفت.
خدا یاریتان کند ، مواظب تنگ نظرها باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
3
5
با سلام : پس از گذشت تنش های قبلی بین نظام و اداره کل ، در حال حاضر آرامش بر قرار است و در این میان ما در بخش خصوصی به راحتی داریم فعالیت می کنیم . واقعیت ان است تنش بیشترین ضرر را به ما فعالین در بخش خصوصی میزند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
0
4
اصفهان نصف جهان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
1
...........‌‌‌.... افراد غیر مجاز فعال در دامپزشکی بیشتر از افراد مجاز هستن
اسدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
1
من مسول فنی ام ۱۱ ماه حقوق نگرفته ام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
کسی هم ازت پرسیده از کجا میاری میخوری؟
نظر شما
ادامه