کد خبر: ۶۵۷۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: کار ساخت آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور از سال ۹۰ آغاز شده است و کمبود اعتبار، اجازه تکمیل آن را نمی‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر اصغرزاده» مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های  از بیرجند، گفت: ساخت آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور از سال ۹۰ شروع شده و در حال حاضر به پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده و ۱۵ درصد باقی مانده نیازمند ۱۲ میلیارد تومان بودجه است.

او افزود: این ۱۲ میلیارد تومان فقط برای تکمیل ساخت است و برای تجهیز آزمایشگاه بعد از ساخت، سازمان دامپزشکی کشور قول اختصاص ۲۰ میلیارد تومان را داده است.

اصغرزاده ادامه داد: اگر اعتبار به طور یک جا برای تکمیل پروژه داده شود، پیش بینی می‌شود در دهه فجر ساخت آزمایشگاه به پایان برسد اما اگر قرار بر اختصاص قطره چکانی بودجه باشد تکمیل آن ممکن است به سال بعد موکول شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این آزمایشگاه به طور کلی در تشخیص بیماری‌های دامی و به ویژه بحث شتر و بیماری‌های آن گام بزرگی برداشته می‌شود؛ قول از دامپزشکی کشور گرفتیه ایم که این آزمایشگاه در کشور به عنوان مرجع بیماری‌های تخصصی دامی معرفی شود.

او در پایان بیان کرد: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور واقع در سایت اداری شهرستان بیرجند، در سه طبقه و با مساحت ساختمانی ۲ هزار و ۲۰۰ متر است که بعد از راه اندازی کمک بسیار زیادی به صادرات و کاهش هزینه‌های تولید می‌کند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
1
1
احداث این آزمایشگاه فقط بخاطر تعصب ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
1
درود بر همت و تلاش و پیگیری مدیر کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی و جدیت در کار .
ایشالا مبارک کارکنان و بهره برداران استان باشد که لایق بهترین ها میباشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
عشق است خراسان
نظر شما
ادامه