کد خبر: ۶۵۷۵

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و مرکزی

 

همزمان با اولین روز از هفته دولت،میز خدمت در اداه کل دامپزشکی خراسان رضوی راه اندازی شد


در جهت تسریع درخدمت رسانی و اجرای دستورالعمل معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، همزمان با اولین روز از هفته دولت، میز خدمت در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی راه اندازی شد.
دکتر  ناصر مرگان ازغدی، مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: تشکیلات مزبور در طبقه همکف اداره کل راه اندازی شده تا مراجعین در بدو ورود به مجموعه دامپزشکی استان، در کوتاه ترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به لزوم کاهش تردد مراجعین و تسریع در عملیات و فرایندهای  مورد نیاز ارابا رجوع، یکی از مدیران اداره کل در طبقه همکف و در میز خدمت مستقر شده تا از حضور ارباب رجوع در واحدهای مختلف جلوگیری و فرایندها به صورت سیستمی انجام شود.
دکتر ازغدی یادآور شد: در جهت تکمیل هرچه بیشتر زنجیره خدمت رسانی، ضوابط، مقررات، گردش کار و زمان انجام فرایندها در محل میز خدمت و محل استقرار مراجعان تهیه و نصب شده است.
وی بر لزوم انجام فرایندها از طریق میزخدمت تاکید کرده و اظهار داشت: مدیریت این مجموعه نظارت مستقیمی بر نحوه ارائه خدمات توسط میز خدمت داشته و گزارش آن نیز به طور منظم برای دستگاه های ذیربط ارسال خواهد شد.
دکتر ازغدی یادآور شد: بر اساس اعلام استانداری، اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در طرح رضایتمندی مراجعان که درسال 1389 انجام شد، در گروه الف و در بین دستگاه هایی که وجه غالب آنها ارائه خدمت مستقیم به مردم بوده است نیز حائز رتبه اول شده است.

 

---------------------------------

 

دو خبر فرهنگی و آموزشی از دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد


به مناسبت سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) و لیالی پرفیض قدر مراسم ضیافت افطار و نماز جماعت مغرب و عشاء در محوطه اداره کل دامپزشکی استان و با حضور جمعی از مسئولین محلی و همکاران برگزار گردید. در این مراسم که رئیس ستاد اقامه نماز استان  حضور داشت بطور نمادین به سه بانوی همکار چادر نماز اهدا نمود. شایان ذکر است ستاد اقامه نماز دامپزشکی استان به همسران کلیه همکاران چادرنماز اهدا نمود.
خبر دیگر اینکه جلسه آموزشی ضابطین قضائی ویژه کارکنان اداره کل دامپزشکی استان در این اداره کل برگزار گردید. در این جلسه نگین تاجی ، معاون دادستان استان آخرین دستورالعمل های ضابطین را برای همکاران تشریح نمود.

----------------------------------

 

فعال سازی کمیته اتلاف سگهای ولگرد در شهرستانهای استان کرمان با همکاری شهرداری


دکتر صدیقه کاظمی نیا رئیس اداره بررسی، مبارزه و مراقبت از بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از فعال سازی کمیته اتلاف سگهای ولگرد در شهرستانهای استان کرمان با همکاری شهرداری خبر داد.

وی افزود: این کمیته به منظور کنترل و مبارزه با بیماریها و حفظ بهداشت عمومی از ابتدای سال جاری بصورت فعالتری در سطح شهرستانهای استان تشکیل گردیده است .
رئیس اداره مبارزه در خصوص فعالیت این کمیته اظهار داشت: کنترل بیماریهای مشترک نظیر هاری، کیست هیداتید، سالک، برسلوز و بیماریهای انگلی از نقطه نظر بهداشتی و اجتماعی حائز اهمیت می باشند که خوشبختانه در سالجاری بطور جدی مورد پیگیری قرار گرفته است.
دکتر کاظمی نیا عنوان کرد: این کمیته ها در قالب کارگروههای استانی و شهرستانی فعال می باشند و در سطح شهرستان فرماندار، شهردار، اداره محیط زیست، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی، نماینده دادستان، دامپزشکی، بخشداران و دهیاران اعضای کمیته می باشند که برنامه ریزی و سازماندهی اتلاف سگهای ولگرد و اجرای طرح کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان را در سطح شهرها و روستاهای منطقه بر عهده دارند.
وی تاکید کرد: مسئولیت پیگیری جلسات کمیته مذکور نیز بر عهده دامپزشکی می باشد و شهرداریها مسئولیت اجرایی طرح را بر عهده دارند و تا کنون بویژه در شهرستانهای بافت، شهر بابک، انار و بم بطور موثری عمل نموده اند و در سطح سایر شهرستانها بویژه شهرستانهای کرمان، سیرجان و بردسیر در حال پیگیری می باشند.

 

---------------------------------

 

بازدید مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی از داروخانه ها و مراکز مایه کوبی بخش خصوصی دامپزشکی


مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی از داروخانه ها و مراکز مایه کوبی بخش خصوصی دامپزشکی در شهر اراک بازدید کرد.
دکترحسینی دراین بازدیدگفت: در اجرای طرحهای توسعه خدمات بهداشتی دام اولویت واگذاری و انعقاد قرارداد با مراکز مستقل مایه کوبی خواهد بود و این مراکز می بایستی در جهت ارتقای امکانات و توان نیروهای فنی اقدام نمایند.
دکتر سعید حسینی با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در سیستم تولید و توزیع داروهای دامی، همکاری بخش خصوصی در انعکاس مشکلات و ارائه راهکارهای کارشناسی را در حل این مشکلات مفید برشمرد.

 

 

نظر شما
ادامه