کد خبر: ۶۵۶۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند گفت: رخداد بیماری مشمشه در تک سمی‌های حساس موجب تلفات و صدمات اقتصادی شدید به صنعت اسب و خطر انتقال بیماری به افراد در تماس مستقیم باحیوان آلوده یا مواد عفونی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند، «دکتر میثم قیاسی» رئیس اداره دامپزشکی این شهرستان اظهار کرد: رخداد بیماری مشمشه در تک سمی‌های حساس موجب تلفات و صدمات اقتصادی شدید به صنعت اسب و خطر انتقال بیماری به افراد در تماس مستقیم باحیوان آلوده یا مواد عفونی می‌شود.

وی افزود: این بیماری در پستانداران گوشتخوار (به طور معمول با مصرف گوشت تک سمیان آلوده)، بز، گوسفند و شتر نیز ایجاد بیماری می‌کند.

دکتر قیاسی در ادامه گفت: اغلب در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع بیماری در انسان منجر به مرگ افراد مبتلا می‌شود، همچنین سابقه استفاده از عامل مشمشه به عنوان سلاح میکروبی و بیوتروریسم بر اهمیت این بیماری می‌افزاید.

وی گفت: در راستای تشخیص و مبارزه با بیماری مشمشه انجام تست جلدی و خونگیری در برنامه مبارزه با بیماری‌های شبکه دامپزشکی شهرستان نهاوند قرار دارد. که این مورد در یکی از روستاهای بخش مرکزی نهاوند رخ داده است.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند خاطرنشان کرد: بیماری مشمشه یکی از قدیمی‌ترین بیماری‌های واگیرخطرناک و مشترک بین انسان وحیوان (زئونوز) است که اغلب موجب ابتلاء تکسمی‌ها (اسب، قاطر و الاغ) می‌شود.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
1
1
عجب خبر مهمی و به جایی بود ... واقعا شما نبودین ماها میمردیم از بی خبری
پاسخ ها
P.r
| United States of America |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
نترکی؟! شاید خوندنش برای شما آسونه ولی یکی از کارهای بسیار بزرگیه تو دامپزشکی،
دوتا مثل شما که تیشه به ریشه خودمون می‌زنین باعث شده دامپزشکی جز مشاغل سخت نباشه و از اعتبارات تحول سلامت بهره مند نیست و جایگاه اجتماعی نداره.
بجای انعکاس این خبر و آگاه سازی مردم و مسئولین از کارهای عظیم و خطرناک دامپزشکی، برداشتی چی نوشتی؟!
خجالتم خوب چیزیه
ناشناس
| Russian Federation |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
شما فکر میکنید کار سختی انجام میدین.... دوست عزیز دامپزشکهای مثل شما با توهم کاذب تیشه ب ریشه سیستم زدن . دوست عزیز خبر های مهم دفن یه اسب مشممه ایی شاید برای شما ارتباط احساسی به دنبال داشته باشه، ویا شما این موارد ندیده باشی ولی همه دامپزشک ها و علاقمندان دامپزشکی دیدن. ....................
P.r
|
United States of America
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
0
مگه ما این اخبار رو برای خود دامپزشکی یا دامپزشکا منعکس میکنیم. برای یه نیروی خدماتی دامپزشکی دیدن دفن اسب و ... عادیه.
این خبر برای عموم مردم و مسئولینه. اینو حکیم مهر در کانال درج کرده که چهار نفر مثل منو شما در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فوروارد کنیم.
اصلأ هم احساسی نیست، علته دفنش مهمه.
که سازمان دامپزشکی بخاطر حفظ سرمایه دامی و اقتصادی و سلامت انسان ها چکار می‌کنه.
شما از اونایی که فقط به ظاهر قضیه نگاه می‌کنی.
هر چند معلومه هر چی بگم بیهودس ، متوجه نمیشی.
پهن توش ریختن خخخخخ
نظر شما
ادامه