کد خبر: ۶۵۵۹

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی نیشابور، البرز، مشهد و قزوین

 

کشف 1500 کیلوگرم ماهی و گوشت بوقلمون فاسد

 

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت : اکیب های نظارت بر فرآورده های خام دامی دامپزشکی نیشابور ضمن تشدید نظارت های بهداشتی خود در ماه مبارک رمضان و هنگام بازدید از یک واحد سردخانه مقدار یک هزار وپانصد کیلوگرم ماهی وگوشت بوقلمون تاریخ مصرف گذشته وفاسد را کشف وضبط نمودند.

دکتر محمود جوادی نژاد افزود : در سه هفته اول ماه مبارک رمضان سه اکیب فعال دامپزشکی نیشابور با بیش از 450 مورد بازدید از مراکز تولید تاعرضه فراورده های خام دامی سلامت فراورده های خام دامی مورد استفاده شهروندان نیشابوری را تامین نمودند.

وی یاد اور شد در طی این مدت بیش از سه تن انواع فراورده های خام دامی غیر بهداشتی از سطح شهرستان جمع آوری ومعدوم گردیده وتعداد پنج نفر از متخلفان بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شده اند.

 

-------------------------------------

 

معدوم سازی داروهای غیر مجاز و تاریخ مصرف گذشته دامپزشکی در استان البرز


مدیر کل دامپزشکی استان البرز از تشدید نظارتها در زمینه کنترل دارو و فراورده های بیولوژیک خبر داد.


در پی طرح تشدید نظارت بر امر شاغلین دارو، درمان و آزمایشگاههای دامپزشکی در استان البرز، بیش از ده قلم هورمون، مکمل و سایر داروهای تاریخ مصرف گذشته با وزن حدود 120 کیلوگرم توسط کارشناسان اداره دارو و درمان از یک انبار دارو با شرایط نگهداری نامناسب کشف و با حکم مقام قضائی و در معیت نماینده نیروی انتظامی  معدوم گردید.
دکتر سید اصغر برائی نژاد،مدیر کل دامپزشکی استان البرز تصریح نمود نظارتها در زمینه کنترل دارو و فراورده های بیولوژیک بیش از پیش تشدید خواهد گردید و در این راستا با متخلفین برخورد قانونی انجام خواهد شد.

-------------------------------------

 

شبکه دامپزشکی مشهد مقدس، 700 کیلوگرم ماهی حرام را معدوم کرد


 با اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی در مشهد، مقدار 700 کیلوگرم ماهی حرام کشف و ضبط شد.
در این طرح تمامی واحدهای بسته بندی و عرضه مواد پروتئینی خام دامی مورد بازدید بهداشتی قرار می گیرند که در این رابطه و طی بازرسی بعمل آمده از یک واحد عرضه در سطح شهر توسط کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی این شبکه، مقدار 700 کیلوگرم ماهی حرام کشف و ضبط شد.
شبکه دامپزشکی مشهد اعلام کرد : این مقدار ماهی که در اثر عدم مدیریت صحیح در استخر پرورش ماهی دچار کمبود اکسیژن در آب شده و در نهایت منجر به خفگی شده است از یک واحد صنفی مرتبط که قصد عرضه داشته است کشف شده است.
گزارش این شبکه می افزاید: این ماهیان قبل از عرضه کشف شده است و هیچ یک از این ماهی ها به دست مصرف کننده نرسیده است و این امر را نشانه تخصص و تجربه همکاران واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی مشهد دانسته اند که موجب جلوگیری از عرضه ماهی حرام شده است.

---------------------------------------

 

جلوگیری از ورود بیش از400 کیلو مرغ غیر بهداشتی به چرخه مصرف، توسط دامپزشکی قزوین

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین گفت:در بازرسی های مستمر بازرسان واحد نظارت دامپزشکی قزوین از کشتارگاه های شهرستان و مشاهده مقادیری مرغ تازه با وضعیت نامناسب بهداشتی در سردخانه یکی از این  کشتارگاه ها، بازرسین شبکه پس از نمونه برداری از مرغهای موجود وارسال آن به آزمایشگاه مرکزی اداره کل،محموله مزبور را ضبط نمودند.

دکتر علیرضا اکبرشاهی افزود : پس از انجام آزمایشات مربوطه مشخص گردید این مرغها  که وزن تقریبی آنها بیش از 400کیلوگرم بوده قابلیت مصرف انسانی نداشته ومی بایست از چرخه مصرف انسانی خارج گردد که محموله مزبور پس از طی مراحل قانونی معدوم گردید.

 

ضبط و امحاء 177 سیخ جوجه کباب در یکی رستورانهای تاکستان

 

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی دامپزشکی شهرستان تاکستان ،از ابتدای ماه مبارک رمضان شبکه دامپزشکی شهرستان تاکستان طرح تشدید نظارت بر فراورده های خام دامی را با قوت و قدرت به اجرا گذاشته اند

دکتر علی رضایی گفت : در همین راستا طی بازدیدکارشناسان این شبکه از یکی از آشپزخانه های داخل شهر مشاهده گردید واحد مذکور نسبت به تعمیرات ساختمانی اقدام نموده و با همان وضعیت مشغول پخت و پز نیز می باشد.

با توجه به عدم وجود یخچال در این پزندگی، مقادیری از اقلام خوراکی  شامل  یکصدو هقتاد و هفت سیخ جوجه کباب، ساعتها در خارج از یخچال در معرض آلودگیهای محیطی و گرما قرار گرفته بود که بنا بر نظر کارشناسان شبکه دامپزشکی تاکستان از نظر ارگانولپتیکی، فاسد و غیرقابل مصرف تشخیص داده شد وبا هماهنگی قاضی ویژه شهرستان رای امحاء مواد فاسد موجود صادر و نهایتا با حضور مامورین نیروی انتظامی محموله فوق ضبط و معدوم گردید.

لازم به ذکراست پرونده فرد متخلف نیز در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

 

نظر شما
ادامه