کد خبر: ۶۵۳۳۲
 
 

حکیم مهر: دو شرکت ایرانی و روسی «نصر» و «آوز-اس. پ» امروز جمعه طی مراسمی با حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و«مهدی قلعه نوی» رییس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرارداد تولید داروی دامی امضا کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، این قرارداد را «عبدالرحیم مطهری» رئیس شرکت «نصر» و  «الکساندر تیولیایف» مدیر امور توسعه تجاری شرکت  «آوز-اس. پ» امضا کردند.

بر اساس این موافقت نامه شرکت نصر و آوز-اس. پ پنج قلم داروی دامی را تولید کرده و به بازار داخلی روسیه عرضه یا به خارج از این کشور صادر خواهند کرد .

رئیس شرکت نصر در مراسم امضای این قرارداد گفت: از دو سال پیش در پی امضای این قرارداد بودیم و با طرف روسی مذاکره می کردیم.

مطهری گفت: بر اساس این قرارداد، ما داروهای مورد توافق ازجمله آنتی بیوتیک دامی را برای تولید به صورت نیم ساخته به روسیه وارد می کنیم و با همکاری شرکت  «آوز-اس. پ» تولید خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای تولید ۵ آیتم دارو موافقت شده است، اظهار کرد: اگر تعداد اقلام دارو به ۲۰ آیتم برسد ارزش قرارداد به حدود ۲.۵ میلیون دلار خواهد رسید.

«الکساندر تیولیایف» مدیر امور توسعه تجاری شرکت  «آوز-اس. پ» نیز با ابراز خرسندی از توافق صورت گرفته با شرکت نصر و همکاری با این شرکت برای تولید داروی دامی اظهار داشت: شرکت ما بیش از ۳۰۰ محصول دارویی دامی تولید می کند.  

وی با بیان اینکه شرکت  «آوز-اس. پ»، داروهای تولیدی خود را به بیش از ۲۰ کشور صادر می کند گفت: ما امیدواریم با ایران نیز همکاری گسترده ای داشته باشیم.  

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز با قدردانی از شرکت های ایرانی و روسیه برای این توافق همکاری گفت: امیدواریم گامی که برمی دارید بسیار جدی باشد و رقم همکاری به سطح بالاتر افزایش بیابد .

  شرکت های دانش بنیان ایران و روسیه روز سه شنبه در نشستی در مسکو راههای توسعه همکاری ها با توجه به توانمندی های خود را بررسی کردند .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نشست نمایندگان شرکت های دانش بنیان ایرانی و روسی با برنامه ریزی یک شرکت روسی و همکاری سفارت ایران در مسکو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران در مسکو برگزار شد و در آن نمایندگان نزدیک به ۳۰ شرکت دانش بنیان ایرانی و حدود ۲۰ شرکت روسی شرکت داشتند .   

در راستای ایجاد شبکه نوآوری ایران در سراسر جهان هفته جاری نیز  چهارمین خانه نوآوری ایران در مسکو پایتخت روسیه با حضور مهدی قلعه نوی  رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ریاست جمهوری و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه افتتاح شد .

 کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در مراسم افتتاح  این خانه با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان سربازان بخش علوم و فناوری هستند افزود: سفارت ایران در روسیه برای کمک به توسعه فعالیت های دانش بنیان و حضور چشمگیر آنها در این کشور آماده است

وی به اهمیت اتحادی اقتصادی اوراسیا که روسیه عضو مهم ان است اشاره کرد و گفت بیش از ۴۰ کشور برای این اتحادیه اعلام کردند که فرصت های مهمی برای ‌ شرکت های ایرانی است 

«مهدی قلعه نوی» رییس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم اظهار داشت:  این چهارمین خانه نوآوری ایران در روسیه است که راه اندازی شده است

وی تصریح کرد: خانه های نوآوری ایران قبلا در کشورهای چین، کنیا و سوریه و  راه اندازی شده بود.

 

نظر شما
ادامه