کد خبر: ۶۵۲۸۷
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
 
 

حکیم مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: کسانی که مغزشان به اندازه گوسفند کار نمی کند، حیوانات را از دایره کمال و استفاده عقلایی آنها خارج کرده و بجای اینکه مثلا از سگ برای شکار یا محافظت از گله یا نجات جان انسان های مصدوم یا پیداکردن مواد مخدر برای نجات بشریت استفاده کنند، دائم به آنها قلاده زده و در بین انسانها و به دور از محیط غریزی و فطری آن حیوان، نگه داری می کنند!

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری شبستان، رسانه های معاند در حالی به بهانه دفاع از حقوق حیوانات فریضه قربانی را زیر سؤال می برند که روزانه میلیون‌ها حیوان و پرنده در جای جایِ این جهان سر بریده می‌ شود .

عید قربان از مهم‌ ترین اعیاد مسلمانان در کنار عید فطر و غدیر به شمار می رود، این عید در روایات به «عِیدِ الْأَضْحَى‏» هم مشهور است یعنی عیدی که در اوج نورانیت (أضحی) قرار دارد.

انسان در عید قربان شهوات نفسانی را به مسلخ می کشد و وابستگی ها و تعلقات دنیوی را رها کرده و آن را به قربانگاه می برد.

قربانی کردن صرفا برای حاجیانی که در سرزمین الهی حضور دارند، واجب است و برای کسانی که در کشورهای مختلف زندگی می کنند مستحب است.

 در کنار تمامی آداب و سنن، قربانی کردن موجب می‌شود تا بسیاری از مستمندان و نیازمندان در این عید بندگی از نذورات و مواهب قربانی بهره مند شوند اما رسانه‌های معاند با فرایض الهی و اسلامی که منزلت بشری را دنبال می کند مخالفت می کنند و ذبح گوسفند در عید قربان را خشونت طلبی می دانند.

رسانه های معاند و برخی از افراد ناآگاه در داخل کشور در حالی ماهیت قربانی را زیرسوال می برند و انجام امور خیریه را به جای قربانی توصیه می کنند که روزانه میلیون‌ها حیوان و پرنده در جای جایِ این جهان سر بریده می‌شود حال وقتی نوبت به انجام شئونات اسلامی و عید قربان می‌رسد عده ای به یاد حقوق حیوانات می افتند!

از طرفی جای بسی تعجب است که چگونه این افراد خود را دایه دار حقوق حیوانات می دانند اما آنقدر که برای ذبح حیوان دغدغه دارند  کشتار انسان های بی گناه در کشورهای اسلامی رگ غیرت آنها را به درد نمی آورد.

طرح این شبهه ها و دستاویز رسانه های معاند برای تخریب فریضه قربانی ما را بر آن داشت که تا در قالب یک گزارش به این مهم بپردازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این شبهه از نازل ترین و سطحی ترین شبهات منتشر شده است و همین عقل کل هایی که این اینطور قربانی را زیرسوال می برند در رستوران، کباب گردن و گوشت گوسفند و یا سوسک و غیره می خورند.

 «حجت الاسلام عباسعلی گرزین» ادامه داد: خداوند حیوانات را مسخر انسان های عاقل قرار داد تا با به کارگیری عقلایی آنها، از زور، قدرت، همراهی، استقامت و گوشت آنها برای منافع عقلایی جامعه استفاده کنند.

 وی افزود: با این وصف، در تکوین عالم ذبح شدن گوسفند برای مصرف عقلایی انسان ها برای رشد و سلامتی آنها، یک کمال برای گوسفند است و یعنی بهترین عاقبت برای او محسوب می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان تصریح کرد: کسانی که مغزشان به اندازه گوسفند کار نمی کند، حیوانات را از دایره کمال و استفاده عقلایی آنها خارج کرده و بجای اینکه مثلا از سگ برای شکار یا محافظت از گله یا نجات جان انسان های مصدوم یا پیداکردن مواد مخدر برای نجات بشریت استفاده کنند، دائم به آنها قلاده زده و در بین انسانها و به دور از محیط غریزی و فطری آن حیوان، نگه داری می کنند، حال آنکه غریزه آن حیوان، در همزیستی با همنوعانش است نه با انسان ها.

حجت الاسلام گرزین بیان کرد: گاهی انسان مشکوک می شود که نکند برخی انسانها خود را همنوع این حیوانات قلمداد می کنند که روزانه با آنها زندگی می کنند.

 وی با طرح این پرسش که واقعا در این عصر،چه کسانی به حیوانات ظلم میکنند، پاسخ داد: کسانی که از حیوانات در مسیر غریزی و فطری خلقت، برای کمک رساندن به فقرا و گرسنگان و منافع عقلایی بشریت، استفاده میکنند به حیوانات ظلم می کنند و یا کسانی که حیوانات را از همجنسان و غریزه فطری حیوانی و منافع عقلایی استفاده از آنها دور می کنند؟

امام جمعه علی آبادکتول نیز در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: متأسفانه خصلت دشمن دشمنی است و همیشه درصدد است صفات نیکو و پسندیده ما را زیر سوال ببرد.

 حجت الاسلام «سید علی مهدی نژاد» ادامه داد: دشمنان در حالی از طریق رسانه های معاند و افراد دست نشانده خود اصل قربانی را زیر سوال می برند که نسبت به کشتار میلیون ها انسان بی گناه در خاورمیانه بی توجه هستند و با اعزام قاتلان خود به سمت منطقه میلیون ها مسلمان را در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان به شهادت می رسانند.

وی اضافه کرد: این کشورها که خود را دایه دار دفاع از حیوانات می دانند خود صادرکننده گوشت هستند اگر ذبح گوسفند و کشتن حیوانات آنقدر قبیح و ناپسند است پس چگونه کشورهای غربی خود صادرکننده گوشت به سایر کشورها هستند؟!

حجت الاسلام «سیدجواد محمدزاده» نیز در این باره گفت: در آستانه عید قربان گروهی شیپور به دست می گیرند و در رسانه های تصویری و مکتوب دوره گردی می کنند و فریاد می کشند؛

چرا باید در روز عید قربان حیوانی را سر برید و یا چرا باید انسان مرتکب یک قتل حیوانی شود و یا بهتر است پول قربانی را صرف امور خیریه شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: عید قربان عید اطاعت و بندگی است که هر مسلمان و انسان آزاده ای، این عید را جشن می گیرد و خانواده ها کنار هم جمع می شوند و این روز را همنوا با فرشتگان آسمانی گرامی می دارند.

وی تصریح کرد: قرار است در عید قربان حیوانی قربانی شود، اطعام تهیه شود و به دست مستمندان و فقراء برسد که اگر انگشت شماری به این سیره عمل نکردند به اصل عید و لوازم آن خدشه ای وارد نمی شود.

 محمدزاده در پاسخ به کسانی که می گویند چرا باید در روز عید قربان حیوانی را سر برید و یا چرا باید خون را جاری کرد و یا چرا هزینه قربانی صرف امور خیریه نمی شود، تأکید کرد: مدعیانِ اتو کشیده، کمی افکار خود را به میان علم و معارف قرآنی بکشانند تا نسیمی به اندیشه منجمد و کپک زده آنان اصابت کند و بدانند که بر مبنای اسلام هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد، نماز، روزه، حج و خمس واجب است؛ لذا حاجی؛ در حج هم خمس داده است و هم نماز می خواند و هم حج خود را به جا می آورد و جمع این امور با تفکیک صحیح، عقلانی ترین کار است.

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر ابراهیم(علیه السلام) چاقو از حلقوم اسماعیل به اذن الهی برکشید و گوسفندی را ذبح کرد؛ گوسفند کُشی را در جهان مُد نساخت. بلکه فرهنگ انسانیت، فرهنگ اطاعت، فرهنگ عبودیت، فرهنگ ایثار، فرهنگ مجاهدت، فرهنگ تعالی روح، فرهنگ از خودگذشتگی، فرهنگ مردن قبل از مرگ را بنا نهاد و ترویج ساخت. گوسفند یک نشانه است تا راه گم نکنیم و قبله عوض نسازیم.

وی یادآور شد: تهیه جهیزیه و رسیدگی به مستضعفان و فقراء از شاهراه غلبه بر نفس و بریدن حلقوم خودخواهی و پول دوستی و حب مال و منال می گذرد، اگر انسان در عید قربان نتواند گوسفند نفس خود را سر ببرد و پا روی حب دنیای خود بگذارد، چگونه می تواند؛ شکمی را سیر کند؟ برهنه ای را لباس بپوشاند و دل به دریای سخاوت بزند و حاتم طایی شود.

 

انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
0
13
سگ اصحاب کهف روزی چند
پی نیکان گرفت و مردم شد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
6
10
پوشش مفصل این خبر غیرمرتبط در سایت تخصصی حکیم مهر هیچ ضرورتی نداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
0
0
یکی برا ما این پاراگراف را توضیح بده لطفا: کباب گردن و سوسک...
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این شبهه از نازل ترین و سطحی ترین شبهات منتشر شده است و همین عقل کل هایی که این اینطور قربانی را زیرسوال می برند در رستوران، کباب گردن و گوشت گوسفند و یا سوسک و غیره می خورند.
دامپزشک
|
Belgium
|
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
2
19
جناب مغز ما اندازه گوسفند کار نمی کند شما مشکلی دارین؟ شما که مغزتان بیشتر از گوسفند کار می کند چه خدمتی به این سرزمین و مردم و حیوانات کردین؟
پاسخ ها
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
چرا خودزنی میکنی عزیز دل ؟ بفهم چی مینویسی ؟ یعنی انتظار داری الان این بنده خدا بیان برای شمایی که به گفته خودتان مغزتان به اندازه گوسفند کار نمی کند از خدمات شان بگن ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
3
4
خیال کرده علی آباد هم شهره
پاسخ ها
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
علی آباد خیلی وقته که شهره شما بیدارشی بد نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
3
7
این روحانی معزز حتما در حوزه احترام به برادران دینی و همنوعان چیزی نخوانده وگرنه لقب گوسفند را به نشانه تحقیر به کسی نمی داد!!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
9
5
یکی از شاخه های مربوط به دامپزشکی بحث درمان سگ و گربه هست که اکثرا افرادی مبادرت به نگهداری سگ و گربه میکنند که مرفه هستند و در زمینه بهداشت و درمان و نگهداری آنها هر هزینه ایی رو پرداخت میکنند و این امر به سود دامپزشکانی هست که در زمینه پت مشغول هستند.
ولی از انصاف به دور هست که دامپزشکان عزیزی که در این زمینه مشغول هستند به خاطر منافع خود در زمینه سگ گردانی یا موارد مربوط به قانونی بودن یا شرعی بودن آن اظهار نظر کنند.
بهتره دامپزشکان به کار فنی خود بپردازند و بحث در این موارد رو به اهلش بسپارند.
هر زمان که در مورد سگ گردانی تو این کشور صحبت شد یه تعدادی از دامپزشکان آسمان ریسمان میبافند که این کار خیلی هم خوب هست.
مثل این مورد در مورد دولتی بود که مردم عادی رو تشویق به سرمایه گذاری در بورس کرد
حکیم محترم خواهشا شما هم خبر های مربوط به دامپزشکی رو اعلام کن.قرار نیست هر کسی در هر جایی از دنیا و با هر سمتی و شغلی اسم یک حیوان رو ببره شما فکر کنید که داره در حوزه دامپزشکی صحبت میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
الان دامپزشکان اهلیت صحبت درباره ی سگ را ندارند و روحانیون دارند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
7
12
بهتره روحانیون هم فقط در مورد احکام نماز و روزه نظر بدن و در امور روانشناسی و و اجتماعی دخالت نکنن چون هر جا اسم سگ و گربه میشه این عزیزان دل سریع صاحب نظر میشن و نظراتی میدن که از عقل به دور هست چون اصلا تخصصی در این زمینه ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
آیا سگ در اسلام نجس نیس؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
16
6
سگ نجسه و کلی بیماری داره و کلینیک های دام کوچیک باید در مملکت اسلامی جمع بشن
مینو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
1
6
یکی از شاخصه های توسعه جوامع، چگونگی رفتار انسانها با حیوانات است. ما با این نوع تفکری که امثال این آقا دارند خیلی با توسعه فاصله داریم.
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
9
1
با سلام خدمت دوستان عزيز بنده به عنوان يك دامپزشك خواهشمندم بدون غرض نظر بنويسيد آيا واقعا حرف اين عزيزان در خصوص عيد قربان ونگهداري حيوانات در خارج از محيط طبيعي ايشان و حرفهاي غير منطقي در خصوص ذبح حيوانات درست نبود...
مجید
|
United States of America
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
3
1
علم و دین چند صد سال است که در نبرد با همدیگر اند در مورد خیلی از مسائل عقل و علم با دین دچار مشکل اند یکی از این موارد همین نجس بودن این یا آن حیوان است، علم هرگز حیوانی را نجس نمی داند . از نظر علمی نجس بودن مطرح نیست تمیز بودن مطرح است که آن هم به لطف پیشرفت های چشمگیر در ضمینه بهداشت حیوانات به دست آمده .
اداری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
1
1
حکیم مهر جااان لطفا سانسور نکن

کاش به جای خبر بی ربط ظلمی که در پرداخت تسری به نیروهای اداری شده است را پوشش می دادی.

#عدالت رسانه ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
1
1
کاش بفکر پیشرفتمون باشیم تا اینکه در مورد بعضی بحث ها پیش پا افتاده که هیچ سودی برای مملکت نداره ، فکر کنیم بحث کنیم و از هم دور بشم و همبستگیمون از بین بره بخاطر بعضی حرف های پوچ و.....
البته مغز ما کمتر از گوسفنده و از چیزی سر در نمیاریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
2
1
از ادبشون مشخصه که چقدر معلم اخلاق هستند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
2
1
شما ها دیگه این حرفا رو نزنید،مملکت رو کسانی به این وضع انداختند که به اندازه گوسفند هم مغزشون کار نمی کرد،چرا اونجا صداتون درنیومد!!
نظر شما
ادامه