کد خبر: ۶۵۲۶۸

حکیم مهررییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت : ۶۰ میلیارد ریال برای کمک به دامداران خسارت دیده از خشکسالی در استان توسط این ستاد پرداخت می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمد مخبر دزفولی» دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حدود ۴۰۰ راس دام سبک و سنگین بر اثر خشکسالی در استان از بین رفته که برای جبران بخشی از این آسیب این ستاد مبلغ ۶۰ میلیارد ریال را برای کمک به دامداران خسارت دیده از خشکسالی خوزستان پرداخت می کند.

وی گفت: تصمیمات خوبی برای کاهش تنش آبی در خوزستان گرفته شده که مشکل ۷۰۲ روستایی که در استان دچار تنش آبی هستند با سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام، استانداری خوزستان و شرکت آب و فاضلاب استان تا ۶ ماه دیگر برطرف شود.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: یکصد تانکر آب و ۱۵۰ مخزن پنج هزار و ۱۰ هزار لیتری نیز تهیه شده که در روستاهایی که با تنش آبی مواجه هستند نصب خواهند شد.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان تا امروز ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در بخش‌های مختلف استان سرمایه گذاری و هزینه کرده است و ۷۵ هزار شغل نیز ایجاد کرده است.

مخبر دزفولی بیان کرد: در بحث ایجاد کارخانه فرآوری محصولات لبنی و خرما مسئولان استان درخواست کمک و یاری دارند که این ستاد قول همکاری در این بخش را نیز می دهد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام بیان کرد: مقام معظم رهبری ناراحت شرایط فعلی استان هستند و تاکید بر حل هر چه زودتر مشکلات آب استان را دارند.

خوزستان در سال آبی جاری به دلیل کاهش شدید بارندگی و ذخیره سدهای استان، با خشکسالی روبه رو است و بیشتر مناطق آن با تنش آبی روبه رو هستند.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام امروز دوشنبه برای بازدید از تاسیسات آبرسانی و بررسی مشکلات کمبود آب به خوزستان سفر کرده است.

 

نظر شما
ادامه