کد خبر: ۶۵۲۶۲

حکیم مهر«علی بابایی کارنامی» گفت: ما صد در صد مخالف سگ گردانی و موافق ممنوعیت آن هستیم چرا که گرداندن سگ در خیابان‌های جمهوری اسلامی ایران چهره خوشی ندارد ضمن اینکه فرهنگ کشور ما نیز این عمل یعنی سگ گردانی را نمی‌پذیرد اما البته اینکه مردم سگ خانگی خود را در محل‌های مشخص و معین که تعیین می‌شود به گردش ببرند قابل تامل است که طی تدوین قانون به آن رسیدگی خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از برنا، «علی بابایی کارنامی»، نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیگیر موضوع سگ گردانی هستیم، گفت: سگ گردانی یکی از مسائلی‌ست که جنبه اجتماعی و فرهنگی دارد به همین جهت در کمیسیون اجتماعی برای رعایت حقوق شهروندان پیگیر این موضوع خواهیم بود.

او با تاکید بر اینکه مخالف سگ گردانی هستیم، بیان کرد: ما صد در صد مخالف سگ گردانی و موافق ممنوعیت آن هستیم چرا که گرداندن سگ در خیابان‌های جمهوری اسلامی ایران چهره خوشی ندارد ضمن اینکه فرهنگ کشور ما نیز این عمل یعنی سگ گردانی را نمی‌پذیرد.

بابایی ادامه داد: البته اینکه مردم سگ خانگی خود را در محل‌های مشخص و معین که تعیین می‌شود به گردش ببرند قابل تامل است که طی تدوین قانون به آن رسیدگی خواهد شد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مجلس چه زمانی قانون سگ گردانی را تدوین خواهد کرد؟ گفتتا این لحظه دولت هیچ لایحه و آیین نامه‌ای مبنی بر ممنوعیت سگ گردانی به مجلس شورای اسلامی ارسال نکرده است اما اگر دولت برنامه‌ای داشته باشد با او همکاری خواهیم کرد.

بابایی بیان کرد: از آنجایی که لوایح در اولویت رسیدگی قرار دارند، اگر دولت لایحه‌ای ارسال نکند نمایندگان مجلس شورای اسلامی خودشان طرحی درباره این موضوع تدوین خواهند کرد هرچند تاکنون به دلیل رسیدگی به امور دیگر اولویت‌دار کشور، هنوز به این مسئله ورود پیدا نکردیم اما از مباحثی‌ست که چون جنبه اجتماعی و فرهنگی دارد در برنامه کاری‌مان است.



نظر شما
ادامه