کد خبر: ۶۵۲۶۰

حکیم مهرمدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: سفارش غیرحضوری کشتار دام برای روز عید قربان، با هدف پیشگیری از انتقال بیماری‌های تب‌کریمه کنگو و کووید ۱۹ در مشهد و دیگر شهرستان های استان گسترش یافته است و از شهروندان تقاضا داریم از هرگونه تجمع برای خرید و قربانی دام پرهیز کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر جواد اعلمی» روز دوشنبه در نشست ستاد هماهنگی اقدامات دامپزشکی استان خراسان رضوی برای عید قربان، افزود: بر اساس اعلام مجتمع صنعتی گوشت مشهد، شهروندان می‌توانند برای سفارش دام قربانی از طریق شماره تلفن ۳۱۳۰۱، نرم‌افزار کاربردی «مارلیک» قابل دانلود از کافه بازار و نیز تارنمای ثبت سفارش دام به نشانی www.mashadmeat.ir اقدام کنند.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا در مشهد و نیز به منظور پیشگیری از ابتلای شهروندان به بیماری تب‌ خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو، شایسته است هم استانی ها از کشتار غیرمجاز دام در عید قربان بپرهیزند.

وی اظهار داشت: رعایت نکردن موازین بهداشتی در روز عید سعید قربان، علاوه بر افزایش احتمال بروز بیماری‌های مشترک نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، احتمال ابتلا به کرونا را نیز افزایش خواهد داد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: در سال جاری ۱۶۰ گروه دامپزشکی در قالب گروه های ثابت و سیار، ۲۰۵ کارشناس بهداشت گوشت و دامپزشک و ۳۰ ناظر ذبح شرعی آماده خدمت‌رسانی به آحاد هم استانی‌ها در استان خراسان رضوی هستند.

«دکتر اعلمی» گفت: برای برخورد با مراکز غیرمجاز کشتار دام با همکاری سایر نهادها اقدام خواهد شد و با توجه به مخاطرات این موضوع، فقط مراکز مجازی که از سوی دامپزشکی اطلاع‌رسانی شده، اجازه عرضه دام و خدمت‌رسانی به شهروندان را دارند و عرضه دام در سایر نقاط ممنوع خواهد بود.

اجرای طرح ذبح بهداشتی دام همزمان با عید سعید قربان از سال ۱۳۸۶ در خراسان رضوی آغاز شده و استان خراسان رضوی در اجرای این طرح در کشور پیشتاز بوده است.


نظر شما
ادامه