کد خبر: ۶۵۲۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهرعملیات بهسازی عمرانی و بهداشتی کشتارگاه صنعتی درسا طیور سپاهان شهرستان نجف آباد با هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم 110 نفر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی نجف آباد، طی مراسمی عملیات بهسازی عمرانی و بهداشتی کشتارگاه صنعتی درسا طیور سپاهان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، مدیر کل دامپزشکی استان  و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

در ابتدای این مراسم «دکتر فضل اله صالحی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد گزارشی از میزان تولید و استحصال فرآورده های خام دامی و گوشت طیور در شهرستان ارائه نمود.

وی در ادامه نقش دامپزشکی را در تامین امنیت غذایی و به دنبال آن ایجاد سلامت و پویایی در جامعه را حائز اهمیت دانست و نیل به این مقصود را در گرو تلاش های همکاران خود در قسمت های مختلف مجموعه دامپزشکی دانست.

دکتر صالحی با اشاره به سختی ها و زحمات سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت جامعه در کنترل بیماری ها و بخصوص آنفلوانزای پرندگان ثمره این تلاش ها را حفظ و حراست از سرمایه عظیم ملی در صنعت پرورش طیور عنوان نمود.

سپس «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان از مدیریت کشتارگاه صنعتی درسا طیور نجف آباد به جهت تلاش در راستای ارتقاء وضیعت بهداشتی این کشتارگاه، اشتغالزایی موثر مستقیم و غیر مستقیم و... تشکر نمود.

وی به امنیت غذایی در حوزه فرآورده های خام دامی اشاره و از تلاش شبانه روزی تولیدکنندگان این بخش با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور تشکر و قدردانی و تصریح کرد: دستان زحمت کش آنان را به گرمی می فشاریم.

دکتر موحدی به نقش دامپزشکی در زمینه ایمنی غذا اشاره و ابراز نمود: دامپزشکی یعنی استقلال در حوزه سلامت غذایی کشور که می بایست در حمایت از این نهاد خدمت رسان توجه بیشتری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان به مشکلات عدیده سال های قبل دست و پنجه نرم کردن با ویروس آنفوانزای فوق پرندگان در حوزه دامپزشکی اشاره و با بیان گلایه از برخی ناملایمات اذعان داشت: با همه گیری ویروس کرونا، در حال حاضر اطلاعات عمومی مردم از ویروس ها و ضرورت رعایت فاصله ها و پرهیز از تراکم بسیار بیشتر شده است و این موضوع کمک شایانی به موضوع شناخت بیماری های ویروسی و اهمیت پیشگیری حوزه دامپزشکی در جامعه نموده است.

وی به نقش دامپزشکی و مقررات بین المللی صادرات فرآورده های لبنی در سراسر جهان اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته با نظارت کارشناسان دامپزشکی استان بیش از 34 میلیون کیلوگرم انواع فرآورده ای که صدور گواهی بهداشتی آن منحصرا با سازمان دامپزشکی کشور است، از استان اصفهان به بیش از 24 کشور جهان صادر شده است که این میزان 47 میلیون دلار ارزآوری به همراه داشته است.

دکتر موحدی رسالت دامپزشکی را صیانت از سلامت عمومی جامعه عنوان و در بخشی دیگر به عدم کمبود در تامین فرآورده های سالم و بهداشتی نظیر گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و... در آغازین روزهای شیوع ویروس منحوس کرونا تا کنون به ویژه تامین نیاز بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی اشاره و از زحمات تمامی مدافعان گمنام سلامت در حوزه دامپزشکی، که علیرغم برقراری برخی محدودیت ها، ملزم به حضور در محل کار و اجرای نظارت ها بودند تشکر و قدردانی و برای همکاران عزیز حوزه دامپزشکی کشور که در راه سلامت مردم جان خویش را تقدیم نمودند، از درگاه خداوند متعال، طلب غفران الهی نمود.

شایان ذکر است فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیرعامل کشتارگاه صنعتی درسا طیور سپاهان نجف آباد از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

 


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
0
1
زحمت که زیاد میکشیم ولی چطور جبران میشه. قول دادن با تسری چند ملیونی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
0
1
انشالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
بخش خصوصی را دریابید
نظر شما
ادامه