کد خبر: ۶۵۲۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهررئیس مرکز بهداشت و درمان مهاباد گفت: از ابتدای امسال حملات سگ‌های ولگرد در سطح شهر به سروصورت شهروندان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «قاسم امینی» رئیس مرکز بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اینکه رفتار سگ‌های ولگرد وحشیانه‌تر از قبل شده است، اظهار داشت: حملات این سگ‌ها به زنان در سطح شهر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه همه افراد گزیده شده واکسن هاری دریافت کرده اند، افزود: افزایش آمار سگ گزیدگی احتمال وجود بیماری هاری را افزایش و با مشاهده یک نمونه مثبت، موجب بروز معضل در سطح شهر خواهد شد.

کارشناس خدمات شهرداری مهاباد هم در این خصوص گفت: هم اکنون حدود ۳۵۰ قلاده سگ در کمپ نگهداری سگ‌های بلاصاحب نگهداری شده و بیش از ۱۵۰ قلاده آن عقیم سازی شده اند.

کمال خضری اضافه کرد: شهرداری از بابت زنده گیری سگ‌های ولگرد مشکلی ندارد و روزانه می‌تواند ۲۰ قلاده سگ مزاحم در سطح شهر جمع آوری کند.

او با بیان اینکه باید تکلیف سگ‌های عقیم شده مشخص شود، تصریح کرد: هزینه نگهداری و ظرفیت این کمپ محدود است و سگ‌های که عقیم شدند باید نسبت به نحوه رهاسازی آن‌ها تصمیم گیری شود.

افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در مهاباد سبب ایجاد نارضایتی بسیاری از شهروندان شده و تاکنون نهاد‌های مرتبط علی رغم تشکیل جلسات متعدد راه حل مشخصی برای کنترل و جمع آوری این حیوانات در سطح شهر هنوز ارائه نشده است.

 


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
0
0
شبکه دامپزشکی مهاباد چه واکنشی به این خبر خواهد داشت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
0
0
کجایند طرفداران حقوق حیوانات؟؟ البته که برای عده ای ، حقوق حیوانات از حقوق انسانها مهمتر است چون می توانند با هیاهو و جنجال و به بهانه حقوق حیوانات ، امتیازات خوبی از دستگاههاطی دولتی بگیرند.
نظر شما
ادامه