کد خبر: ۶۵۲۴

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی تهران، بوشهر، آذربایجان شرقی، یزد، کرمان و جنوب کرمان

 

استقرار میز خدمت در دامپزشکی استان تهران

اداره کل دامپزشکی استان تهران اعلام کرد : به منظور دست یابی آسان و سریع مردم به خدمات دستگاههای اجرایی و ارائه خدمات به موقع و موثر به مردم و ارباب رجوع، این اداره کل اقدام به برقراری میز خدمت نموده است.
با عنایت به بخشنامه معاون مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با موضوع ایجاد و استقرار میز خدمت جهت دست یابی آسان و سریع مردم به خدمات دستگاههای اجرایی و ارائه خدمات به موقع و موثر به مردم و ارباب رجوع، این اداره کل اقدام به برقراری میز خدمت در طبقه همکف نموده است.
ضمنا" با اختصاص محل انتظار مناسب جهت رفاه مراجعین و تنظیم و تدوین بانک اطلاعاتی از روند اجرایی امور مربوط به ارباب رجوع بخشهای فنی و اداری با نصب پلاکارد، بنر و تابلو اعلانات به منظور اطلاع رسانی به مردم دایر می باشد.

--------------------------------

 

کشف و معدوم سازی بیش از 6 تن گوشت مرغ فاسد و غیرقابل مصرف در بوشهر


با هوشیاری بازرسین بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر بیش از 6 تن گوشت مرغ منجمد فاسد و غیرقابل مصرف در یکی از سردخانه های شهرستان بوشهر ضبط و معدوم گردید.
همچنین بدلیل شرایط نامساعد سردخانه مذکور ضمن برخورد با متخلفین تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه محموله فرآورده خام دامی به آن واحد ممانعت گردید.

 

---------------------------------

 

بیماریهای سل و بروسلوز دامی در استان آذربایجان شرقی کاهش یافت


رئیس اداره مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از کاهش قابل ملاحظه بیماریهای سل و بروسلوز دامی در استان خبر داد.
دکتر مهران علمداری از کاهش قابل ملاحظه بیماریهای سل و بروسلوز دامی در 4 ماهه اول سالجاری در گاوداریهای تحت پوشش دامپزشکی خبر داد و افزود بیماریهای سل و بروسلوز(تب مالت) از جمله بیماریهای قابل انتقال بین انسان و دام می باشد که به دلایل متعدد جز بیماریهای مهم در انسان و دام به حساب می آیند.
دکتر علمداری تاکید نمود که این دو بیماری در انسان مزمن و شدیدا تضعیف کننده بوده و به علت دوره درمان طولانی مدت از نظر اقتصادی نیز هزینه زیادی را به بیمار تحمیل می نمایند.
رئیس اداره مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان اعلام نمود: سازمان دامپزشکی کشور برنامه ها و دستورالعمل های متعددی برای کنترل این بیماریها دارد از جمله این برنامه ها می توان واکسیناسیون دامهای حساس به بیماری بروسلوز اعم از گاو و گوسفند و نیز تست ، شناسایی و حذف دامهای آلوده به بیماری در گاوداریهای تحت پوشش را نام برد.
دکتر علمداری گفت:در نتیجه تلاشهای همکارانمان در اداره کل دامپزشکی استان و شبکه های دامپزشکی شهرستانهای تابعه در چهار ماهه اول سالجاری کاهش قابل ملاحظه ای در در دامهای آلوده به این بیماری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته مشاهده می گردد که در سال گذشته در چهار ماهه اول سال 31 راس گاو مسلول و 5 راس گاو بروسلوزی شناسایی و کشتار گردید در حالیکه در سالجاری 7 راس گاو مسلول و یک راس گاو آلوده به بروسلوز شناسایی و کشتار گردیده اند.

 

----------------------------------

 

در اداره کل دامپزشکی استان یزد صورت گرفت: جلسه هماهنگی مراکز مایه کوبی با حضور مدیر کل


جلسه هماهنگی مراکز مایه کوبی مستقل با حضور مدیر کل دامپزشکی استان ، معاونت فنی ، رییس اداره دارو و درمان وجمعی از مسئولین مراکز مایه کوبی در اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

دکتر حدادزاده مدیرکل دامپزشکی یزد در این جلسه وفاق و همدلی در کار و همگامی با اداره کل را توشه اصلی بخش خصوصی جهت پیشرفت و خدمت رسانی بهتر برشمرد و گفت اداره کل دامپزشکی استان جهت تحقق اهداف و سیاست های پیش رو در خصوص مراکز مایه کوبی در استان همراه و در کنار اینگونه مراکز خواهد بود.
در ادامه دکتر پورامراللهی رییس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان یزد در این باره تاکید کرد: کلیه واکسن های تحویلی توسط مراکز مایه کوبی با رعایت کلیه ضوابط و مقررات باید تزریق گردد و اداره کل نیز در این راستا جهت رفع مشکلات پیش رو تلاش لازم را صورت خواهد داد.

-----------------------------------

 

از ابتدای شهریور عرضه هرگونه گوشت بوقلمون، بلدرچین و کبک پرورشی غیر بسته بندی در کرمان ممنوع می شود

بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان کرمان از ابتدای شهریور ماه سالجاری نسبت به جمع آوری و امحاء هرگونه گوشت بوقلمون، بلدرچین و کبک پرورشی فاقد بسته بندی اقدام می نمایند. مدیر کل دامپزشکی استان ضمن تاکید بر مخاطرات بهداشتی حاصل از عرضه هرگونه فرآورده خام دامی غیر بسته بندی و فله که نظارت بر آنها صرفا از وظایف دامپزشکی می باشد، عنوان کرد: اینگونه فرآورده ها می بایستی ابتدا در کشتارگاههای مجاز طیور تحت نظارت دامپزشکی کشتار و سپس در بسته بندی های مخصوص همانند گوشت مرغ بسته بندی شده و وارد بازار مصرف گردند.
دکتر زید آبادی در خصوص مواردی که نیاز به قطعه بندی وجود دارد اظهار داشت: در صورت نیاز به قطعه بندی بخصوص در مورد گوشت بوقلمون ضروری است پس از کشتار در کشتارگاههای طیور به کارگاههای بسته بندی تحت نظارت دامپزشکی و دارای پروانه بهره برداری انتقال و پس از قطعه بندی، بسته بندی و درج تاریخ تولید و انقضاء به صورت بسته بندی تازه یا منجمد وارد بازار مصرف شوند.
مدیر کل دامپزشکی استان در خصوص عرضه گوشت شتر مرغ تاکید کرد: اینگونه پرندگان صرفا در کشتارگاه دام کشتار و پس از بازرسی بهداشتی، ممهور به مهر دامپزشکی شده و در قصابیهای مجاز و یا فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای تحت نظارت دامپزشکی عرضه گردند.
وی هشدار داد: هرگونه کشتار شترمرغ در خارج از محیط کشتارگاه دام ممنوع و بازرسین بهداشتی در صورت مشاهده هرگونه گوشت شترمرغ فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی نسبت به جمع آوری و معدوم سازی آنها برابر مقررات اقدام و با متخلفین برابر مقررات برخورد خواهند نمود.
مدیر کل دامپزشکی استان در پایان از ممنوعیت هرگونه عرضه تخم مرغ و تخم سایر پرندگان  بخصوص تخم بلدرچین فاقد نشانه گذاری و همچنین فاقد تاریخ تولید و انقضاء از تاریخ مذکور خبر داد و اعلام کرد: هرگونه تخم بلدرچین می بایستی در بسته بندیهای بهداشتی که در کارگاههای مجاز تحت نظارت دامپزشکی بسته بندی گردیده اند وارد بازار مصرف گردند و عرضه تخم بلدرچین به صورت غیر بسته بندی ممنوع می باشد.

----------------------------------

 

افتتاح مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی تلفنی دامپزشکی جنوب استان کرمان


همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن(ع) ، مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی تلفنی در خصوص مسایل مرتبط با دامپزشکی در اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان راه اندازی شد.
شهروندان جیرفتی با شماره تلفن 1512 و دیگر هم استانی ها با شماره 03481512 می توانند مشکلات، معضلات و پیشنهادهای خود را در خصوص مسایل دامپزشکی منطقه از طریق تماس با این شماره مطرح نمایند.       

 

 

 

                   

نظر شما
ادامه