کد خبر: ۶۵۱۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: چون حوزه دامپزشکی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است به شکل کلی اعتبارات مربوط به خشکسالی نیز از این طریق تخصیص داده می‌شود ولی تاکنون اعتباری برای جبران خسارات خشکسالی به ما ابلاغ نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  دیار آفتاب، «دکتر محسن شانقی» گفت: تاکنون اعتباری برای جبران خسارات خشکسالی ابلاغ نشده ولی ما با توجه به‌پیش بینی‌ها و نامه‌نگاری‌هایی که با سازمان دامپزشکی در خصوص عوارض و تبعات خشکسالی داشته ایم اعتباراتی را پیش‌بینی کردیم و به سازمان اعلام کردیم و پیگیری‌ها از طریق سازمان در جریان است که بر اساس خسارت هر استان به‌خصوص در بحث بیماری‌ها که مربوط به حوزه ماست ابلاغ می‌کنند.

شانقی تصریح کرد: چون حوزه دامپزشکی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است به شکل کلی اعتبارات مربوط به خشکسالی نیز از این طریق تخصیص داده می‌شود و این کار بر اساس فاکتورهایی به هر بخش تعلق می‌گیرد تا به تولیدکنندگان پرداخت شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی همچنین در پاسخ به گلایه دامداران استان از وضعیت توزیع نهاده‌ها و کیفیت پایین برخی سهمیه‌های خوراک دام گفت: بحث توزیع نهاده‌های در حیطه وظایف جهاد کشاورزی است و بخش عمده ای بصورت مستقیم به مرغداری ها و دامداران تخصیص داده می شود اما بخشی از نظارت بر کار کارخانه‌های تولید خوراک از طریق مسئولین فنی بر عهده دامپزشکی است که کیفیت و آنالیز جیره انجام می‌گیرد ولی متأسفانه مواد اولیه نیز کیفیت مناسبی ندارد و گاها تقلب‌هایی نیز در زمانی صورت می‌گیرد که محموله جابجا می‌شود که چند مورد را در این خصوص به مراجع قضایی معرفی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: بعضا در حین بارگیری و حمل‌ونقل ضایعاتی را به محموله خوراک اضافه می‌کنند که کیفیت آن پایین خواهد آمد و دامدار در زمان استفاده دچار مشکل می‌شود و این‌ها اتفاقاتی است که در شرایط کمبود علوفه و نهاده به وجود می‌آید ولی کارخانه‌هایی که از دامپزشکی پروانه دارند به‌صورت ماهانه مورد آنالیز کیفی قرار می‌گیرند و آلودگی و بار میکروبی تولیدات آن‌ها بررسی می‌شود و اگر مشکلی وجود داشته باشد از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

شانقی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که در کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور تقلبی رخ بدهد سریعاً جلوی فعالیت آن‌ها گرفته خواهد شد و به مراجع قضایی یا تعزیرات معرفی می‌شوند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
United States of America
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
0
0
مدیر کل محترم ، لطفا اعتباری برای کارمتدان خود هم درخواست کنید از عید نه اضافه کاری نه ماموریت مخصوصا شهرستان ها که هیچی تخصیص داده نمیشه
نظر شما
ادامه