کد خبر: ۶۵۱۳۸

حکیم مهر: در حالی که سازمان ملی استاندارد می گوید تاکنون هیچ ذرت و کنجاله آلوده ای وارد کشور نشده است، یک نماینده مجلس با اشاره به آلوده شدن کنجاله و ذرت‌های موجود در گمرک و سوله های مخصوص، گفت: سازمان ملی استاندارد قصد داشت با یک سم خاص، جواب آزمایش آلودگی این محصولات را منفی اعلام کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «محمد حسن آصفری» با بیان اینکه در سال 1397 و 1398 چهار محموله کشتی کنجاله و ذرت توسط پشتیبانی دام جهاد کشاورزی وارد کشور شده است، اظهار داشت: در همان سال بخشی از این کالاها که از کشورهای مختلفی وارد شدند، توزیع شدند. برای توزیع این مواد باید چند مرحله آزمایش صورت بگیرد تا اگر احیاناً مشکلاتی دارند وارد چرخه استفاده برای دام و طیور نشوند.

وی افزود: بخشی از این مواد در بنادر باقی مانده است که متأسفانه به دلیل عدم نگهداری مناسب و بهداشتی، دچار کپک زدگی شده استاخیراً گزارشی دریافت کرده بودم که سازمان ملی استاندارد دنبال این است که با وارد کردن یک سم خاصی، این مواد را وارد پروسه آزمایش و استفاده در داخل کشور کند.

نماینده مردم اراک در مجلس درباره این سم توضیح داد: کسانی که معتاد هستند و قصد دارند در آزمایشگاه آزمایش بدهند، ماده خوراکی را استفاده می کنند تا جواب آزمایش آنها منفی شود. این سم نیز چنین عملکردی دارد. این سم در حقیقت سبب می شود کنجاله ها و ذرت های آلوده در لحظه آزمایش، نشانی از آلودگی در خود نداشته باشند.

وی با هشدار نسبت به انجام چنین کاری توسط سازمان ملی استاندارد، تصریح کرد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد، مطمئناً نه تنها جلوی آن را خواهیم گرفت بلکه برخورد نیز خواهیم کرد که سازمان ملی استاندارد در بیانیه ای این موضوع را رد کرده است.

توضیح سازمان استاندارد

به گزارش فارس، سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این رابطه اعلام کرد: با تمهیدات اتخاذ شده در سازمان ملی استاندارد ایران تاکنون هیچ ذرت و کنجاله آلوده ای وارد کشور نشده و این سازمان همیشه خود را متعهد به حفظ ایمنی و سلامت مردم می داند و به عنوان یک سازمان حاکمیتی مقید به رعایت استانداردهای اجباری به ویژه در مورد مواد غذایی است.

همچنین سازمان استاندارد خواسته تا اگر مستنداتی درباره ادعای مطرح شده وجود دارد، به این سازمان ارائه شود تا بررسی و پیگیری لازم در مورد آن صورت گیرد.

 

نظر شما
ادامه