کد خبر: ۶۵۱۱۹

حکیم مهر: رییس اتحادیه مرغداران گیلان گفت: به دلیل قطعی برق تلفات مرغ در بخش هایی از گیلان افزایش یافته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «فرهاد گیاهی» گفت: به دلیل نواسات برق و قطعی برق گزارشاتی از مرغداران مبنی بر تلفات مرغ را دریافت کرده ایم.

وی افزود: بیشتر تلفات در شهرستان سیاهکل و اطراف شهرستان  صومعه سرا گزارش شده است و فرمانداری های این شهرستان و ادارات دامپزشکی را برای پیگیری این موضوع در جریان گذاشته ایم.

گیاهی ادامه داد: ادامه قطعی برق واقعا آسیب پذیری مرغداران را بالا می برد و در نهایت افزایش تلفات موجب کاهش سودآوری مرغداران می شود.

رییس اتحادیه مرغداران گیلان ادامه داد: قطعی های برق منجر به ضرر این قشر از تولیدکنندگان خواهد شد و ما از مرغداران خواسته ایم که از ژنراتورهای برق استفاده کنند.

وی افزود: اما مرغدارانی هستند که فاقد ژنراتور هستند و خرید آن هم به دلیل گران قیمت بودن برایشان امکانپذیر نیست.

گیاهی، با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ واحد مرغداری در گیلان وجود دارد که بیش از ۴۰ درصد این واحدها استیجاری هستند، خاطرنشان کرد: برخی از مرغدارانی که واحدهای اجاره ای دارند، برایشان صرفه اقتصادی ندارد که ۸۰۰ میلون تومان هزینه کنند تا ژنراتور داشته باشند.

وی تصریح کرد: بیشترین مرغداری های گیلان در شهرستان صومعه سرا مستقر هستند و لازم است تدابیر ویژه ای برای این قشر زحمتکش اندیشیده شود تا با تلفات مرغ زحماتشان هدر نرود.

 
نظر شما
ادامه