کد خبر: ۶۵۰۱۴

حکیم مهر: مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور با بیان این که قاچاقچیان دام، امروز به عامل جنگ اقتصادی بر علیه کشور تبدیل شده‌اند، گفت: میش‌های جوان که مولد ژنتیکی دام کشور بوده بهتر از دام‌های نر توسط قاچاقچیان خریداری می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «افشین صدر دادرس» اظهار کرد: تأمین خوراک دام با مشکلات زیادی مواجه شده است دولت ساماندهی دام سبک را از بهمن ماه گذشته به فراموشی سپرده به طوری که همه دامداران اکنون در حال ورشکستگی هستند، روز گذشته در شهرستان شاهرود همه دامداران از تخصیص نیافتن نهاده شاکی هستند، به ویژه با توجه به خشکسالی شدیدی که در بسیاری از نقاط کشور وجود دارد بیش از پیش دامداران را با محدودیت در تأمین علوفه مواجه کرده است.

وی افزود: تا کنون از دامداران هیچ حمایتی نشده است، تعداد محدودی طرح و برنامه بر کاغذ مطرح شده اما برای اجرای آن‌ها تأمین اعتبار نشده است، دولت در روزهای آخر فعالیت خود عملاً برای حفظ دامپروری و دامداری کشور اقدامی نمی‌کند.

طرح صادرات دام سبک هنوز اجرایی نشده است

مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور در پاسخ به این سئوال که به تازگی دولت مجوز صادرات دام سبک را صادر کرده است اظهار کرد: تا کنون این موضوع فقط در رسانه‌ها مطرح شده و در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است.

صدر دادرس افزود: در بسیاری از نقاط کشور دامداران ورشکسته شده‌اند و در حال فروش دام‌های خود هستند به طوری که دام‌های مولد به کشتارگاه فرستاده می‌شوند دولت نیز به قدری فرصت‌ها را از دست داده که قاچاق دام رونق گرفته است حتی میش‌های جوان که مولد ژنتیکی دام کشور بوده بهتر از دام‌های نر توسط قاچاقچیان خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع هشدار برای مسئولان کشور است که بدانند قاچاقچیان دام امروز به عامل جنگ اقتصادی بر علیه کشور تبدیل شده‌اند، در نواحی غربی کشور، کاه نیز قاچاق شده و هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نمی‌شود.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور تصریح کرد: امید است دولت آینده به ساماندهی وضعیت دام توجه بیشتری داشته باشد و برای حل مشکل تامین نهاده‌ها اقدام ویژه بکند و آن را در اولویت قرار دهد زیرا این مسئله در کوتاه مدت به توجه ویژه نیاز دارد.

 
نظر شما
ادامه