کد خبر: ۶۴۹۷۰

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از حمله یک قلاده گرگ در ملایر خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «مهدی صفی خانی» اظهار کرد: یک قلاده گرگ در حوالی روستای نامیله و می‌آباد مشاهده شده و بین دو تا سه نفر از اهالی و باغداران منطقه را مورد گزش قرار داده است.

وی  با بیان اینکه مجموعه محیط زیست ملایر در این حوزه ورود یافته و نگرانی مجموعه محیط زیست از هار بودن حیوان است چراکه می‌تواند بیماری را منتشر کند، تصریح کرد: تلاش بر زنده‌گیری حیوان برای انجام آزمایشات تخصصی و اطمینان از عدم هار بودن حیوان را داریم، اما در صورتیکه امکان زنده‌گیری حیوان وجود نداشته باشد، با اسلحه‌های بیهوش‌کننده حیوان را خواهیم گرفت تا آزمایشات لازم بر روی حیوان انجام شود.

وی ادامه داد: حیوان در برخی ساعات روز مشاهده شده  اما در ساعت مورد نظر شرایط مناسبی برای شکار حیوان وجود نداشته، چرا که باغات ملایر به‌صورت پستی و بلندی بوده و ممکن است هنگام شلیک با خطا مواجه شویم.

صفی‌خانی گفت: اهالی روستای منطقه نامیله و می‌آباد و باغداران این مناطق باید از گذاشتن پسماند در جلوی منازل و باغات خود خودداری کنند چرا که انجام  این امر موجب جذب حیوان می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی تصریح کرد: این گرگ تا کنون دو تا سه نفر از اهالی این منطقه را مورد گزش قرار داده که امیدواریم به‌زودی نیروهای محیط زیست حیوان را بگیرند تا رعب و وحشت مردم منطقه از بین برود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای مستقر در منطقه لشکر در ملایر حضور دارند تا در صورت مشاهده حیوان عملیات زنده گیری این گرک را انجام دهند، به اهالی روستاییان و باغداران توصیه کرد در ساعات غروب و صبح هنگام از تنها گذاشتن خردسالان و سالمندان در مناطق باغی و کوچه‌های روستا خودداری کنند.

وی گفت: شهروندان باید از نزدیک شدن به لانه گرگ‌های و دستکاری توله‌های آنها در فصل زاد آوری خودداری کنند چرا که گرگ روحیه انتقام جویی داشته و در صورت آزار توله‌هایشان به انسان حمله می‌کنند.

 

نظر شما
ادامه