کد خبر: ۶۴۹۳۳

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان در دیدار با نماینده مردم شریف شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی ابراز نمود: حفظ و صیانت از سرمایه دامی، سلامت مواد غذایی و پیشگیری از بیماریهای دامی و زئونوز از مهمترین وظایف دامپزشکی است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان، «دکتر سید اکبر حسینی» رئیس شبکه به همراه «دکتر علی اکبر وندایی» معاون شبکه با حضور در محل دفتر «دکتر زهرا شیخی» نماینده مردم شریف شهرستان اصفهان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون موضوعات مختلف حوزه دامپزشکی به گفتگو پرداختند.

ابتدا دکتر حسینی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان به یکی از وظایف اصلی دامپزشکی یعنی نظارت بر سلامت فرآورده های خام دامی ازمزرعه تا سفره پرداخت و تقسیم بندی نظارت های بهداشتی را از مبدا تا انتها بر مراکز تولیدی، کشتارگاهها، مراکز بسته بندی و شرکتها، مراکز عرضه و فروشگاه های زنجیره ی مواد غذایی عنوان نمود.

وی درباره اینکه از بیش از یک هزار و 700 عامل عفونی و بیماری زا که در انسان ایجاد بیماری می نماید، حدود 49 درصد آن از حیوانات و انسان قابل انتقال می باشد، به مهم ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله هاری، سل، برسلوز و... اشاره و تصریح کرد: پیشگیری از بیماریهای زئونوز نیازمند تخصیص اعتبارات لازم می باشد، تا با توجه گستردگی حوزه فعالیت های دامپزشکی و اهمیت فراوان اجرای عملیات پیشگیری، مراقبت و نظارت ها، بتوان وظایف را به نحو مطلوب انجام داد، از عضو کمیسون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخواست نمود، تا این حوزه را بصورت ویژه حمایت کنند.

دکتر حسینی در مبحثی دیگر به نقش پر رنگ مجموعه دامپزشکی استان در امر صادرات  فرآورده های خام دامی به اقصی نقاط جهان و همچنین به عملکرد واکسیناسیون بیماری های دامی اشاره و گزارشی در این حوزه ها ارائه نمود.

در ادامه «دکتر زهرا شیخی» نماینده مردم شریف شهرستان اصفهان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان و رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه حرفه و کار دامپزشکی دارای اهمیت و گستردگی بسیاری است به این اهم اشاره نموده اند که نقش دامپزشکی در عرصه های اقتصادی کشور بسیار کمک کننده است.

در پایان این دیدار و گفتگو، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان از عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا با حمایت های خود از مجموعه دامپزشکی زمینه ایجاد کار مضاعف و تلاش بیشتر را فراهم آوردند زیرا بهره وران دامپزشکی افرادی زحمتکش، پرتلاش و تولید کننده واقعی هستند که با حمایت های مستمر دامپزشکی اقدام به تولید محصولات دامی در شرایط سخت می کنند و با حل مشکلات حوزه دامپزشکی خدمات به آنها تسهیل می گردد.

 

نظر شما
ادامه