کد خبر: ۶۴۸۱۳

به گفته مرکز فدرال بهداشت حیوانات روسیه مینک هایی که واکسن کرونای این سازمان را دریافت کرده اند، ایمنی در مقابل بیماری را به نوزادان خود منتقل کرده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، سال گذشته پس از آنکه دانمارک ۱۵ تا ۱۷ میلیون مینک را به دلیل شیوع ویروس کرونا معدوم کرد، سرنوشت میلیون‌ها مینک در اروپا در معرض توجه جهانی قرار گرفت.

اما به تازگی سازمان «راسلخوزنادزر» (سرویس فدرال دامپزشکی روسیه) اعلام کرده مینک هایی که واکسن ویروس کرونای Carnivak-Cov مخصوص حیوانات را دریافت کرده‌اند، ایمنی در مقابل بیماری را به فرزاندانشان نیز منتقل کرده‌اند.

این سازمان پس از برگزاری میزگردی درباره ریسک کووید ۱۹ در جمعیت حیوانات و اقدامات اجتنابی در این زمینه، خبر را اعلام کرد. سازمان ناظر بر کشاورزی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: طی این رویداد تاتیانا گالکینا مدیر آزمایشگاه جلوگیری از بیمار حیوانات کوچک اهلی در مرکز فدرال بهداشت حیوانات اعلام کرد حیوانات پس از دریافتCarnivak-Cov  ایمنی را به فرزندان تازه متولد شده خود منتقل کردند.

به گفته گالکینا در بدن توله‌های مینکی که مادرانشان در ماه ژانویه واکسینه شدند، ایمنی خارق العاده ای به وجود آمد.

مرکز فدرال بهداشت حیوانات روسیه همچنان به تحقیقات درباره میزان آنتی بادی در بدن فرزندان حیوانات واکسینه شده، ادامه می‌دهد.

واکسنCarnivak-Cov  در اواخر ماه مارس ثبت شد و تا به امروز تنها واکسن بازار برای حیوانات در مقابل ویروس کرونا است.

منبع: اسپوتنیک

 
نظر شما
ادامه