کد خبر: ۶۴۶۵۹
تعداد نظرات: ۴۱ نظر
قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور حقوقی و مجلس:
«دکتر محمدرضا درگاهی» در این نامه متصدی نیروی انسانی متخصص مراکز تلقیح مصنوعی را سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اعلام نموده است ...
 
 

حکیم مهر: اواخر سال گذشته بود که وزیر جهاد کشاورزی دستورالعمل نیروی انسانی متخصص مراکز و شرکت‌های موضوع تبصره ۲ ماده ۲ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی در حوزه دامپزشکی را ابلاغ کرد.

به گزارش حکیم مهر، خبر خوب و نکته حائز اهمیت در این دستورالعمل، بازگرداندن عملیات تلقیح مصنوعی به حیطه وظایف خانواده دامپزشکی بود. (اینجا)

 

اکنون پس از گذشت کمتر از سه ماه از ابلاغ این دستورالعمل، قائممقام وزیر جهاد کشاورزی در امور حقوقی و مجلس در نامه‌ای خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به فنی بودن موضوع نیروی انسانی متخصص مراکز تلقیح مصنوعی، آن را از وظایف حاکمیتی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی دانسته و متصدی آن را سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اعلام نموده است و اظهار داشته است که «دستورالعمل ساماندهی و استقرار شبکه تلقیح مصنوعی دام کشور» که در اردیبهشت ماه سال گذشته از سوی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده است، باید ملاک عمل قرار گیرد!

بدین ترتیب، وی مجدداً خواستار جدایی تلقیح مصنوعی از «دامپزشکی» و واگذاری آن به حوزه «مهندسی کشاورزی» شده است.

وی در بخش دیگری از این نامه، صدور پروانه مراکز دامپزشکی از سوی سازمان دامپزشکی کشور را مغایر قانون نظام جامع دامپروری کشور و قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی دانسته و خواستار بازنگری و صدور پروانه توسط سازمان نظام دامپزشکی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی، متن این نامه به شرح زیر است:

 
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
2
6
متاسفانه از این آشفته بازار دامپزشکی و جنگ و دعواهای همکاران خودمان در بخشهای مختلف دولتی و خصوصی دیگران استفاده لازم را برده و در آینده چیزی جز قالبی خالی از دامپزشکی باقی نخواهد ماند . متاسفانه حتی همکاران بخش خصوصی هم به جای متحد شدن و پیگیری امور مربوطه فقط در حال تخریب همکاران دیگر هستند در جریان انتخابات شورای نظام دامپزشکی مطالبی مطرح می گردید که تنها نتیجه آن آسیبهای جبران ناپذیر به بدنه مجموعه دامپزشکی و زمینه سازی سوء استفاده فرصت طلبان را فراهم آورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
ممنون نظام دامپزشکی
که پیش نویس این نامه را تهیه کردید انشای معاون نظام کاملا مشخص است
نظام دامپزشکی عامل امور دام جهاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
3
4
برابر شنیده ها سازمان نظام که داعیه دفاع از بخش خصوصی را دارد در برابر این اقدام که با منشا معاونت امور دام شروع شده ، حق احداث و صدور مجوز و فعالیت تلقیح مصنوعی را به امور دام داده است
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
2
0
این چه مسخره بازی راه انداختن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
3
9
در همه ی کشورهای جهان تلقیح مصنوعی جزئی از دامپزشکی است چون کار بالینی محسوب میشود.
دوستان جهاد لطفا حد و حدود کاری و علمی را رعایت کنند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
7
1
متاسفانه سازمان دامپزشکی در اقدامی خلاف قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و برخلاف سیاست های کلی نظام در خصوصی سازی و واگذاری امور مردم به تشکل ها و نظام های صنفی؛ مجددا در حال بازگرداندن امور صدور پروانه فعالیت به ادارات کل دامپزشکی است. این عقبگرد تاریخی و دستورالعمل های برخلاف قانون ؛ میبایست با شکایت سازمان نظام به نهادهای نظارتی و توسط دیوان عدالت اداری ابطال گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
سازمان دامپزشكي يك سازمان ............ پير وبي قدرت است
سازمان دامپزشكي خواب صدور پروانه ميبيند ولي حاكميت نظام جمهوري اسلامي مجالي براي كارهاي تصدي گري براي ارگان هاي دولتي نميگذارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
عزیز من قانون سازمان دامپزشکی یکی از مدون ترین و جامع ترین قانون هاست که همیشه افتخار ما دامپزشکان این بوده که به گفته بزرگانی همچون پروفسور تاج بخش، از سال 1315 ما قانونی به اسم تفتیش صحی حیوانات داشتیم که تا سال 50 بسیار کامل شد و شد قاون سازمان. این درحالی هست که خیلی از ارگان ها اصلا تا همین چند سال مبنای قاننونی نداشتند. مثل بهداشت محیط که سال 1387 به نظرم چند ماده قانونی براش تصویب شد و یا هم ین کشاورزی و شرکت ها ونظام کشاورزی هم در سال 92 قانونش تصویب شد. توی ماده 10 و سایر مواد قانون دامپزشکی هم به تفصیل صدور پروانه ها توضیح داده شده.
مشکل از اینجا شروع شد که عده ای رفتند و توی قاننون کشاورزی یک ماده برا دامپزشکی قرار دادند و در شلوغی مجلس هم رای اورد... وگرنه صدور پروانه ها از سوی سازمان حاکیمیتی امری بسیار بدیهی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
بله کاملا درست است وقت واکسیناسیون کرونا ادعا داریم مثل کادر بهداشت هستیم
ایا پروانه های درمانگاه و بیمارستان پزشکی را هم مانند بقالی و کفاشی و نانوایی اتحادیه صنفی می دهد یا وزارت بهداشت
نظام فقط فکر تامین حقوق نجومی معاونین خود است به هر طریق

اما ارزش پروانه سازمان دامپزشکی کجا و این کاغذ پاره رانتی نظام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
صدور پروانه دقیقا کار حاکمیتی است
لطفا قوانین را مطالعه کنید
داروخانه و درمانگاه و بیمارستان دامپزشکی شان بهداشتی دارد نانوایی و بقالی نیست که صنف پروانه بدهد
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
نظام یک تشکیلات بدون قدرت قانونی فقط برای ......... دامپزشکان بدبخت و ایجاد انحصار است تنها جایی که امیدی برامون مونده سازمان دامپزشکی است
دوستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
4
همه ی بد بختی ها و مشکلات سال های اخیر دامپزشکی ناشی از همین ماده 2 قانون بهره وری کشاورزی!!!!!!!!! هست . چه ربطی داره که اصلا قانون ما لابلای قانون کشاورزی باشه؟!!
وقتی دامپزشکی خودش از سال 1315 قانون داشته و از سال 1350 قانون مدون و کامل فعلی را مصوب داشته ، چرا عده ای رفتند توی مجلس و با لابی کردن، یک بند قاطی قانون کشاورزی گنجوندندو سالها دیدیم چقدر مشکلات برای مجموعه دامپزشکی کشور درست کردند؟!!
اگر قانون دامپزشکی اشکال داشت باید پیشنهاد اصلاح اون را از مجاری قانونی میدادند تا در مجلس تصویب بشه نه اینکه در بی خبری همه ی اهل فن یه ماده و تبصره بی ربط تو یه قانون بی ربط بچسبونن. مطمئن باشید بسیاری از نمایندگانی که به ماده 2 قانون کشاورزی رای دادند (که قسمتی از اون در مورد دامپزشکی هست) نمیدانستند که قانون دامپزشکی به اون جامعی وجود داره وگرنه اصلا اون ماده و تبصره را حذف میکردند و رای نمیدادند. یه نشانه ی خیلی بارز اینکه این ماده بدون توجه به قانون قبلی دامپزشکی تصویب شده اینه که اصلا اشاره ای نکرده که قانون قبلی چی میشه! ؟کان لم یکن یا ...؟
البته همه اینها از ضعف قسمت های حقوقی و پارلمانی سازمان دامپزشکی هست که دودش به چشم همه میره.
الان هم که الزام قانونی اون فقط یک رای دیوان عدالت اداری هست. انشااله در فرصتی مناسب این قضایا با حذف ماده 2 فیصله پیدا کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
1
4
خدایا از ذست تازه به دوران رسیده ها بر ما رحم کن
دامپزشک دولتی غرب مازندران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
4
2
1-تلقیح مصنوعی یک تکنیک محسوب است به توسط کار برهای دوره دیده یعنی خالی کردن اسپرم در بدنه رحم تحت شرایط مشخص واستاندارد با تحت نظر دامپزشکی که تجربه کار در امور تولیدمثلی ومامایی داشته باشد یعنی بتواند درصد ابستنی بالا +کاهش روزهای باز تحویل تولید کننده بدهد که در شرح وظایف جهاد نیست 2-بحث دوم انتخاب اسپرم است ومسایل اصلاح نژادی جهت تولید بالاوپرورش وارزش ژنتیکی دامهای برتر که در شرح وظایف همکاران جهاد یعنی دامپروران با همکاری دامپزشک وساز مان دامپزشکی است تفکیک تولید مثل با اصلاح نژاد کار درستی نیست چون به همدیگر وابسته اند به عبارت دیگر با اصلاح نزاد می توان به تولید بالاوبا کنترل بیماریهای تولید مثل به کاهش حذف دامهای با ارزش وافزایش تولید می توان کمک کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
دوست عزیز، این تکنیک درمان و مایه کوبی نیست، پس در شرح وظایف شما نیست، وظیفه ی مهندس علوم دام که متخصص تولید مثل هستش میباشد، تلقیح مصنوعی صرفا یک تکنیک میباشد نه فراتر، اینجوری که شما و همکارای شما دارن پیش میرن باید برای اصلاح پشم و گرفتن سم حتما یک فوق تخصص دامپزشکی نظارت داشته باشه، اگر شما پزشک بودی که گرفتن ناخن رو وظیفه ی متخصص پوست و مو میدونستی و افراد مجاز نبودند ناخن خودشونو بگیرند، دوست عزیز میدونم بیکاری در دامپزشکی بیداد میکنه، اما لزوما نباید به هر بهانه ی واهی که در تخصص شما نیست بیاید دخالت کنید. دامپزشک باید واکسن بزنه و بیماری رو درمان کنه و نه بیشتر! طبق استناد به قانون!
مهندس علوم دامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
4
6
همونطور که قبلا اشاره کردم، صرفا یک اشتباه خیلی مشخص و بدون برنامه ریزی و بدون بررسی قانون نظام جامع دامپروری کشور و اساسنامه نظام مهندسی کشاورزی بود،
حتی همون موقع که حکیم مهر خبر خوشحالی زد بلافاصله همه با استناد به قوانین درجا اقدام وزیر رو غیر قانونی و مغایر با حقوق اعلام کردیم که قرار شده بود در اصلاحیه ی جدید برداشته بشه و با انکه این مجوز منافی عمل مهندسین نیست اما به منزله ی ایجاد رقابت هست.
در همه ی دنیا تلقیح مصنوعی قسمتی از خدمات مهندسین علوم دامی هست چون تکنیک تولید مثلی هست و بیماری نیست که به بخش دامپزشکی مربوط باشد، و همونطور که ماده 11 دامپزشکی اعلام میدارد که درمان و مایه کوبی فقط نیاز به مجوز از دامپزشکی دارد و این موضوع نه واکسن هست و نه در درمان قرار میگیرد.و دقیقا از تخصص های علوم دامی هست که واحد های متعدد مختلف فیزیولوژی دام و تکنیک های تولید مثلی و اصلاح دام و... گذرانده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
چه تکنیک تولید مثلی باشه، چه تکنیک گوارشی و چه تکنیک تنفسی،،،انجام کار بالینی بر روی حیوانات در همه ی دنیا کار دامپزشک است و اینقدر این مرز بندی مهم است که در صورت انجام آن حتی توسط دامپزشک بدون لایسنس کار، هم برخورد میکنند چه رسد به مهندس علوم دام که درباره ی پرورش اقتصادی است و نه انجام کار بالینی!!
قطعا یکی از مصادیق نقض شدن استقلال و نیز حد و حدود فنی دامپزشکی کشور توسط شما دوستان جهاد همین مورد است.
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
ابتدا باید بیماری تولیدمثل دام را فهمید و سپس تلقیح کرد . بسیاری از تلقیح ها با مشکل مواجه است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
چرا چانه میزنی برادر من؟ کار بالینی شما باشه برای زمانی که دام بیمار شد، غیر اون چه در ایران چه کل دنیا وظیفت نیست، تو کل دنیا یه دیپلمه تلقیح میکنه و یا خود دامپرور و اگر نبوند سراغ تکنسین و در نهایت متخصص علوم دام، چرا بیخود و بی جهت ربطش میدی به دامپزشکی، عزیز من دانشگاه به شما یاد ندادند که شرح وظیفتون؟ فقط نظارت کشتارگاه و نسخه نویسی و مایه کوبی و فروش دارو هست نه بیشتر! هیچ تکنیکی به شما مربوط نیست به جز درمان، لطفا حد و حدود فعالیت حرفه ای خودتون رو بدونید و قبل از هر کلمه قانون رو مطالعه کنید تا جای سنگ پراکنی دوست و مطیع باشید و در چهارچوب قانون فعالیت کنید نه ادعا های واهی وگرنه قانون خوب شرح وظایف هر کس رو مشخص کرده و در تمام دنیا و ایران تلقیح مصنوعی طبق قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی، اساسنامه نظام جامع دامپروری و اساسنامه نظام مهندسی کشاورزی و.... جزئی از علوم دامی هست و به لحاظ اکادمیک هم تولید مثل از تخصص های مهندسی علوم دامی هست و جز مهندس به هیچ کس مربوط نیست حتی دامپزشک، شمام اگه میخوای تلقیح کنی بیا جهاد دوره ببین، امتحان بده، اگر قبولت کردن میتونی فعالیت کنی، غیر از اون در مورد مسئله ای که در صلاحیت شما نیست توضیح بی جهت ندین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
ابتدا باید شجره و تیپ دام را فهمید و محاسبات اصلاحی انجام داد و بعد تلقیح کرد، که باز این امر ارتباطی با دامپزشکی نداره
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
5
4
دوست عزیز تکنیک تلقیح مصنوعی اگر همراه با دامپزشک در تشخیص قابلیت تلقیح رحمی با معاینه دستگاه تناسلی ماده نباشد از کار ایی مطلوب برخوردار نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
دوست عزیز این همه دامپرور و دامدار و تکنسین تلقیح مصنوعی انجام دادن و اتفاقا از کارایی های مطلوبم برخوردار بود و دارید میبیند که همه هم راضی هستند و کسی شکایت نکرده، پس بهتره خودتون رو فریب ندین. اگر کارایی بالاتر میخواید باید به متخصص فیزیولوژی علوم دامی و متخصص اصلاح نژاد دام مراجعه کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
از کی تا حالا لیسانسه دامپروی که phdفیزیولوژی دام و... گرفته لقب متخصص به خودش گرفته!؟
ممبعد خودتون خودتونم رزیدنت و اینترن و... خطاب کنید
اما خب مرز بین رویا و واقعیت به اندازه منطق بعضیا باریک و کوتاه نیست
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
از بس از بیماری ها خوندین و اسم انگل و باکتری یادگرفتین یادتون رفته کنارش باید یکمم مطالعه عمومی داشته باشین.
کسی که واردمقاطع تحصیلی تکمیلی چه ارشد چه دکترا میشه متخصصه و البته غیر از دکترایی عمومی که اسمش روشه یعنی عمومی و غیر متخصص!کسی که با مدرک عمومی مثل لیسانس دوره ی خاصی رو در زمینه ای میگذرونه متخصص محسوب میشه و اسم تخصص و متخصص بودن در چارت معرفی رشته اومده هم برای دامپروری و هم در مقطع لیسانس . اما ................. جز اسم چهارتا انگل و ویروس قارچ هیچی بلد نیستند .............. امیدوارم شما مطالعه کنید که بعید میدونم .حداقل اسم متخصص رو تو گوگل سرچ کنید شاید بدردتون خورد تو مورد خنده ی کسی قرار نگیرید. تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
4
4
تلقیح مصنوعی جزو کارهای اساسی دامپزشکی می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
3
3
تلقیح مصنوعی فقط بایستی با نظر دامپزشکی صورت پذیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
4
2
چه جمله ای زیبا مهندس علوم دامی متخصص تولید مثل میگردد شما متولیان امور دام کشور همینکه صنعت گاو شیری را در مرحله ور شکستگی بردید کافیه که طبق آمار دامهای آبستن و بارور را به کشتارگاه ارسال میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
تعجبی ندارد، شمایی که هنوز کوچکترین اطلاعی از نبود نهاده و قیمت های دستوری و خشک سالی و.... نداری میندازی گردن مهندسین علوم دامی، کسی که نه بلده بیماری تشخیص بده و نه کار عملی بلده و با تشخیص های غلط و داروهای اشتباه و دادن دارو به چند برابر قیمت به دامدار میده احتمالا شما نیستید که!
هر وقت فهمیدی تولید مثل یکی از تخصص های علوم دامی هست که به دامپزشکی هیج ربطی نداره، هر وقت متوجه شدین که مهندس خودش سونوگرافی میکنه و باروری تشخیص میده، هر وقت فهمیدی دامداری که گاو نه ماه ابستن سنگین رو میفرسته به کشتارگاه از نبود سونوگرافیست نیست، از نبود نهاده هست و هزینه های سنگین و و مثل کبک سر از برف در آوردید.و متوجه شدین در اطراف چه میگذره بعد اینو اونو متهم کنید، نتیجه ی اتهام زنی هم همین وضع حال منفعل شماست، شما همین که اصول فارماکولوژی و محاسبه دز دارو رو درست یادبگیرید خودش جهاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
پس اینطوری که میگی، کل دستگاه تناسلی گاو مال شماست؟ بقیه دستگاه هاش برای دامپزشکان؟؟؟، میگم دستگاه گوارش هم به تولید گاو ربط داره ها، اونم تقدیم کنیم؟؟؟
خدا لعنت کنه اون کسی که تو این مملکت شما لیسانسه های جهاد رو برای دکترهای دامپزشک تصمیم گیر کرد( البته خیلی از مدیرای جهاد همین لیسانسم ندارن)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
.................................
چون اسمت دامپزشک هست فقط درمان به شما مربوطه، علوم دام اسمش روشه علم های مرتبط با دام!!! شما فقط درمان کن و واکسن بزن! بقیش به شما هیچ ارتباطی نداره! ژنتیک، تغذیه، اصلاح نژاد، پیشگیری و بهداشت، تلقیح مصنوعی، کلونینگ، ای وی اف، طرح توجیهی، ساختن دامپروری و مرغداری، ارزیابی دام و طیور،تشخیص آبستنی با سونو وجیره نویسی، مدیریت همه و همه مربوط به علوم دام هست و کار شما فقط اینه مریض شد بیای تشخیص بیماری بدی ........................................
اگرشما دکتری ما هم مهندسیم! همون مدیر های جهاد با فوق دیپلم تحصیلات مدیریتیشون از شما که دو واحد اقتصاد و مدیریت پاس نکردی بهتره چون اونا باهمون فوق دیپلم حداقل 4 واحد مدیریت و اقتصاد دام و طیور گذروندند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
هنوز اسمش تو وبسایت واحدهای دانشگاهیتون هست شما دامپروری خوندی و وظیفه ات فراتر از پرورش و دامداری نیست دوست من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
کلاس چندمی هستی که اسمشو تو واحد های دامپروری دانشگاه میگردی؟ ان شا الله که تو مزرعه رفتی متوجه میشی جز نگاه کردن وظیفه ای نداری و هیچ واحد دام و طیورم از شما استفاده نمیکنه که حقوق مفت نده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
وظیفه ما کار یدی و پرورش و دامداری نیست که
محل کارمونم اسمش مطب نه مستقر شدن در طویله
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
دوست عزیز شما مشکلت اینجاست که به قول خودت شش سال درس خوندن هنوز فرق دامدار و دامپرور و مهندس رو از هم هنوز یاد نگرفتی ........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
1
0
لطفا پاسخ وزیر جهاد به نامه آقای درگاهی را هم درج کنید. روز گذشته وزیر جهاد طی نامه ای محکم بر دستورالعمل تبصره 2 ماده 2 قانون افزایش بهروری تاکید کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
نمیتونه تاکید کنه .کارش غیر قانونیه خود وزیرم میدونه که روزهای اخرشه و ئر حدی نیست که قانون رو تغییر بده و صرفا موافقت کننده هست. هیچ پاسخی هم تاکنون ندادند !خودم در دفتر وزارتی هستم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
3
3
در تمام دامداریهای شیری کارهای تولید مثلی و مامایی و کنترل ورم پستان را دامپزشکان فارم انجام میدهند تخصص بیماری های تولید مثل و مامایی در دانشکدههای دامپزشکی تدریس وبه دامپزشکان داده می شود و حالا شما میگویید مال مهندس امور دام است ورشکستگی دامداریهای شیری بالاخص در روستاها از گرانی نهادهای دامی وارزانی شیر و سوئ مدیریت شما مدیرانی که مدعی هستید از شکم مادرتان درس مدیریت فارم را خوانده اید است نه اشتباه در نسخه نویسی ویا اشتباه در تشخص آبستنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
فکر میکنم در رویاهایتان فقط فار ها این گونه به تصویر کشیده شده اند، جایی که مهندس هست دامپزشک چکاره است؟ صفرتاصد دام با مهندس هست دام سالی یه بار زایمان میکنه که اونم به حضور سما غیر سزارین نیاز نیست، تولید مثل بیماری نیست که تو هر بعد ان دخالت میکنید، تکنیکی است که به شما ارتباطی ندارد و با مهندس فارم هست و تحت نظارت مهندس میتونید به کار بپردازید، دست از خیالبافی و رویا بافی بردارید
قاع رحمانی پیرادامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
1
0
سە چیز در ایران توهین به انسانیت و ارزشها و بە زیر کشیدن پرچم درخشان علم بود:
۱) رفتن سازمان دامپزشکی کشور زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی
۲) دادن امتیازات خاص و اولویت قرارردادن در آزمونها بخصوص استخدامی ها برای فرزندان شهدأ و جانباز و...
۳) ملاک عمل شرط احراز سن برای افراد عادی در ورود به خدمت پس از آزمونها و حذف کردن این سد برای فرزندان شهدا جانباز ایثارگر و.. با همون شرایط سن
در ادامه متنم را بایک واقعیت شروع میکنم:با مراجعهٔ یک مهندس دامپروی به یک فارم و دیدن پرولاپس رحم در گاو تازه زایمان کرده ، مهندس عزیز کارانکولهای روی رحم ماده گاو رو مشاهده میکنه و دستور به کشتار دام مید هد و خیال میکنه عوارض پاتولوژیکی بروی رحم ست !! چرا چون ایشان آناتومی نخوندن ، مامایی دامپزشکی و بیماریهای درونی دامرو نخوندن پس طبیعیه ندونن چیه .... آخه کجای دنیا کار تلقیح رو یک دیپلم و مهندس علوم دامی انجام میده ....! مگه تلقیح الکیست .؟! شما هنوز تشخیص جس زرد آبستنی رواز جسم زرد مقاوم کیستیک ویا از کیست نمی دهین چجوری بدون در نظر گرفتن شرایط دام شاید دام تب داشته باشه شاید بیمار باشه شاید دام مبتلا به مو متریت باشه .... اقدام به امر مهم تلقیح میکنین!!؟؟ نمی دونم کدوم قانون به شما چنین اجازه ایی رو داده ؟!،حتی خود دامدار در همون لحظه بهش یاد بدین کار شما مهندسین رو انجام میده ولی آیا اینکار توهین به ارزشها وبه این مخلوقات زبان بسته نیست............؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این کار کار تکنسین های دامپزشکی و دامپزشکها و کلنسینهای ماماییست نه شما
پاسخ ها
مهندس علوم دامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
سلام هر سه نظر ابتدایی شما کاملا درست.
واقعیت اینه که اگر در فارم کار کرده باشی از هر صدتا تلقیح مصنوعی نهایتا یک یا دو نمونه از این موارد خاص پیش میاد و اینکه شما نسبت به علوم دامی هیچ اطلاعاتی نداری که برعکس تفکر شما آناتومی و فیزیولوژی و خصوصا فیزیولوژی تولید مثل از دروس تخصصی اون ها هست و شناسایی و تشخیص بیماری و ناهنجاری رو هم در دانشگاه و هم در دوره های تخصصی تلقیح مصنوعی فرا گرفتند، اتفاقا بحث تشخیص موارد نادری که گفتید به کنار چون دامی که ناهنجاری داره باید از سطح گله حذف بشه نه درمان که هزینه ی اضافی از دامدار گرفته بشه و گویا شما بیشتر به فکر سود خودتی نه اون دامپرور زحمت کش!
شما وقتی توانایی شناسایی تیپ و خواندن شجره و کاتالوگ اسپرم و محاسبات ضرایب اصلاحی ژنتیکی رو نداری چطور به خودت میتونی اجازه ی تلقیح بدی؟؟؟ دام بی بازده رو میخوای تحویل مردم بدی؟؟یا فکر کردی نیازی نیست ضرایب همخونی رو بررسی کنی و هر دامی رو میتونی با دام دیگه رو هوا بدون در نظر گرفتن مسائل ژنتیکی تلقیح کنی؟؟ و یا لابد میخوای بگی با فوق دیپلم دامپزشکی یا لیسانس و ارسد انگل شناسی و باکتری شناسی از ژنتیک و اصلاح نژاد هم میدونی؟ :)
سوال دیگه از شما اینه که چطور با مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا نهایتا لیسانس آزمایشگاهی به خودت اجاره ی کار میدی؟؟ جایی که مهندس و دامپزشک هست پیرا دامپزشک باید فقط نگاه کنه و صلاحیت اظهار فضل نداره، دلیلشم واضح هست سطح تحصیلات پایین!!
دوتا مطلب مختصر یادگرفتن در رابطه قارچ و انگل که ربطی به تلقیح مصنوعی نداره! لطفا واقع بین باشید.
صحنه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
0
1
وظیفه دامپزشک فقط تشخیص بیماری،درمان وبرنامه واکسیناسیون دام وطیوره.الباقی کارهای دام وطیورمربوط به مهندس دامپروی است.پس ماکه ۴سال عمرمون دردانشگاه صرف کردیم وظیفه ما چیست؟لطفا خواهشن یه جواب منطقی بدین ممنون میشم.
نظر شما
ادامه