کد خبر: ۶۴۴۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سید بهمن نقیبی» افزود: اجرای طرح اجباری شدن سته‌بندی تخم‌مرغ نیازمند برگزاری چند جلسه هماهنگی است که نمی‌توان زمان دقیقی را برای آن‌ اعلام کرد ...

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضعیت اجباری شدن بسته بندی تخم مرغ گفت: هم اکنون با برگزاری جلساتی در حال رایزنی هستیم تا به نتیجه نهایی برسیم، هرچند بر مبنای برنامه ملی ارتقای کیفیت بهداشتی تخم مرغ، بسته بندی برای تمامی محصولات پروتئینی از جمله تخم مرغ باید اجرایی شود، اما هنور به جمع بندی نهایی نرسیدیم چرا که این موضوع نیازمند برگزاری چند جلسه هماهنگی است که نمی توان زمان دقیقی را برای آن‌ اعلام کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سید بهمن نقیبی» درباره آخرین وضعیت آنفلوانزای حاد پرندگان اظهار کرد: طی یک ماه اخیر رخداد جدیدی از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در واحدهای مرغداری نداشته ایم و بیماری در کانون های قبلی هم‌ منتفی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر رخداد های بیماری آنفلوانزا در نیمه دوم سال گزارش می شود، افزود: گرچه مواردی از گزارش بیماری در نیمه اول سال هم داشتیم، از این رو به مرغداران همیشه توصیه کردیم که مراقبت های لازم را به عمل آورند، چنانچه در طیور بومی و روستایی تلفات غیرعادی رخ داد، سریعا به ما اطلاع دهند.

نقیبی با اشاره به اینکه گزارشی از تلفات انسانی ناشی از بیماری تب کریمه کنگو نداشتیم، بیان کرد: تب کریمه کنگو در حیوانات فاقد علایم بالینی است، از این رو نمی توان بر مبنای علایم ظاهری، دام را جدا کرد.

معاون بهداشتی و‌ پیشگیری سازمان دامپزشکی شیوع تب کریمه کنگو و افزایش فعالیت کنه ها در فصل گرما را تهدید جدی دانست و گفت: اگر مردم توصیه ها را رعایت کنند، در صورت بیماری تلفات انسانی نخواهیم داشت.

این مقام مسئول در توصیه ای به خانوارها بیان کرد: با توجه به انتقال بیماری از طریق گوشت، لاشه ها به مدت ۲۴ ساعت در پیش سرد کشتارگاه های مجاز نگه داری می شود که با این وجود بر فرض ابتلای دام به تب کریمه کنگو، گوشت کاملا پاک به بازار عرضه می شود، از این رو بارها به افراد توصیه کرده ایم که از کشتار غیرمجاز و خرید گوشت در کنار جاده اجتناب کنند چرا که این موضوع تهدید بسیار بزرگی محسوب می شود.

نقیبی با تاکید بر رعایت حفاظت شخصی از سوی دامداران بیان کرد: دامداران در صورت دیدن کنه روی بدن دام از کشتن آن خودداری کنند و در خصوص تماس با دام مسائل شخصی را رعایت کنند تا نگرانی ها مبنی بر انتقال بیماری کاهش یابد.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
1
7
آخه بسته بندی تخم مرغ بجز گرونی چه توجیه علمی در این کشور داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
0
6
آقای دکتر این ها را بعدا هم میشه پیگیری کرد لطفا تا دولت فعلی هست پیگیر قانون تسری باشید چون با این حقوق ها و با این گرانی ها تا آخر سال کارمندان سازمان به فنا می روند
با تشکر از حکیمی مهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
4
اجباری شدن بسته بندی هیچ سودی ندارد در تمام دنیا این روال که هم بسته دی و هم فله با توجه به سلیقه ها وجود دارد
................. اکنون در اجرای ان متوجه این مشکات شده اند
نظر شما
ادامه