کد خبر: ۶۴۴۰۸

مدافعان و طرفداران حقوق حیوانات در انگلیس روز شنبه چهار انبار توزیع «مک دونالد» را که مواد غذایی یک هزار و ۳۰۰ رستوران را تامین می‌کند، محاصره کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، اعضای گروه موسوم به شورشیان حیوانات (انیمال ربلیون) از ظهر امروز با کامیون و نصب سازه‌های حصیری، مسیر ورود خودروهای باربری مک‌دونالد را در چهار شهر «همل همپستد»، «بیزینگستوک»، «کاونتری» و «منچستر» مسدود کرده‌اند. آن ها می‌گویند که این اقدام را در اعتراض به نقش و تاثیر فعالیت مک‌دونالد بر تغییرات اقلیمی انجام می‌دهند.

این رستوران زنجیره‌ای ضمن بررسی تاثیر این اقدام اعتراضی بر تامین مواد غذایی رستوران‌ها، از مشتریان خود عذرخواهی کرده است. سخنگوی این شرکت گفته است: مراکز توزیع ما دچار اختلال شده و در حال بررسی هستیم که اقدام معترضان تا چه اندازه در عملکرد رستوران تاثیر می‌گذارد.

سخنگوی گروه شورشیان حیوانات، صنعت گوشت و لبنیات را به تخریب زمین متهم کرده و می‌گوید که این صنعت باعث تخریب عظیم جنگل‌ها، تولید وسیع گازهای گلخانه‌ای و کشتار سالانه میلیاردها حیوان در روی زمین شده است.

«جیمز اوزدن» به خبرنگاران گفت که آن‌ها به مک دونالد فشار می‌آورند تا چهار سال دیگر تمام محصولاتش را گیاهی کند. به گفته او، تنها راه پایدار و عملی برای تامین غذای ۱۰ میلیارد انسان، تغذیه گیاهی است.

گزارش‌ها حاکی است که معترضان قصد ندارند تا فردا شب (یکشنبه) دست از محاصره انبارهای مک‌دونالد بردارند تا اقدام آن‌ها بر فروش این رستوران در ایام تعطیلات آخر هفته اثر گذار باشد. شورشیان حیوانات، خود را جنبشی از افراد داوطلب معرفی می‌کند که با استفاده از روش‌های غیرخشونت‌آمیز به دنبال پیگیری اهداف خود برای حرکت بشر به سوی تغذیه با گیاهان است.

 
نظر شما
ادامه