کد خبر: ۶۳۹۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

بیماری آنگارا(HHS) یک بیماری عفونی و مسری است که از علائم مشخصه آن درصد ابتلا و درصد تلفات بالا است. بیماری آنگارا معمولاً در جوجه­های گوشتی 3-5 هفته بروز می نماید ولی در گله­های تخم­گذار و مادر نیز اتفاق می­افتد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی بینالود، این بیماری سال گذشته در برخی از مزارع مرغ گوشتی استان دیده شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بینالود گفت: بیماری آنگارا علایم کلینیکی اختصاصی ندارد و با شروع ناگهانی تلفات، بی حالی، ازدحام کردن، پرهای ژولیده در گله مشخص می گردد.

«دکتر علیرضا قدرتی» افزود: مرغداران محترم بایستی با اجرای یک برنامه مناسب امنیت زیستی و رعایت موارد ذیل از ایجاد عفونت در گله پیشگیری نمایند.

1- در نظر گرفتن حداقل فاصله 2 کیلومتر بین مزرعه و واحدهای تجاری و اجرای برنامه تمام پر- تمام خالی، همراه با پاکسازی و ضدعفونی سالن­ها بین دوره­های متوالی پرورش.

2- دان باید به وسیله ماشین­های مخصوص حمل دان سرپوشیده به داخل مرغداری منتقل شود و همه اشخاص و کارکنان قبل از ورود به مزرعه پرورش باید مسائل بهداشتی و ضدعفونی را رعایت کنند.

3- مانع ورود پرندگان وحشی از جمله کبوتر و کلاغ به داخل انبار دان و سالن­های پرورش طیور شد.

وی در پایان به مرغداران توصیه نمود تا هر گونه تلفات غیر عادی در مزارع را جدی گرفته و با مراجعه به دامپزشکی از اشاعه بیماری در منطقه جلوگیری نمایند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ترابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
0
0
باتشکر از اعلام عمومی ریاست محترم شبکه جناب آقای دکتر قدرتی
نظر شما
ادامه