کد خبر: ۶۳۹۵۹

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج از نظام دامپزشکی خواست با توجه به جمعیت دامی نسبتا زیاد فهرج و مشکلات پیش روی دامداران و محرومیت منطقه نسبت به تاسیس مرکز مایه کوبی در فهرج همکاری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مهدی بماندشتی» شهرستان فهرج را از قطب‌های کشاورزی و دامپروری عنوان کرد و گفت: فعالیت‌ها و خدمات دامپزشکی با تامین سلامت جمعیت دامی منطقه، نقش بسزایی در اشتغال، امنیت غذایی و جلوگیری از مهاجرت دامداران به شهر‌ها دارد.

او کشتار دام در کشتارگاه، نظارت و بازرسی بر مراکز عرضه، واکسیناسیون دام ها، انجام تست سل و بروسلوز و حذف دام‌های آلوده و غیره را از مهم ترین خدمات بخش دولتی دامپزشکی در تامین سلامت و بهداشت مواد خام دامی اعلام کرد.

بماندشتی بیان کرد: برخلاف تمام تنگنا‌ها با پیگیری‌های شبکه دامپزشکی فهرج و همکاری فرماندار این شهرستان، اعتبارات لازم برای تامین سموم و واکسن‌های مورد نیاز این منطقه تا حدودی عملیاتی شده است تا خللی در خدمت رسانی به دامداران ایجاد نشود.

او با اشاره به نقش دامپزشکی در اقتصاد و اشتغال، اقدامات دامپزشکی را زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار و ثبات اقتصادی شهرستان در عرصه‌های مرتبط با محصولات دامی دانست و بر ضرورت گسترش خدمات دامپزشکی در شهرستان فهرج تاکید کرد.

بماندشتی بیان داشت: از نظام دامپزشکی خواهشمندیم با توجه به جمعیت دامی نسبتا زیاد شهرستان فهرج و مشکلات پیش روی دامداران و محرومیت منطقه، برای تشویق فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در خصوص تاسیس کلینیک و مرکز مایه کوبی در این شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

 

نظر شما
ادامه