کد خبر: ۶۳۹۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: ماسک آنتی باکتریال نانو در این دانشگاه تولید شده و با اخذ تاییدیه نهایی وارد فاز تولید انبوه می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دانشجو، «دکتر فرید رضایی» عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از تولید ماسک آنتی باکتریال نانو خبر داد و گفت: ماسک‌های نانونقره در حال حاضر دارای تاییدیه اولیه بوده و به‌صورت سفارشی و محدود تولید می‌شوند که با اخذ تاییدیه نهایی وارد فاز تولید انبوه خواهد شد.

رضایی اضافه کرد: شرکت زیست‌یار مهراندیش (زیما) در سال ۱۳۹۳ با هدف فعالیت در زمینه تکنولوژی‌های جدید تاسیس شد، در ابتدا تحقیقاتی در زمینه تولید کربن فعال از مواد اولیه مختلف از جمله پسماند‌های زیستی در قالب چند پروژه دانشجویی و همکاری با دانشگاه رازی انجام شد که در نتیجه در سال ۱۳۹۴ شرکت موفق به دریافت تاییدیه دانش بنیان برای این محصول شد و شرکت به دانش فنی برای تولید گرید‌های مختلف کربن فعال با استفاده از مواد اولیه متفاوت برای کاربرد‌های گوناگون دست پیدا کرد و در سال ۱۳۹۶ موفق به دریافت تاییدیه نانومقیاس برای کربن فعال شد.

عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و ایران، گفت: نیاز به وسایل پیشگیری از ابتلا و مواد ضدعفونی‌کننده موثر به شدت افزایش یافته و شرکت دانش بنیان زیما نیز در این راستا اقداماتی انجام داده است که یکی از این اقدامات، تولید و عرضه ماسک‌های سه لایه ضد باکتری است که به‌دلیل دارا بودن نانونقره در الیاف مورد استفاده، مانع از تجمع ویروس‌ها و باکتری‌ها در سطح خود شده و تا ۴۰ بار شست‌وشو نیز اثرات خود را حفظ کرده و قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه این طرح از تابستان ۱۳۹۹ ثبت شده است، اظهار کرد: استفاده از این ماسک‌ها علاوه بر زیبایی و ساختار مناسب، می‌تواند باعث پیشگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از دور ریختن ماسک‌های یکبار مصرف و همچنین ممانعت از انتشار ویروس کرونا از طریق ماسک شود. همچنین محلول نانونقره در غلظت‌های مختلف توسط این شرکت تولید می‌شود که این محلول و ماسک‌های تولیدی در مراحل پایانی تست‌های خود هستند و به زودی تاییدیه‌های نهایی برای آن‌ها اخذ خواهد شد.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
3
1
آفرین
بعد از کرونایاب مستعان که دنیا را متحول کرد، دانشمندان ما بیکار ننشسته اند و حالا ماسک نانو و انشاالله بزودی درمان قطعی کرونا.
البته آقای دکتر مصطفایی قبلا کپسول درمان قطعی را کشف کرده بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
ماسک آنتی باکتریال هستش نه آنتی وایرال!
نظر شما
ادامه