کد خبر: ۶۳۷۹۰

رئیس شورای اسلامی روستای شول شهرستان گناوه گفت: ۱۷۴ راس دام شامل بز و گوسفند دامداران این روستا بر اثر زلزله ۵.۹ ریشتری شهرستان گناوه تلف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سجاد ملک زاده» روز دوشنبه افزود: این دام‌ها در جوار کوه‌ها و رودخانه‌ها در حین چرا بودند که بر اثر ریزش کوه و رفتن زیر آوار از بین رفتند.

وی اظهارکرد: بیشترین خسارت زلزله روز یکشنبه در این روستا شامل تخریب دیوار و ترک خوردگی ۱۲۰ خانه فرسوده و قدیمی و چند منزل نوساز بین ۱۰ تا ۱۵ درصد ‌است.

ملک زاده گفت: از بدو وقوع زلزله مسئولان استانی و شهرستان در روستاهای بخش مرکزی در کانون زلزله حضور یافتند.

رئیس شورای اسلامی روستای شول افزود: کارشناسان بنیاد مسکن، جهادکشاورزی، کمیته امداد و بهزیستی روز جاری در این روستا برای ارزیابی خسارت حضور دارند.

وی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواست نسبت به پاکسازی و جمع آوری دیوارهای تخریب شده ساکنان این روستا به علت نداشتن توان مالی بویژه در بافت‌های فرسوده اقدام کنند.

روستای شول از توابع بخش مرکزی گناوه با جمعیت یکهزار نفر در شمال استان بوشهر واقع است که در کانون زلزله ۵.۹ ریشتری روز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه قرار گرفت.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که باعث قطعی برق، تلفن ثابت، اینترنت، تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

بیش از ۲۰ درصد از جمعیت ۱۰۵ هزارنفری گناوه در روستاها سکونت دارند.

 

نظر شما
ادامه