کد خبر: ۶۳۷۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه صادرات گوشت مرغ باید در شرایط رقابتی صورت گیرد، گفت: قاچاق جوجه یک روزه از خراسان‌جنوبی نداریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمد اصغرزاده» اظهار کرد: سند تأییدشده‌ای مبنی بر قاچاق گوشت مرغ از خراسان‌جنوبی به کشور افغانستان وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: گاه سخنانی مبنی بر اینکه گوشت مرغ خراسان‌جنوبی علی‌رغم نیاز استان و کشور در هرات و … دیده شده، به گوش می‌رسد ولی از مرز ما قاچاق سیستماتیک گوشت مرغ وجود ندارد.

اصغرزاده با بیان اینکه در صورت چنین اتفاقی باید از طریق مرزبانی، گمرک و یا نیروی انتظامی به ما اطلاع داده می‌شد، ادامه‌داد: وقتی از هیچکدام از این سه مرجع گزارشی از قاچاق گوشت مرغ به افغانستان به ما نرسیده، نمی‌توانیم آن را به صورت کامل تأیید کنیم.

وی گفت: البته عرضه خارج از شبکه گوشت مرغ خراسان‌جنوبی و یا ارسال آن به سایر استان‌ها وجود داشته است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: ما با صادرات به صورت کلی موافق هستیم چون برای کشور ارزآوری دارد ولی بر اساس ستاد تنظیم بازار وقتی که داخل کشور به کالایی چون گوشت مرغ نیاز است نباید آن را صادر کرد.

اصغرزاده با بیان اینکه دان و نهاده مورد نیاز واحدهای طیور با ارز ترجیحی تأمین می‌شود، ادامه‌داد: انصاف نیست وقتی این دان و نهاده با ارز دولتی و ترجیحی تأمین می‌شود، گوشت مرغ پرورش یافته با آن را به جای مصرف داخل صادر کنیم.

وی افزود: صادرات گوشت مرغ باید در شرایط رقابتی صورت گیرد و واحدهای طیور دان و نهاده را با ارز نیمایی تأمین کنند و آنگاه بتوانند صادرات داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی در پاسخ به این سؤال که آیا قاچاق جوجه یک روزه به دیگر کشورها از مرز استان داشته‌ایم یا نه، گفت: در این زمینه نیز گزارشی به ما نرسیده و در حاضر واحدهای طیور استان خود به جوجه یک روزه نیاز دارند و دور از ذهن است که بخواهند به سمت قاچاق بروند.

وی اظهار کرد: از طرف دیگر ما دو واحد مرغ مادر داشتیم که شیوع آنفولانزای پرندگان به شدت به آن آسیب زد و جوجه‌ها معدوم شدند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
1
عزیز!
فلسفه قاچاق و لذت قاچاق در این است که اثری از خودش باقی نگذارد!
شما منتظر سند تایید شده برای قاچاق هستید؟!
سه مرجع باید گزارش بدهند تا محرز بشه که جوجه یا گوشت قاچاق شده؟!
حالا اگه یکی از سه مرجع استراحت بود هم که گزارش کامل و ارسال نمیشه! پس قاچاق نداریم
آقا اصلا برخورد شما با قاچاق چگونه است ؟
این همه گوسفند از دریا قاچاق میشه دبیر ستاد مبارزه با کالا و ارز تو برنامه مستقیم تلوزیونی میگه:
با درود به روح شهدای مرزبانی کشور میزان قاچاق حداکثر ۲٪ صادرات کشور است پس ارزش رسیدگی ندارد و اثری بر بازار هم ندارد!
یکی نیست بهش بگه عمو تو را گذاشتند مثلا "مسئول" که جلوی قاچاق یک راس گوسفند را هم بگیری
گزارش تایید شده!
سند تایید شده!
...
نظر شما
ادامه