کد خبر: ۶۳۷۶۳

سرپرست شبکه دامپزشکی فردوس گفت: واحد‌های مرغداری شهرستان در تمامی مراحل پرورش جوجه، زیر ذره بین دامپزشکی قرار می‌گیرند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر جواد اسماعیلی» سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس گفت: واحد‌های مرغداری در طول دوره پرورش از نظر انجام واکسیناسیون، پیشگیری از بیماری‌ها و نحوه مصرف دارو‌ها پایش می‌شوند.

او افزود: با نمونه‌برداری از تمامی واحد‌های مرغداری و انجام آزمایشات، از کشتار پرندگانی که دارای باقیمانده آنتی‌بیوتیک باشند جلوگیری می‌شود.

اسماعیلی اظهار کرد: پرورش جوجه یک روزه در طی یک دوره ۴۵ روزه ممکن است برای بعضی از افراد قابل قبول نباشد، اما این اظهار نظر‌ها نمی‌تواند ملاک ارزیابی نوع پرورش جوجه قرار گیرد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس با اشاره به اینکه طرح موضوعاتی مانند استفاده از هورمون در پرورش مرغ علمی و عملی نیست، بیان کرد: با استفاده از فرایند‌های اصلاح نژادی و انتخاب نژاد‌های کارآمدتر و نیز بهینه‌سازی شرایط پرورش و تولید، بالا رفتن بازدهی در تولیدات دور از انتظار نیست.

او تصریح کرد: استفاده از عناوینی، چون مرغ هورمونی و ماشینی برای فرایند پرورش مرغ قابل قبول نیست و افرادی بدون داشتن اطلاعات کافی در خصوص نحوه پرورش مرغ، ذهنیت‌های نامطلوبی را برای دیگران ایجاد می‌کنند.

 

نظر شما
ادامه