کد خبر: ۶۳۷۰۹

سرپرست شبکه دامپزشکی بافق از راه اندازی نرم افزار جامع سلامت مواد غذایی برای اولین بار استان یزد و در شهرستان بافق خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر فرزانه سالاری» سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان رعایت اصالت بهداشتی فراورده‌های غذایی را به عنوان مهمترین تقاضای دامپزشکی از رستوران‌ها عنوان کرد و گفت: حفظ اصالت بهداشتی فراورده‌های خام دامی به عنوان مهمترین اولویت بازرسان دامپزشکی از رستوران‌ها مطرح است که به این منظور اجرای مطلوب طرح پیشنهادی دامپزشکی به رستوران‌ها مبنی بر نگهداری لیبل مشخصات و ارائه فاکتور خرید آن‌ها به بازرسین دامپزشکی ضروری است.

او راه اندازی نرم افزار جامع سلامت مواد غذایی برای اولین بار در استان به همت هتل نیکان را اقدام قابل تقدیر دانست و افزود: ثبت مشخصات کامل محصولات غذایی (ثبت تاریخ تولید، انقضا، مشخصات کامل شرکت تولیدی و هشدار قبل از منقضی شدن هر ماده غذایی به متصدی رستوران) و نیز ثبت کارت بهداشتی ویژه تمامی پرسنل رستوران در این نرم افزار برای تسهیل دسترسی بازرسین دامپزشکی و بهداشت از جمله قابلیت‌های این نرم افزار است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان در ادامه تصریح کرد: نحوه مناسب نگهداری و بسته بندی گوشت مصرفی، پارتیشن بندی مناسب برای جداسازی هر فراورده گوشتی در سالن سردخانه، استفاده از برند‌های برتر در فراورده‌های خام دام و طیور، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دامپزشکی و نبود وجود صورتجلسه مبنی بر تخلف بهداشتی به همت رستوران هتل نیکان در سال ۹۹ دیگر فاکتور‌هایی بود که در این ارزیابی مدنظر قرار گرفت.

سالاری ضمن اشاره به تامین امنیت غذایی خطاب به اصناف مرتبط با نظارت دامپزشکی، گفت: بعنوان عضوی از نهاد متولی سلامت غذایی در شهرستان از تمامی مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی به ویژه رستوران‌ها انتظار دارم تا همچنان با حفظ روحیه مسئولیت پذیری خود در تامین امنیت غذایی و با تکیه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی، بتوانند ارتقا کیفی مجموعه خود را به سمت تعالی حفظ کرده و سرعت ببخشند.

این مقام مسئول در پایان معرفی اصناف برتر را از جمله اقدامات شبکه دامپزشکی شهرستان عنوان کرد و بیان داشت: از سال ۹۸ شیوه تشویق و ترغیب و معرفی اصناف برتر در دستور کار شبکه دامپزشکی قرار گرفت که بی شک بهره گیری از این شیوه انگیزه و روحیه مسئولیت پذیری پرسنل یک مجموعه را بالا می‌برد و موجب اعتلای بهره وری کمی و کیفی در آن مجموعه می‌شود.

با حضور «دکتر فاتحی نیا» مدیر کل دامپزشکی استان و جمعی دیگر از مسوولان، از پرسنل رستوران هتل نیکان شهرستان بافق بدلیل کسب رتبه برتر در ارزیابی شاخص‌های اختصاصی دامپزشکی مبنی بر سلامت و تامین امنیت غذایی فراورده‌های خام دامی در رستوران‌ها تجلیل شد.

 

نظر شما
ادامه