کد خبر: ۶۳۶۹۵

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود ۱۲۰ تن ماهی در مزارع پرورش ماهی خانمیرزا تلف شده است، گفت: باید برای اعلام نظر نهایی منتظر نتیجه آزمایشات و نمونه‌گیری‌های انجام شده باشیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمد کریمی» با اشاره به اینکه علت تلفات مزارع پرورش ماهی در شهرستان خانمیرزا در دست بررسی است، اظهار کرد: باید برای اعلام نظر نهایی منتظر نتیجه آزمایشات و نمونه‌گیری‌های انجام شده از ماهیان توسط اداره‌ کل دامپزشکی باشیم.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست شهرستان لردگان پس از نمونه‌گیری اولیه از آب رودخانه قره که آب این رودخانه وارد مزارع پرورش ماهی می‌شود، وجود آمونیاک را در آب تائید و مقدار آن را بیش از حدمجاز اعلام کرد.

وی بیان کرد: به‌نظر می‌رسد آمونیاک موجود در آب رودخانه وارد مزارع پرورش ماهی شده باشد و علت تلفات نیز همین باشد، اما پتروشیمی لردگان خروج پساب از کارخانه و ورود آن به رودخانه را تکذیب کرده است و باید منتظر نتایج آزمایشات بمانیم.

کریمی با اشاره به اینکه حدود ۱۲۰ تن ماهی در این مزارع پرورش ماهی تلف شده است، گفت: حدود ۱۵۰ تن نیز بلافاصله از مزارع خارج شد و در صورت تائیدیه سلامت دامپزشکی و انجام تست‌های سم‌شناسی می‌تواند وارد بازار شود و مصرف آن منعی نخواهد داشت، زیرا آمونیاک پایدار نیست و برای سلامتی انسان خطری ندارد.

 

نظر شما
ادامه