کد خبر: ۶۳۶۳۳

رییس هیات‌ مدیره انجمن صنفی مرغداران گوشتی خراسان رضوی گفت: مساله استفاده از ماده مخدر تریاک در تغذیه مرغ‌ گوشتی برای وزن‌گیری آن کذب محض است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، انتشار متن و عکس نوشته‌هایی با مضمون استفاده از ماده مخدر تریاک از سوی پروش دهندگان مرغ و آثار سستی و خواب آلودگی در مردم پس از مصرف گوشت مرغ اخیرا در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

«احمد بروغنی» روز شنبه اظهار داشت: این امر به هیچ وجه صحت ندارد و وزن‌گیری مرغ با استعمال تریاک به منظور افزایش وزن، امری بر خلاف عقل و اصول فنی کشتار در کشتارگاههاست.

وی با بیان اینکه افزایش وزن مرغ در پی ابتلا به یبوست مساله‌ای است که با تخلیه احشای داخلی بدن مرغ پس از کشتار، به امری بی فایده بدل می‌شود، افزود: در صورت اختلاف زیاد وزن مرغ قبل و بعد از کشتار، قطعا این امر جزو نکات منفی برای مرغدار منظور می‌شود بنابراین نه از نظر منطقی و نه از نظر فنی انجام این کار به هیچ وجه جذابیتی برای پرورش دهندگان مرغ ندارد.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی مرغداران گوشتی خراسان رضوی گفت: هیچ گزارشی از مصرف ماده مخدر در پرورش مرغ گوشتی دریافت نشده است و مطالب منتشر شده در فضای مجازی در این خصوص مربوط به چند سال پیش و جریان‌سازی‌های خبری هدفمند در آن زمان است.

بروغنی تاکید کرد: کلیه مرغداران برای درمان و حتی واکسیناسیون گله‌های خود از داروهای مجاز و تجویز شده توسط اداره کل دامپزشکی بهره می‌برند.

هزار و ۴۰۰ واحد تولیدکننده مرغ گوشتی با ظرفیت تولید هر دوره ۲۶ میلیون قطعه در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.

 

نظر شما
ادامه